အေမရိကန္ သံအမတ္သစ္ရဲ႕ ကန္႔လန္႔ကာအဖြင့္ (သို႔) ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္ စု
အေမရိကန္သံအမတ္ႀကီး (ေဟာင္း) ဒဲရစ္မစ္ခ်ယ္ဟာ ျမန္မာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ အလြန္ ပလဲနံပသင့္ေသာ္ျငားလည္း သံအမတ္ႀကီးအသစ္ ျဖစ္လာတဲ့ စေကာ့မာစီရယ္ကေတာ့ ေရာက္
ေရာက္ခ်င္း ေဆာက္နဲ႔ထြင္း ဆိုသလိုပဲ ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ပဲ ဆက္၍ေခၚမည္စု ဆိုတဲ့သေဘာပါတဲ့ စကားကို ေျပာဆိုၿပီးေတာ့ ျမန္မာလူထုရဲ႕ ေမတၱာကို ခံယူလိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သံအမတ္ႀကီးဟာ ႐ိုဟင္ဂ်ာလို႔ ေခၚမည္ဆိုတာကို တိုက္႐ိုက္ေျပာခဲ့တာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ လူမ်ိဳးစုတစ္စုဟာ သူတို႔ကို ေခၚေစခ်င္တဲ့နာမည္ကို ေ႐ြးခြင့္ရွိတယ္ဆိုတဲ့ တန္ဖိုးအေျချပဳ (Value) ႐ႈေထာင့္ကေန ေျပာဆို ခဲ့တာပါ။ ဒါဟာ စံႏႈန္းက်င့္ဝတ္ေတြအရေတာ့ သံအမတ္ႀကီး မွန္ပါတယ္လို႔ ဆိုရမယ္။
ျမန္မာလား ဘားမားလား
စစ္အစိုးရလက္ထက္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အႀကီးဆုံးအတိုက္အခံဟာ ျမန္မာဆိုတာ စစ္အစိုးရက သူတို႔သေဘာနဲ႔ ေျပာင္းထားတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဘားမားလို႔ပဲ ဆက္လက္သုံးစြဲပါမယ္ ဆိုတုန္းကလည္း အေမရိကန္ေတြဟာ စံႏႈန္းအရ ဘားမားလို႔ ေခၚေပးခဲ့တာပဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒါေပမဲ့ ထိုအခ်ိန္က တရားဝင္အစိုးရျဖစ္တဲ့ စစ္အစိုးရက ျမန္မာဆိုတာကိုပဲ ရေအာင္ တရားဝင္လုပ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆုံးမွာ ဘားမားဆိုတာ အေမရိကန္နဲ႔ ၿဗိတိန္ပဲ သုံးေတာ့တဲ့အထိပဲ က်န္ပါတယ္။ ဥေရာပႏိုင္ငံ
အခ်ိဳ႕ေတာင္ ျမန္မာဆိုတဲ့ တရားဝင္အသုံးကို သုံးစြဲပါတယ္။
အမ်ိဳးသားေရးစိတ္ ငယ္ထိပ္တက္ေလၿပီ
ယခင္က ဒီစကားလုံးနဲ႔ပတ္သက္ရင္ မ်ိဳးခ်စ္လို႔ဆိုသူ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသာ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ေသာ္ျငား
လည္း ဒီတစ္ႀကိမ္မွာေတာ့ ျပည္တြင္းက လူ႔မလိုင္ အသိုင္းအဝိုင္းမွာပါ ဂယက္႐ိုက္ခဲ့ၿပီး သံအမတ္ အသစ္ကို ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႐ႈံ႕ခ်ခဲ့ၾကပါတယ္။ ထုံးစံအတိုင္း ေဖ့စ္ဘုတ္ စာမ်က္ႏွာေတြကေန ႐ႈတ္ခ်ရာမွာ ဒီမိုကေရစီ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ လူ႔အခြင့္ အေရးနဲ႔ဆိုင္တဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြမွာ အလုပ္လုပ္ေန သူမ်ားပါ ပါဝင္လာေတာ့ ေရွာခ့္ျဖစ္ရပါတယ္။
စကားလုံးေတြနဲ႔ပဲ ပိတ္မိေနေတာ့မွာလား
ဒီ စကားလုံးအသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးဟာ ဆတ္ဆတ္မၽွ အထိမခံပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ခ်စ္ရင္အဆုံး မုန္းရင္အဆုံး ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔လူမ်ိဳးရဲ႕ ဗီဇစ႐ိုက္ေၾကာင့္ပဲလား မသိ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ဒီအသံၾကားတာနဲ႔ ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဓိက ကိစၥျဖစ္တဲ့ ဘာေၾကာင့္ ဒီအသုံးကို မသုံးေစခ်င္တာလဲဆိုတဲ့ အေျဖကို ေပးဖို႔ေတာ့ ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာလား မသိပါ။ ဒီစကားလုံး