ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ ခ်င္သူမ်ား အတြက္ မင္းသိခၤ၏ ဓနသိဒၶိ က်င့္စဥ္အပိုင္း(၆)
အပိုင္း (၁) (၂) (၃) (၄) (၅) ကို ဒီေနရာမွာ အရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ပါ။
အပိုင္း (၁) (၂) (၃) (၄) (၅) ကို ဒီေနရာမွာ အရင္ ေအးေအးေဆးေဆး ဖတ္ပါ။
ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္း
အခုေျပာမယ့္ဟာက အခန္း(၄) ပဲ။ ဒီအခန္းဟာ သိဒိၶက်င့္စဥ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အခန္းပဲ။ ဒီအခန္းရဲ႕ ေခါင္းစဥ္က ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို သိဒိၶနည္းျဖင့္ ရယူျခင္းတဲ့။ သိဒိၶက်င့္စဥ္နဲ႕ ခ်မ္းသာႂကြယ္ျခင္းကို ရယူမယ္။ တခ်ိဳ႕ ဒါကို မယံုၾကပါဘူး။ ယံုတာမယံုတာ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။ က်င့္စဥ္ရဲ႕ သေဘာထားကို ေျပာျပမွာ။ တန္ခိုးသိဒိၶ ရရာရေၾကာင္းႀကံစည္တာ ဒါ လူသာမာန္ရဲ႕ အလုပ္ပဲ။ ေတာ္ေတာ့္ကို စြန္႔စြန္႔စားစားလုပ္တတ္တဲ့ သဘာ၀ရွိမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ယံုလည္း ယံုၾကည္ရမယ္။
အဲဒီေတာ့ သိဒိၶလမ္းစဥ္ကို လိုက္မယ္ဆိုရင္ ပထမဦးဆံုး သိထားဖို႔က
လုူ႕ေလာကႀကီးမွာ ဘာလုပ္လို႔မွမျဖစ္၊ ဘယ္ေနရာသြားသြား လူရာမ၀င္ စီးပြားေရးအရလည္း က်႐ႈံး၊ ဘာမွ ႀကံလို႔စည္လို႔မရေတာ့မွ ဘုန္းႀကီး၀တ္တဲ့ လူတို႔၊ ရေသ့လိုလို လုပ္တဲ့လူတို႕၊ ေယာဂီလုပ္တဲ့လူတို႔၊ ဂႏၶာရီထြက္တဲ့လူတို႔ ေတြ႕ဖူးပါတယ္။ အဲဒီလမ္းစဥ္မွာလည္း သူတို႔ မေအာင္ျမင္ပါဘူး။ စထြက္လာကတည္း ကိုကလည္း သူတို႔က ဒီဘက္က ႐ုပ္ေလာကမွာ က်ဆံုးၿပီး၊ ဒုကၡေရာက္ၿပီးေတာ့မွ ႀကံရာမရ ေတာ့လို႕ . . . . . ။
သိဒိၶလမ္းစဥ္ဟာ ႀကံရာမရတဲ့ လူေတြလုပ္တဲ့ လမ္းစဥ္ မဟုတ္ဘူး၊ အႀကံ ဥာဏ္ရွိတဲ့လူေတြ၊ ဇြဲသတၱိရွိတဲ့ လူေတြ လုပ္တဲ့ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေတာ့ သိဒိၶလမ္းစဥ္ကို တကယ္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႕ လုိက္မယ္ဆိုရင္ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဆင္းရဲမြဲေတမွ လိုက္လို႔ မျဖစ္ဘူး။ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ၊ ေခ်ာင္ ေခ်ာင္ေခ်ာင္ လည္လည္ ၊ႂကြယ္ႂကြယ္၀၀ အဆင္ေျပေနတဲ့ အခ်ိန္ကေန၊ တကယ္လို႔ စည္းစိမ္ဥစၥာကို စြန္႔စရာရွိရင္လည္း သူ႕မွာရွိမွ စြန္႔တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမွာေပါ့။ စားစရာမရွိတဲ့လူက သူက ဘာစြန္႕ၿပီး ထြက္လာတယ္ဆိုတာ၊ ဒါဟာ အဓိပၸာယ္မရွိဘူး ။ တစ္ျပားမ ွမရွိတဲ့လူ စြန္႔လို႕ မရဘူး။ ပထမ ရွိေအာင္လုပ္ရမယ္။
