လာလည္သူအေပါင္း မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံု၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာက်ပါေစ မေကြးတိုင္း၊ နတ္ေမာက္ၿမဳိ႕နယ္၊ ေအးျမသာစည္ရြာမွ ႀကဳိဆိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ
http://www.burmeseclassic.mobi/dammaQA.php

Followers

ေတာၾကီးမ်က္မည္းထဲမွ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမွဳလက္ရာမ်ား




ေခမရဌ္တိုင္း ဂံုရွမ္းဌာေန က်ိဳင္းတံုေျမ 

ကၽြန္ေတာ္တို႔ထြက္လာခဲ့တဲ့ ခရီးစဥ္က ၀မ္ညွပ္-၀မ္ရွဲန္ ဆိုတဲ့ရြာေလးေတြနဲ႔ အဲဒီရြာကလြယ္တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ ႔ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြကိုေလ့လာဖို႔ျဖစ္ပါတယ္ ။ ပထမဆံုး က်ိဳင္းတံုျမိဳ ႔ကေန တရုတ္နယ္စပ္ျဖစ္တဲ့မိုင္းလားဘက္ကို 38 မိုင္အကြာေလာက္ထြက္လာခဲ့ရပါတယ္ ။ အဲဒီကမွတဆင့္ ေတာလမ္း ( လမ္းေလွ်ာက္၀င္ရင္ သံုးနာရီၾကာ ) ခရီးအတိုင္းအေနာက္ဘက္ကိုခ်ဳိး၀င္လိုက္ျပီးအေတာ္ေလးၾကာေတာ့ ပထမဆံုး “၀မ္ညွပ္ရြာ” ေလးနဲ႔ ကုန္းေပၚက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆီကို အရင္ေရာက္တာပါ ။ ဒါေပမယ့္လည္း ေရွ ႔ဆက္သြားရင္ ပိုျပီးစိတ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတဲ့
“၀မ္ရွဲရြာ” နဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို ေတြ႔ရအုံးမွာဆိုေတာ့ အရင္ေတြ႔တဲ႔ ၀မ္ညွပ္ရြာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးကို ထားခဲ့လိုက္ျပီး ေရွ ႔ဆက္လာခဲ့ပါတယ္ ။ ခရီးဆံုးေတာ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာကိုေရာက္ေတာ့တာပါ ။ လြယ္တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ ႔ ၀မ္ရွဲန္ရြာေလးမွာ စိတ္ေက်နပ္ေအာင္ ေလ့လာလည္ပတ္ခဲ့ျပီးအခါမွာ ရြာနဲ႔တြဲလွ်က္ရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆီကို ဆက္ျပီးေလ့လာျဖစ္ခဲ့တာပါပဲ ။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိတဲ့ေနရာကိုေရာက္ေတာ့ ေတြ ႔ျမင္လိုက္ရတဲ့ ျမင္ကြင္းက ကၽြန္ေတာ့အတြက္ အေတာ္ေလးကို ထူးဆန္းသလို ခံစားေနရပါတယ္ ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးက ျပည္မဘက္မွာ ေတြ ႔ဖူးေနက်ပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္တာအျပင္ ထူးျခားဆန္းျပားတဲ့အသြင္ျပင္အေနထားနဲ႔ တည္ရွိေနတာမို႔ အေတာ္ေလးကို စိတ္၀င္စားမိသြားတာပါ ။ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကိုၾကည့္ရတာကလည္း ျပီးခဲ့တဲ့ ဆယ္စုနွစ္ေတြအတြင္း တည္ေဆာက္ထားခဲ့တာမ်ိဳး မဟုတ္ေလာက္ဘူး ။ သာမန္အားျဖစ္ ခန္႔မွန္းၾကည့္ရရင္ေတာင္မွ အနည္းဆံုး ရာစုနွစ္နွစ္ခုေလာက္ကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ျပီး ျဖစ္ေလာက္ပါတယ္ ။ အဓိကေက်ာင္းေဆာင္ၾကီးအပါအျပင္ ဘုန္းၾကီးေနတဲ့အေဆာင္ ၊ ကိုရင္ေနတဲ့အေဆာင္နဲ႔ တျခားဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ငယ္ေတြအပါအ၀င္ အကုန္လံုး ေက်ာင္းေဆာင္ ၈ ေဆာင္ေလာက္ရွိမွာပါ ။ အဲဒီေက်ာင္းေဆာင္ေတြအကုန္လံုးကို ၀ိုင္းပတ္ျပီး အုတ္တံတိုင္းၾကီးနဲ႔ ကာရံထားပါတယ္ ။
ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရဲ ႔အမိုးက ဘံုသံုးဆင့္အမိုးပါ ။ ဒါေပမယ္႔ အမိုးေတြက တစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ထပ္ေနသလိုျဖစ္ေနေတာ့ ဘံုအဆင့္ဆင့္ေတြကို ရုတ္တရက္ၾကည့္လိုက္ရင္ မထင္ရွားဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္ ။. အရင္တုန္းကေတာ့ ေက်ာင္းရဲ ႔ အမိုးေတြကို ခဲျပားေတြနဲ႔ပဲအမိုးမိုးထားခဲ့တာတဲ့ ။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ခဲျပားေတြေနရာမွာ အုတ္ကၽြတ္ျပားေတြကို အစားထိုးမိုးခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္ ။ အဲဒီအုပ္ၾကြတ္အမိုးေတြေတာင္မွ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ေဟာင္းႏြမ္းေနျပီး တခ်ိဳ ႔ေနရာမွာ ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနၾကပါျပီ ။ ေက်ာင္းေတာ္ထဲ၀င္ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ျမင္ေနက်ပံုစံမ်ိဳးေတြမဟုတ္ဘဲ ထူးျခားဆန္းျပားတဲ့ ယဥ္ေက်းမွဳလက္ရာမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရေတာ့တာပါ ။ ေက်ာင္းေဆာင္အတြင္းမွာ အခင္းျပင္နဲ႔ နံရံေတြကလြဲလို႔ ထုတည္ခိုင္မာတဲ႔သစ္သားေတြနဲ႔ ဖြဲ႔စည္လို႔တည္ေဆာက္ထားတာကိုေတြ ႔ရပါတယ္ ။ ထုတ္တန္းေတြနဲ႔ တိုင္လံုးၾကီးေတြကလည္း ထုတည္ၾကီးမားတဲ့သစ္သားလံုးၾကီးေတြကိုအသံုးျပဳျပီး တည္ေဆာက္ထားတာပါပဲ ။
ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရဲ ႔ အတြင္းအျပင္ပံုစံက ဒီနယ္နဲ႔ဆက္စပ္လွ်က္ရွိတဲ့ အမ်ိဳးႏြယ္တူ တိုင္းရင္းသားမ်ားေဆာက္လုပ္ေလ့ရွိတဲ့ပံုမ်ိဳးျဖစ္တယ္လို႔ သိရပါတယ္ ။ ရုပ္ပြားေတာ္ထုလုပ္ထားတဲ့ စတိုင္ေတြလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ ။ ျပည္မဘက္က ရုပ္ပြားေတာ္ထုလုပ္မွဴေတြနဲ႔ မတူပါဘူး ။ မ်က္နွာေတာ္မွာ ေမးကျပားျပီး အေရွ ႔ကိုခၽြန္ထြက္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးပါ ။ ဘုရားခန္းပလႅင္အၾကီးေပၚမွာ အရြယ္အစားသိပ္မကြာတဲ့ ထိုင္ေတာ္မူရုပ္ပြားေတာ္ၾကီး နွစ္ဆူကို အေရွ ႔အေနာက္ဆင့္လို႔ထားျပီး နေဘး၀ဲယာအေရွ ႔ေနာက္တို႔မွာလည္း ဘုရားပလႅင္ေပၚမွာထားလို႔ရနိဳင္သေလာက္ကို ဆင္းတုေတာ္ေတြကို အစီအရီ ထားရွိကိုးကြယ္ထားတာကို ဖူးေတြ ႔ရပါတယ္ ။ ဒါအျပင္ အဓိကပလႅင္ရဲ ႔ ေနာင္ေက်ာဘက္နဲ႔ နံရံေတြမွာလည္း ဆင္းတုေတာ္ေတြ အမ်ားအျပားထားရွိေသးတာပါ ။ ဆင္းတုေတာ္ေတြကေတာ့ အရြယ္စားမ်ိဳးစံုနဲ႔ ျပႊတ္သိပ္ေနေအာင္ကို တားရွိကိုးကြယ္ထားတာကို ဖူးေတြ ႔ရပါတယ္ ။ ဘုရားေက်ာင္းေဆာင္ရဲ ႔နံရံမ်ားမွာလည္း သစ္သားထြင္းရုပ္ၾကြေတြနဲ႔ ဇာတ္ကြက္ပန္းခ်ီမ်ားကို ေနရာမလပ္ေအာင္ကို ေရးဆြဲတတ္ဆင္ထားတာကို ေတြ႔ေနရေသးတာပါ ။