သုံးလိုက္လို႔ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရွိေနတဲ့ ဒီလူေတြဟာ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ႏိုင္ငံသား ျဖစ္မသြားပါ။ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း တိုင္းရင္းသားလည္း ျဖစ္မသြားပါ။ တကယ္ေတာ့ စံႏႈန္းအရၾကည့္ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူမ်ိဳးစုတစ္စုကို သူတို႔ေခၚေစခ်င္တဲ့ နာမည္ကို ေခၚေပးႏိုင္တဲ့ အေနအထားထိေတာ့ လက္ခံႏိုင္ပါမယ္။ သူတို႔ဟာ သူတို႔ ဝါသနာပါလို႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာမက သပြတ္အူ လူမ်ိဳးလို႔ ေျပာင္းလိုက္ရင္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အေနနဲ႔ သူတို႔ဟာ သပြတ္အူ လူမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း စံႏႈန္းက်င့္ဝတ္အရ လက္ခံႏိုင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ ဒီအသုံး သုံးလို႔ မျဖစ္ႏိုင္တာလဲ
တကယ္ေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သန္းေခါင္စာရင္း ေကာက္စဥ္က ဦးေနဝင္းလက္ထက္ကေစလို႔ လက္ရွိအစိုးရအထိ လိုတိုးပိုေလၽွာ႔ ဘယ္သူ႔မွ မေမးဘဲ စိတ္ႀကိဳက္ျပင္ထားခဲ့တဲ့ ၁၃၅ မ်ိဳးေသာ တိုင္းရင္းသားမ်ား အပါအဝင္ တိုင္းရင္းသားမဟုတ္တဲ့ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယ၊ ပါကစၥတန္၊ နီေပါ၊ ဆစ္ခ္၊ ေပၚတူဂီနဲ႔ အာေမးနီးယန္းလို လူမ်ိဳးေတြကိုေတာင္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ၾကသူမ်ား အျဖစ္ ထည့္သြင္း ေကာက္ခံခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံသားရၿပီးသား မွတ္ပုံတင္မ်ားမွာလည္း နီေပါ၊ အိႏၵိယ၊ ေပၚတူဂီ စသည္ျဖင့္ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပပါတယ္။ စကားစပ္လို႔ေျပာရရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွာ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ေဂၚရခါးလူမ်ိဳးမ်ားကို မွတ္ပုံတင္မွာ နီေပါလို႔ ေရးပါတယ္။ ေဂၚရခါးဟာ အရပ္သုံးပါ။ ေဂၚရခါးလူမ်ိဳးမ်ားကလည္း ဘာအခြင့္အေရးမွ မေတာင္းဆိုခဲ့ေတာ့ ဒီအသုံးအႏႈန္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘာျပႆနာမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။
ဒါဆို ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို အရပ္စကားနဲ႔ ေခၚခ်င္သလိုေခၚ၊ တိုင္းရင္းသား ၁၃၅ မ်ိဳးထဲ မပါဘူးထား။ အျခားႏိုင္ငံျခား ႏြယ္ဖြားမ်ားလိုပဲ သူတို႔ရဲ႕ ႏိုင္ငံသားရၿပီး မွတ္ပုံတင္မွာ ႐ိုဟင္ဂ်ာ ဆိုတဲ့အသုံး ထည့္လို႔ရမလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မွတ္ပုံတင္မွာေတာ့ ဘဂၤါလီလို႔ေရးၿပီး အရပ္ထဲမွာေခၚေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုရင္ေရာ ျဖစ္မလား၊ ဒီလို စဥ္းစားလို႔လည္း ရပါတယ္။ စဥ္းစား လိုက္ေတာ့လည္း မျဖစ္ႏိုင္
ပါဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ တ႐ုတ္၊ အိႏၵိယအပါအဝင္ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့လူမ်ိဳးေတြမွာ မူလ ဘိုးေဘးႏိုင္ငံနဲ႔ ဘိုးေဘးလူမ်ိဳးေတြ ရွိလို႔ပါပဲ။ ေဂၚရခါးဆိုရင္လည္း ေနပါလီလို ဂိုလ္ခါလို႔ ေခၚပါတယ္။ ျမန္မာအသံထြက္က ဖလွယ္သြားတာပါ။ ဆိုေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ လူမ်ိဳးနဲ႔ ဘိုးေဘး ႏိုင္ငံျပပါဆိုရင္ မရွိဘူးလို႔ဆိုရမွာ ျဖစ္
ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ လူမ်ိဳးနာမည္နဲ႔ ႏိုင္ငံမရွိတဲ့ တိုင္းရင္းသားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ထား၊ ဆိုပါေတာ့ ဒီလူေတြဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရွိတယ္ဆိုရင္ တစ္ဖက္ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာလည္း ႐ိုဟင္ဂ်ာလူမ်ိဳး ရွိကိုရွိရပါမယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ား အပါအဝင္ အျခားအိႏၵိယ တိုက္သားမ်ားနဲ႔ တ႐ုတ္အမ်ိဳးသားမ်ားထဲက အေတာ္မ်ားမ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ႏွစ္ေပါင္းရွည္ၾကာေနလာ
ခဲ့သူ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳထားပါတယ္။ သေဘာကေတာ့ နယ္စပ္ကပ္ေန
တဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ ေခတ္သစ္နယ္နိမိတ္ မတိုင္မီတည္းက ဟိုဘက္ဒီဘက္ ေနခဲ့သူေတြ ရွိလို႔ပါပဲ။ တ႐ုတ္နဲ႔ အိႏၵိယမွာ ကခ်င္ေတြ၊ ရွမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ထိုင္းမွာလည္း ျမန္မာဘက္က တိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အမ်ိဳး၊ ထိုင္းႏိုင္ငံသားေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
ဒါေပမဲ့လို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ က်ေတာ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာမရွိဘူး၊ ရခိုင္မွာလည္း ဘဂၤါလီေတာ့မရွိဘူး၊ ဘဂၤါလီနဲ႔ ဘာမွ ခြဲမရေအာင္တူတဲ့ ႐ိုဟင္ဂ်ာပဲ ရွိတယ္ဆိုတာကေတာ့ အလြန္ခြက်တဲ့ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။ ဘဂၤါလားေဒ့ရွ္ ဘက္မွာလည္း ရခိုင္မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ ရွိပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္မွာလည္း ဘဂၤါလီေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ျမန္မာဘက္မွာပဲ ႐ိုဟင္ဂ်ာရွိတယ္ ဆိုလည္း သူတို႔ရဲ႕ မူလေတာင္းဆိုခ်က္ျဖစ္တဲ့ တိုင္းရင္းသားေပးဖို႔ဆိုတဲ့ ဘူတာပဲ ဆိုက္ပါတယ္။ ဒီလိုဆိုရင္ ဟိုဘက္မွာက် တစ္ေယာက္တစ္ေလေတာင္ မရွိဘူးလားလို႔ေတာင္ ေမးရမလိုပါ။ ဟိုဘက္ကေန ဒီဘက္ကို ကူးလာ လိုက္တာနဲ႔ အလိုအေလ်ာက္ နာမည္ေျပာင္းသြားတဲ့ အင္မတန္ထူးဆန္းတဲ့ လူမ်ိဳးအသစ္ကို ေန႔ခ်င္းညခ်င္း ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဖန္တီးလိုက္သလို ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ရွိၿပီးတဲ့ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ား ကိုလည္း ႏိုင္ငံသားဥပေဒနဲ႔ အက်ဳံးဝင္ရင္ဝင္သလို ႏိုင္ငံသား ျပဳခြင့္ေပးထားၿပီးျဖစ္လို႔ ဒါဟာ ျပႆနာ လို႔လည္း ေျပာလို႔မရပါ။
ဒါေၾကာင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ နာမည္သည္ စံႏႈန္းအရေတာ့ ကိုယ္ေခၚခ်င္သလိုသာ ေခၚၾက၊ တရားဝင္အရေတာ့ မည္သို႔မၽွ မျဖစ္ႏိုင္ပါေၾကာင္း ဆိုတဲ့ ေျဖရွင္းခ်က္ဟာ ပညာရွင္မဆန္ေပမယ့္ က်ိဳးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈေတာ့ ရွိမယ္လို႔ထင္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေခၚတာက လူသားက်င့္ဝတ္ စံႏႈန္းအရ ျပႆနာမရွိ၊ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ျပႆနာရွိေနေၾကာင္း ကိုေတာ့ ဒီကိစၥေတြနဲ႔ ေမးခြန္းထုတ္ရွင္းႏိုင္ရင္ စကားလုံးေတြနဲ႔ မပိတ္မိဘဲ တစ္စုံတစ္ရာေတာ့ အက်ိဳးျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