ဒီလမ္းစဥ္မွာ သိဒိၶက်င့္စဥ္ကို လုပ္္တဲ့လူဟာ ပထမဦးဆံုး ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို မရမေန ရွာမွီးရမယ္။ ဒါဟာ လမ္းစဥ္ရဲ႕ သေဘာထားပဲ။ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ေအာင္ ပထမလုပ္ရမယ္။ အမ်ားႀကီး မဟုတ္ေတာင္ လူ႕ေလာကထဲမွာ ဒီလူဟာ မြဲေတေနတဲ့လူ မဟုတ္ဘူး။ ေခ်ာင္ေခ်ာင္လည္လည္ ရွိတယ္၊ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္တယ္။ ျပည့္ျပည့္စံုစံု ရွိတယ္။ ေနစရာအိမ္၊ စီးစရာ ယာဥ္ရထား၊ ေနာက္ သူ႔မွာ အပိုအလွ်ံ ေငြေတြ၊ ေရႊေတြရွိေနတဲ့ လူေတြလုပ္ပါ။ အဲဒီလို လုပ္မွလည္း တင့္တယ္တယ္။ ဒီက်င့္စဥ္ဟာ အဲဒီလို သြားရတယ္။
ေရွးတုန္းကေတာ့ ဒီလိုရေအာင္လုပ္တာကို ရေသ့ရိကၡာ ေထာက္လို႔ေခၚတယ္။ ဘာပဲေခၚေခၚ ေခါင္းစဥ္က ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ျခင္းကို လုပ္ရမယ္။ အဲဒီက်င့္စဥ္ က်င့္ေနတဲ့အတြင္းမွာ ဟိုနားေလးထြက္ၿပီး အလွဴခံလိုက္၊ ဒီနားေလးကို ဘုရားတည္မယ္လို႔ အေၾကာင္းျပၿပီး အလွဴခံလိုက္၊ ဘာလုပ္မယ္ဆိုၿပီး အေၾကာင္းျပၿပီး အလွဴခံလိုက္၊ အလွဴခံၿပီး စားေနလို႔ မၿပီးဘူး ကိုယ္ကလည္း လွဴရဦးမွာ။ ကိုယ္က ႂကြယ္၀ဖို႔လိုတယ္။ ခ်မ္းသာဖို႔လိုတယ္။
အဲဒီေတာ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို သိဒိၶက်င့္စဥ္မွာ အတိအက် ေဖာ္ျပထားတယ္။ အဲဒါဘာလဲ၊ သိဒိၶက်င့္စဥ္နည္းနဲ႔ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို ရယူျခင္း . . . . ။ ေလာကႀကီးမွာ ကိုယ္ရမယ္ထင္တဲ့ အရာေတြ မရယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ အရာေတြလည္း ရထားၾကတာ၊ ရမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ျဖစ္မွာလည္း မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ဆိုတဲ့ အရာေတြဟာ ကိုယ့္ဆီ ေရာက္မလာပါဘူး။
တကယ္လို႔ ဆိုးတဲ့ အရာေတြ ကိုယ့္ဆီေရာက္ေနရင္လည္း ဒါ နဂို ကတည္းက မသိလို႔ ကိုယ္ေမွ်ာ္လင့္ထားတာ ကိုယ္နဲ႔ထိုက္တန္လို႔ ေရာက္လာတာ၊ ေကာင္းတဲ့ အရာေတြဟာလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ကိုယ္နဲ႔ ထိုက္တန္လို႔ ေရာက္လာတာပါ။ အဲဒီေတာ့ သေဘာထားကိုက ေရာက္လာတဲ့ပစၥည္း ေတြဟာ ကိုယ္က လက္ခံထားတာ။ စိတ္သေဘာထား အရ ကိုက ဒါေတြရမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္။ လက္ခံထား သေလာက္ပဲရတယ္။