အတိုခ်ံဳ ႔ေျပာရရင္ ေက်ာင္းေဆာင္အတြင္းေရာအျပင္မွာပါ အနုစိတ္လက္ရာေတြနဲ႔ ေနရာလြတ္မရွိေအာင္ ေရႊေရာင္တစ္၀င္း၀င္းတစ္၀င္း၀င္းနဲ႔ အလွဆင္ထားတယ္လို႔ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ေက်ာင္းေဆာင္ထဲက တူးျခားတဲ့သစ္သားဆင္းတုေတာ္ေတြ ၊ ဘုရားပလႅင္ေတြမွာအလွဆင္ထားတဲ့ မွန္စီေရႊခ်လက္ရာေတြ ၊ သစ္သားထြင္း နတ္ရုပ္ နဂါးရုပ္ ၊ ၾကြင္းက်န္ေနေသးတဲ့ နံရံေဆးေရးပန္ခ်ီေတြ ၊ စာတိုက္ေသတၱာ ၊ ဆြမ္းအုပ္ စတာေတြရဲ ႔ အနုပညာလက္ရာေတြက အဆင့္ျမင့္လြန္းတာမို႔ ၾကည့္ရွေလ့လာေနရင္း အံ့ၾသမွဳေတြျဖစ္ေနရပါေတာ့တာပါ ။ ေက်ာင္းေဆာင္ေတြအတြင္းေလ့လာေနရင္းမွာလည္း ဒီလိုထူးျခားဆန္းျပားတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးေတြေပၚထြန္းလာေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ထားခဲ့ၾကတဲ့ ကုသိုလ္ရွင္ေတြကိုလည္း သိပ္ကိုအထင္ၾကီးေလးစားသြားမိပါတယ္ ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔က ဒီေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကို ဘယ္သူေတြ စတင္ထည္ေထာင္သြားၾကတယ္ဆိုတာကိုလည္း သိခ်င္ေနမိေတာ့တာပါ ။ လက္ရွိအေျခအေနမွာ ေတာၾကီးေတာင္ၾကီးထဲက ဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၀န္းက်င္မွာ ေစာေစာက၀င္ေရာက္ေလ့လာခဲ့တဲ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာေလးတစ္ရြာကိုပဲေတြ ႔ေနရတာဆိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ေတြးေတာစရာေတြ ေပၚလာေတာ့တာပဲ ။
ကၽြန္ေတာ္က ၀မ္ရွဲန္ရြာဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ ပက္သက္လို႔ သမိုင္းေၾကာင္းအေထာက္ထားေတြကို ဘာမွ ေသေသခ်ာမသိရေသးပါဘူး ။ ဒီေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ ပက္သက္တဲ့ ပေဟဠိေတြက ပိုပိုမ်ားလာေနမိပါေတာ့တာပါ ။ ေနာက္ျပီး ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ ေစာေစာက၀င္ေရာက္လည္ပတ္ခဲ့တဲ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာနဲ႔ ဒီလိုယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္ျမင့္မားစြာတန္ဆာဆင္ျပီးတည္ရွိေနတဲ့ ရြာထိပ္ကဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတို႔ကို ဘယ္လိုမွ ဆပ္စပ္လို႔မရဘဲျဖစ္ေနရပါတယ္ ။ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ တစ္ဖာလံုအကြာအတြင္း တည္ရွိေနတဲ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာဟာ လြယ္တိုင္းရင္းသားေတြ ေနထိုင္ၾကတဲ့ရြာေလးတစ္ရြာျဖစ္ပါတယ္ ။ ရြာသူရြာသားေတြကဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ ။ ဒါေပမယ့္ ၀မ္ရွဲန္ရြာသူရြာသားတို႔ဟာ သူတို႔ရဲ ႔ဓေလ့ထံုးတမ္းလူေနမွဳပံုစံေတြနဲ႔ခ်ည္ေနွာင္ျပီး ျပင္ပေလာကနဲ႔ခပ္ကင္းကင္းေနၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္ ။ သူတို႔ရဲ ႔ လူမွဳအဖြဲ ႔စည္းေလးဟာ အျပင္ပေလာကနဲ႔လွမ္းကြာေ၀းေနျပီး သီးျခားကမၻာေလးလို ေနေနၾကေသးတာပါ ။ လက္ရွိေတြ ႔ျမင္ရတဲ့ သူတို႔ရဲ ႔လူေနမွဳပံုစံနဲ႔ ခန္႔မွန္းမိသေလာက္ရြာရဲ ႔စီးပြားေရးအေျခေနေတြကို အေျခခံျပီးေတြးၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းနဲ႔ ဒီရြာေလးကို ဆက္စပ္လို႔မရေအာင္ ျဖစ္ေနမိပါတယ္ ။ ေနာက္ျပီး ဒီဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဟာ ေခတ္သစ္ဘူန္းၾကီးေက်ာင္းမဟုတ္ပါဘူး ။ အရင္ အနွစ္နွစ္ရာအတြင္းေလာက္ကတည္းက ရွိေနေလာက္တဲ့ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အံုၾကီးေတြျဖစ္မွာပါ ။
အမွန္တိုင္း၀န္ခံရရင္ ကၽြန္ေတာ္မေတြးတတ္ေအာင္ကို ျဖစ္ေနရပါတယ္ ။ ဒါေပမယ့္လည္း ၀မ္ရွန္ရြာနဲ႔ ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတို႔အၾကား ဆက္စပ္မွဳကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးတတ္သေလာက္ေတြးျပီး ေကာက္ခ်က္ခ်ခ်င္ပါေသးတယ္ ။ ပထမ အခ်က္အေနနဲ႔ေတြးၾကည့္ရရင္ အရင္ကဒီေနရာတစ္၀ိုက္မွာ ဒီလိုယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္ျမင့္မားတဲ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းကို တည္ေထာင္နိဳင္ေအာင္ စီးပြားေရးေကာင္းမြန္ျပီး ယဥ္ေက်းမွဳအဆင့္ျမင့္တဲ့လူမ်ိဳးစုေတြ ေနထိုင္သြားခဲ့ဖူးသလား လို႔ပါ ။ ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔က အခုလက္ရွိေတြ ႔ျမင္ေနရတဲ့ အဆင့္ျမင့္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးကို ၀မ္ရွဲန္ရြာမွာ ေခတ္အဆက္ဆက္ ေနထိုင္လာခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္လြယ္တိုင္းရင္းသားေတြကပဲ တည္ေထာင္ခဲ့တာ ျဖစ္မွာပဲလို႔ ေတြးမိပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ အခုေတြးမိတဲ့ အခ်က္နွစ္ခ်က္ထဲက ဒုတိယအခ်က္ကသာ ပိုျပီးျဖစ္နိဳင္ေျခရွိတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္ ။ လြယ္ ( သို႔မဟုတ္ ) တိုင္လြယ္ လူမ်ိဳးေတြဟာ တရုပ္ ၊ လာအိ္ု ၊ ယိုးဒယား နဲ႔ က်ိဳင္းတံုနယ္ေတြထဲမွာ ျပန္နွံ ႔ေနထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္အႏြယ္၀င္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ တိုင္အႏြယ္၀င္ေတြပ်ံ ႔နွံ ့ေနထိုင္ရာနိဳင္ငံေဒသတြင္းက သူတို႔ရဲ ႔ယဥ္ေက်းမွဳ လက္ရာအေဆာက္အအံုမ်ားကို အခုအခ်ိန္ထိ ေတြ ႔ျမင္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္ ။ အခုေတြ ႔ေနရတဲ့ လြယ္တိုင္းရင္းသားတို႔ေနထိုင္ရာ ၀မ္ရွဲန္ရြာအနီးက ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးဟာလည္း လြယ္တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ ႔ယဥ္ေက်းမွဳလက္ရာအေဆာက္အအံုၾကီးျဖစ္ပါတယ္ ။ ဒီလိုပံုစံတူ အေဆာက္အအံုေတြကိုလည္း တိုင္အႏြယ္၀င္လူမ်ိဳးစုေတြ ေနထိုင္ရာျမန္မာနိဳင္ငံအတြင္းက က်ိဳင္းတံုနယ္အျပင္ တရုတ္ ၊ လာအို ၊ ယိုးဒယား စတဲ့နိဳင္ငံေတြမွာပါ ေတြ႔ျမင္နိဳင္ေသးတယ္လို႔သိရပါတယ္ ။ ေနရာတစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ အေျခခံ အေဆာက္အအံုပံုစံေတြတူညီၾကမွာျဖစ္ေပမယ့္လည္း ယဥ္ေက်းမွဳအနုအစိပ္လက္ရာအားျဖင့္ကေတာ့ မတူနိုင္ၾကပါဘူး ။ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ ႔ ေျပာျပခ်က္အရ အခုကၽြန္ေတာ္ေတြ ႔ေနရတဲ့ ေက်ာင္းေတာ္ၾကီးရဲ ႔အနုအစိတ္လက္ရာဟာ ယိုးဒယားဘက္မွာရွိတဲ့ ေခတ္ကာလတူလက္ရာေတြထက္ သာလြန္တယ္လို႔ ထိုင္းနိဳင္ငံကေလ့လာသူမ်ားကုိယ္တိုင္ မွတ္ခ်က္ျပဳသြားေၾကာင္း သိရပါတယ္ ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဟာ ကိုယ္ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ရာဘာသာတရားအေပၚမွာ သဒၵါတရားထက္သန္လြန္းတတ္ၾကပါတယ္ ။ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္က သစ္ ၊ ၀ါး တို႔နဲ႔ ေဆာက္လုပ္တဲ့အိမ္ေလးေတြနဲ႔သာေနထိုင္ၾကမွာျဖစ္ေပမယ္လည္း ခိုင္ခန္႔ျပီး ၾကီးက်ယ္ထူးျခား ဆန္းျပားတဲ့ သာသနိကအေဆာက္အအံုၾကီးေတြကို ေဆာက္လွဴၾကေလ့ရွိပါတယ္ ။ ဒါဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ရဲ ႔ လုပ္ရိုးထံုးစံေတြပါ ။ ပုဂံျမိဳ ႔ေဟာင္းမွာ ပုဂံေခတ္လူေနအိမ္အေထာက္ထားေတြ မေတြ ႔ရဘဲ အဲဒီေခတ္ကေစတီပုထိုးဘုရားေတြကိုပဲေတြ ႔ေနရတာဟာ ဒီသေဘာမ်ိဳးဘဲလို႔ ပညာရွင္မ်ားက ယူဆၾကပါတယ္ ။ ဒါေၾကာင့္ ၀မ္ရဲန္ရြာကထူးျခားတဲ့ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာအေပၚ ယံုၾကည့္သက္၀င္မွဳအားေကာင္းတဲ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာသူရြာသားတို႔ ေခတ္အဆက္ဆက္က ျပဳလာခဲ့တဲ့ သဒၵါထက္သန္မွဳျပယုဒ္တစ္ခုအျဖစ္ မွတ္ယူရမွာျဖစ္ပါတယ္ ။
တကယ္ေတာ့ လြယ္တိုင္းရင္းသားေတြေနထိုင္ရာ ဒီေဒသရဲ ႔ေတာၾကီးမ်က္မည္းေနရာေတြမွာ ေနာက္ထပ္ဒီလို ယဥ္ေက်းမွဳလက္ရာအဆင့္ျမင့္မားတဲ့ ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိေနၾကေသးတယ္လို႔ သိရပါတယ္ ။ တခ်ိဳ ႔ေနရာေတြက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြရဲ ႔အနုပညာလက္ရာေတြဟာ ၀မ္ရွဲန္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထက္ေတာင္မွ အဆင့္ျမင့္မားၾကျပီး အနီးအနားပတ္၀န္က်င္မွာရွိတဲ့ လြယ္လူမ်ိဳးေတြရဲ ႔ ဘ၀အေျခေနေတြကလည္း ပိုမိုျမင့္မားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္ ။ ဒီလိုျမိဳ႕ျပနဲ႔လွမ္းေ၀းတဲ့ ေတာၾကီးမ်က္မဲေတြထဲမွာ ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးေတြရွိေနၾကတာကို ၾကားသိရေတာ့ သြားေရာက္ေလ့လာခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြတဖြားဖြား ေပၚေနမိတာပါ ။ ဒါေပမယ့္လည္း အဲဒီေနရာေတြကိုသြားေရာက္ဖို႔ လံုး၀မလြယ္ကူဘူးလို႔ သိရပါတယ္ ။ အခု ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခက္ခက္ခဲခဲနဲ႔ လာေရာက္ခဲ့တဲ့ ၀မ္ရွဲန္ရြာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိရာေနရာဟာ သြားရအလြယ္ကူဆံုးေနရာျဖစ္ျပီး တျခားလြယ္တိုင္းရင္းသားရြာနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြဆီကိုေတာ့ သာမန္အားျဖင့္သြားလည္ဖို႔ လံုး၀စိတ္မကူးပါနဲ႔ တဲ့ ။
နယ္ေျမအေၾကာင္းသိထားတဲ့ မိတ္ေဆြက အဲဒီလို သတိေပးေျပာဆိုပါတယ္ ။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ ။ ၀မ္ညွပ္ရြာေလးနဲ႔ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိရာကိုလာေရာက္လည္ပတ္ရတာ လွမ္းေ၀းျပီး ပင္ပန္းလွေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ အထူးပဲအားရေက်နပ္မိပါတယ္ ။ ဒီခရီးမွာ လြယ္တိုင္းရင္းသားတို႔ရဲ ႔ လူေနမွဳဘ၀ပံုစံေလးေတြကို ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တာအျပင္ သူတို႔ရဲ႔အံ့မခန္းသဒၵါတရားထက္သန္မွဳကို ေပၚလြင္ေစတဲ့ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတာ္ၾကီးကိုပါ
 ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ေသးတာမို႔ ပိုျပီးအားရေက်နပ္ေနမိတာပါ ။ ကၽြန္ေတာ့အေနနဲ႔ကေတာ့ သီးျခားကမၻာေလးထဲက ခ်စ္ရာေကာင္းတဲ႔ လြယ္တိုင္းရင္းသူတိုင္းရင္းသားမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ဆံုရျပီး ထူးျခားတဲ့၀မ္ရွဲန္ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းၾကီးကိုပါေလ့လာခြင့္ရတာေတြကို ဘယ္ေတာ့မွ ေမ့ေပ်ာက္လို႔ ရနိဳင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး ။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ထပ္ အခါခြင့္သင္႔ရင္လည္း ဒီေနရာေလးကို ထပ္ျပီးသြားေရာက္နိဳင္ဖို႔ အားခဲထားပါေသးတယ္ ။ ျဖစ္ေအာင္လည္း သြားေရာက္လည္ပတ္အံုးမွာပါ ။ 

( ရန္ေနာင္စိုး )
Photos-Kyaw Ye Myint Aung































No comments:

Post a Comment

http://www.myanmarcelebrity.com/http://singforyou.net/http://www.shwedream.com/



ေအးျမသာစည္ ရြာ မွ သင့္ကို အထူးပင္ ႀကိဳဆိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ
လာလည္သူအေပါင္း မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံု၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာက်ပါေစ=>=>=>=>