ဒဲဒီေတာ့ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို သိဒိၶလမ္းနဲ႔ လိုက္တဲ့အခါမွာ ဆႏၵဓာတ္ ျပင္းထန္ဖို႔လိုတယ္။ ေစာေစာကေျပာတဲ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံ . . . ၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း စိတ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ ကိုယ္ အမူအရာေတြနဲ႕။ မရဘဲမေနဘူး၊ ဒါကို ရေအာင္လုပ္မယ္။ ဘာလဲအခုဟာ သိဒိၶနည္းနဲ႕ ဘာကိုလုပ္မွာလဲ။ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ျခင္းကိုလုပ္မွာ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ့္မွာေတာ့ ၀င္ေငြနဲ႕မျပည့္စံုဘူး၊ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ေအာင္ အရင္လုပ္ရမယ္။ သိဒိၶထက္ အေရးႀကီးေသးတယ္။
လူ႕ေလာကႀကီးမွာ တင့္တင့္တယ္ တယ္ေနၿပီးမွ သိဒိၶလမ္းကိုသြားၿပီးေတာ့ တကယ္လို႔ေပါက္ ေျမာက္သြား လည္း ေပါက္ေျမာက္တဲ့ အတိုင္း ဆက္ၿပီးခ်ီတက္ သြားဖို႔ပါပဲ။ အဲဒီေတာ့ ဗမာစကားမွာ အယူသည္းတယ္ဆိုတဲ့ စကားရွိတယ္။ အဲဒီစကားေတာ့ ၾကားဖူးၾကတယ္။ အယူ သည္းတယ္ဆိုတာ ယူထားတဲ့ အယူကို ခပ္သည္းသည္းေလး ယူထားတာ အယူသည္းတာ။
အခုေျပာမယ့္ စကားဟာ အထင္သည္းတယ္လို႔ ေျပာတာ။ ဒီစကားကေတာ့ သံုးတာ နည္းပါတယ္။ စိတ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တန္ခိုးရွိတယ္။ အဲဒီစိတ္ဆို တာလညး္ အခုနက ေ၀ဒနာ . . . ၊ေ၀ဒနာ နားမွာ ရွာမယ္။ ေ၀ဒနာနားမွာ ခံစားဖို႔ဆႏၵ၊ အဲဒါေတြေဖာ္စပ္ရင္ သိဒိၶေတြျဖစ္ တယ္ဆိုတာကို အထင္သည္းထားရတယ္။ အယူသည္းတာထက္ ပိုတာေပါ့။ ထင္ထားတာကိုး။ စိတ္က ျဖစ္မယ္လို႔ တစ္ဖက္ကေန ေတြးၿပီး ေျမွာက္ပင့္ ေပးထားမွလည္း သူက လုပ္လို႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ အလြန္၀ီရိယေကာင္းတယ္။
အဲဒါ ဘာျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ ေ၀ဒနာေတြ ထၿပီးေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္ေတြျဖစ္လာတဲ့အခါမွာ သူဟာ ၀ီရိယေကာင္းလာတာ ေပါ့။ ဟာ . . . ဒီလူတစ္ေယာက္က လုပ္လိုက္တာ အံ့မခန္းပဲ၊ ၀ီရိယေတြ ေကာင္းေနတာ။ ဒါေပမဲ့ သူ႕အတြက္ေတာ့ သာမန္ပါပဲ။ သူ႕ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႕ သူ လုပ္ေနတာ။ သိပ္အႀကီးအက်ယ္ ႀကီး လုပ္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ အထင္သည္းစိတ္ေပါ့။
ကိုယ့္စိတ္ကို ကိုယ္လည္း မၾကာခဏ ေစ့ေစာ္ေပးရတယ္။ ေ၀ဒနနာေတြ၊ ေပၚထလာရင္ ငါလိုခ်င္တဲ့အရာေတြ ရၿပီ၊ ေရႊလည္းရမယ္၊ စိန္လည္းရမယ္၊ ေအာင္ျမင္မႈေတြလည္း ရမယ္။ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းဆိုတာလည္း အေၾကာင္းမဟုတ္ ေတာ့ဘူး။ ရမယ္လို႔ နားလည္ထားရမယ္။ ဒါ က်ိန္းေသႀကီးလို႔ကို နားလည္ထားရမယ္။
ခ်မ္းသာႂကြယ္၀ျခင္းကို ထုတ္လုပ္မယ့္စက္႐ုံႀကီး တစ္ခုရွိတယ္။ ခႏၶာကိုယ္မွာ။ အဲဒီစက္႐ုံႀကီးဟာ ေ၀ဒနာေတြ ကို စုေ၀းၿပီးေတာ့ ျပင္းထန္ေအာင္ လုပ္တဲ့ ေနရာႀကီး။ ညိွဳ႕ ဓာတ္တို႔ရဲ႕တည္ရာလည္းပဲျဖစ္တယ္။ အဲဒါ ဘယ္နားမွာလဲဆို လူရဲ႕အစာအိမ္၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ဘယ္ဘက္ေအာက္ နံ႐ိုး၊ အစြန္ ဆံုးနံ႐ိုးေအာက္မွာ ေက်ာ႐ိုးရဲ႕အတြင္းဘက္မွာ၊ အဲဒါ တခ်ိဳ႕ ကေတာ့ ဦးေႏွာက္ေထြးလို႔ေခၚတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း သံလိုက္ဓာတ္လို႔ေခၚတယ္။ တခ်ိဳ႕ကလည္း ေ၀ဒနာထရာလို႔ ေခၚတယ္။ အဲဒါဟာ တကယ့္ စက္႐ုံႀကီးပါပဲ။ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္၀ျခင္းကို ထုတ္လုပ္ေပးမယ့္ စက္႐ုံႀကီးလို႔ နားလည္ပါ။
အဲဒီမွာ ဘာေတြလုပ္သလဲလို႔ဆိုရင္ ဒီေနရာကေန ေ၀ဒနာေတြကို အေၾကာအခ်ဥ္ေပါင္းစုံ သူကေန ဒိုင္ခံျဖန္႔ေပးတဲ့ ျဖန္ျဖဴးေရး ဌာနႀကီးပဲ။ ေ၀ဒနာဓာတ္႐ုံႀကီးလို႔ပဲ နားလည္လိုက္ပါ။ အျခားသူရဲ႕ ဦးေႏွာက္ကိုလည္း ဒီဓာတ္႐ံုႀကီးကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ေ၀ဒနာေတြကေန လႊမ္းမိုးေအာင္ သူက အၿမဲ တမ္းႀကိဳးစားတယ္။
လက္၀ဲဘက္ ၀မ္းဗိုက္ရဲ႕ အစာအိမ္ရဲ႕ ေအာက္နားမွာရွိတဲ့ သရက္ရြက္ကေနၿပီးေတာ့ လႈပ္ရွားလာတာနဲ႔ ဒဲဒီဓာတ္႐ုံကို အလုပ္လုပ္ဖို႔ေပးတာပဲ။ အဲဒီသရက္ ရြက္ဆိုတာဟာ ဘာလုပ္သလဲဆိုရင္ ေ၀ဒနာေတြကို လႈပ္ခတ္ေအာင္လုပ္ေပးတဲ့ အရာလို႔ေခၚတယ္။ အဂၤလိပ္လို စပလင္းလို႔ေခၚတယ္။ က်ဳပ္တို႔လူမွာ အသက္ရွင္တဲ့ ဓာတ္ေပါ့။ လႈပ္ရွားေစတဲ့ ဓာတ္ဟာ အဲဒီသရက္ရြက္နားမွာ ရွိတယ္။ အဲဒါ အသက္ဓာတ္ပဲ။ အသက္ ဘယ္နားမွာရွိလဲလို႔ အၾကမ္းဖ်င္းေျပာရင္ သရက္ရြက္လို႔သာေျပာ။ အဲဒီသရက္ရြက္ဟာ အသက္၀င္တဲ့ ဓာတ္ပဲ။
အဲဒါ ျပင္းထန္တဲ့ အရွိန္နဲ႔ အသက္၀င္လာၿပီးေတာ့ ဦးေႏွာက္ကို ကူးလာပါတယ္။ ေ၀ဒနာအျဖစ္နဲ႔ ကူးသန္းသြား ၿပီးေတာ့ အဲဒီေ၀ဒနာဓာတ္ဟာ တစ္ကိုယ္လံုးကို အဲဒီသရက္ ရြက္ေနရာကေန ျဖန္႔တယ္။ အဲဒီမွာ သရက္ရြက္ လႈပ္ ခတ္မႈနည္းလာၿပီ၊ လႈပ္ခတ္မႈေႏွးလာတယ္ဆိုရင္ အသက္ ရွင္တဲ့ဓာတ္လည္း နည္းလာတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ေ၀ဒနာ လည္း မကူးေလွ်ာက္ေတာ့ဘူး။ မကြန္ျမဴးေတာ့ဘူး။ ဦးေႏွာက္ က က်စ္သြားတယ္။ မလႈပ္ရွားေတာ့ဘူး။ အဲဒီအခါမွာ လူဟာ မအီမသာျဖစ္တယ္၊ ပ်င္းရိေလးလံတယ္။ ေရာဂါဖိစီး သလို ခံစားရတယ္။ ဘာမွ မလုပ္ခ်င္ မကိုင္ခ်င္ျဖစ္တယ္ဆိုတာ အဲဒီေ၀ဒနာဓာတ္႐ုံႀကီး သို႔မဟုတ္ ေ၀ဒနာအလုပ္႐ုံႀကီး နားက သရက္ရြက္ရဲ႕ အေျခအေနေပၚမွာျဖစ္တယ္။
Posted in: မင္းသိခၤ၏ ဓနသိဒၶိ က်င့္စဥ္ , အဘမင္းသိခၤအလြမ္းေျပ
No comments:
Post a Comment