ႏိုင္ငံတကာမွာ ဘယ္လိုရွင္းၾကမလဲ
ဒီျပႆနာဟာ တကယ္ေတာ့ ျပည္တြင္းျပႆနာ မဟုတ္ပါ။ ေက်ာ္ၾကားလာတာ ကလည္း ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခု
ေလာက္သာ ရွိေသးၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ အစိုးရလက္ထက္မွာ အဆိုးဆုံးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဆိုရရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ တံခါးပြင့္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခ်ိန္က မရွင္းမလင္းဘဲထားခဲ့တဲ့ ျပႆနာ အ႐ႈပ္အေထြးႀကီးတစ္ခုကို ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာပါပဲ။ စာေရးသူ သိသေလာက္ လက္လွမ္းမီသေလာက္နဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ရဲ႕ လူဦးေရ ေပါက္ကြဲႏႈန္း၊ ေနရပ္စြန္႔ခြာ ထြက္ေျပးမႈဟာ ကမၻာသိ ကိစၥတစ္ရပ္ပါ။ ႏွစ္စဥ္ ပင္လယ္ျပင္ကိုျဖတ္ ထိုင္း၊ မေလးရွား၊ အင္ဒိုနီးရွားနဲ႔ ဩစေၾတးလ် ႏိုင္ငံမ်ားအထိ ထြက္ေျပးေနခဲ့ၾက
တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္မ်ားကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာရဲ႕ ပိတ္ဆို႔မႈခံထားရၿပီး ကမၻာႀကီးနဲ႔ ခပ္ေဝးေဝး ရပ္ကြက္လူမိုက္အျဖစ္ ဘယ္သူမွ မေခၚခ်င္မေျပာခ်င္တဲ့ ႏိုင္ငံ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ မေလးရွားနဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားတို႔ဟာ ဒီဒုကၡသည္မ်ားကို ႏွစ္စဥ္လက္ခံဖို႔ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေနလို႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရွင္းမယ္ ႀကံလိုက္ရင္ OIC နဲ႔ ထိပ္တိုက္တိုးမယ့္ကိန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာလည္း ထိုင္းႏိုင္ငံဟာ ဒီေလွစီးဒုကၡသည္ေတြကို ေတြ႕ရင္ စားနပ္ရိကၡာ ထည့္ေပးၿပီး ပင္လယ္ထဲ ျပန္ေမၽွာလိုက္တာပါပဲ။ ဩစေၾတးလ်ကလည္း ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔ ရွင္းရင္ ႏိုင္ငံခ်င္းအရ စာမဖြဲ႕ေလာက္ေပမယ့္ ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥေတြ ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဝိမုတၱိဒဏ္ ငဝက္ခံေစဆိုသလို ရပ္ကြက္ထဲမွာ မရွိခိုးႏိုးျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေခါင္းေပၚ အလြယ္တကူ ပုံခ်လိုက္ ေတာ့တာပါပဲ။
ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ၿဗိတိန္အေျခစိုက္ အဖြဲ႕အစည္းတခ်ိဳ႕အေနနဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာကိစၥကို ပေရာဂ်က္တစ္ခုလို၊ ကမ္ပိန္းတစ္ခုလို လုပ္လာခဲ့ရာက ဒီျပႆနာဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လာပါတယ္။ အေနာက္ ကမၻာမွာလည္း ဒီကမ္ပိန္းကို ယုံၾကည္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ေျပာရရင္ အေနာက္ကမၻာမွာ ဒီျပႆနာကို ေရေရ
လည္လည္မသိေတာ့ဘဲ ျမန္မာေတြ အထူးသျဖင့္ ရခိုင္တိုင္းရင္းသားေတြက တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စု တစ္ခုကို မ်ိဳးတုံး သတ္ျဖတ္ေနတယ္လို႔ နားလည္ လက္ခံေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ လူသားခ်င္းစာနာ ေထာက္ထားမႈ အကူအညီေပးေရး ေခါင္းစဥ္နဲ႔ဝင္လာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြဟာ တစ္ဖက္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို အထူးအေလးထား ဆက္ဆံၿပီး ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေတြကို လ်စ္လ်ဴ ႐ႈခဲ့ၾကတာပါပဲ။ အက်ိဳးဆက္ကေတာ့ ရခိုင္လူမ်ိဳးေတြသာမက ျမန္မာႏိုင္ငံသား အားလုံးအတြက္ပါ ေဒါသ
ပြားေစခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေျခအေနဟာ အခု လုံးခ်ာလည္ေနတဲ့ ျပႆနာေတြထဲ စာေရးသူ ျမင္ရသေလာက္
သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေလွစီးဒုကၡသည္ အေရးမွာဆိုရင္ ရွစ္ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံကို ၁ ရက္သာ မ်က္ႏွာဖုံးေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ နယူးေယာက္တိုင္းမ္ သတင္းစာဟာ ေလွစီးဒုကၡသည္ သတင္းကို ၃ ရက္ဆက္ တိုက္ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ဒုတိယကမၻာစစ္အတြင္းက ဂ်ဴးေတြကို တင္လာတဲ့သေဘၤာေတြကို အေမရိကန္၊ က်ဴးဘားနဲ႔ ကေနဒါက လက္မခံလို႔ သူတို႔ထဲက အေတာ္မ်ားမ်ား ဥေရာပကို ျပန္ေရာက္သြားၿပီး ဒုတိယကမၻာစစ္မွာ နာဇီဂ်ာမန္ေတြရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္သြားခဲ့ရတဲ့ Ms. St Louis သေဘၤာဥပမာနဲ႔ ခိုင္းႏႈိင္းေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။
ဦးသိန္းစိန္အစိုးရဟာ ဒီမိုကေရစီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး အတြက္ ႏိုင္ငံတကာရဲ႕ေထာက္ခံမႈ လိုအပ္ေနခ်ိန္မွာ ျပည္တြင္းေရး မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ေစမယ့္ ကိစၥတခ်ိဳ႕၊ အစိုးရရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြား ထိခိုက္ေစမယ့္ ကိစၥအခ်ိဳ႕ ကိုေတာင္ အေလၽွာ႔ေပးလက္ခံခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီကိစၥကိုေတာ့ ျပတ္ျပတ္ သားသား ဆန္႔က်င္ ရပ္တည္ခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကိုမွ အေလၽွာ႔မေပးခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တစ္ဖက္မွာလည္း ရခိုင္ျပည္နယ္ ျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ လူသားခ်င္းစာနာတဲ့ အကူအညီနဲ႔ အေျခခံ လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အဝရဖို႔၊ ႏိုင္ငံသားရသင့္တဲ့သူ ရေအာင္ စိစစ္ဖို႔ လုပ္ႏိုင္သမၽွ အကုန္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ေလွစီးဒုကၡသည္ အေရးမွာလည္း ႏိုင္ငံတကာသိေအာင္ အခ်ိန္နဲ႔တစ္ေျပးညီ သတင္းထုတ္ျပန္ၿပီး ကိုင္တြယ္ႏိုင္ ခဲ့ပါတယ္။
ပညာရွင္ဒီဘိတ္ေတြ မေတြ႕ရ
ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ရွိရင္ ဒီလူမ်ိဳး ရွိတယ္၊ မရွိဘူးလို႔ရပ္ခံတဲ့ ပညာရွင္ အမ်ားႀကီး ရွိၾကပါတယ္။ ျပည္ပပညာရွင္ေတြ ၾကားမွာေတာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဝိဝါဒကြဲပါတယ္။ ဒါကိုလည္း ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ စိန္ေခၚေနတာက လြဲလို႔ ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္ေတြ ပါဝင္တဲ့ ဒီဘိတ္ႀကီးတစ္ခု လုပ္တာ မေတြ႕ရပါ။ ဟိုဆရာႀကီးေတာ့ျဖင့္ ေရာက္ေနၿပီ၊ ဒီဘက္ကလည္း ဒီဆရာႀကီးေတာ့ျဖင့္ ေရာက္ေနၿပီ အခ်ိန္မေ႐ြး လာျငင္းႏိုင္တယ္ စိန္ေခၚေနေပမယ့္ တကယ္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံတာေတာ့ တစ္ခါမွ မျမင္ခဲ့ရပါ။ တကယ္လို႔သာ ႏိုင္ငံတကာပညာရွင္ေတြ၊ ျပည္တြင္းပညာရွင္ေတြ ပါဝင္တဲ့ သမိုင္းသုေတသန အေထာက္အထား ခိုင္လုံတဲ့ စာတမ္းေတြနဲ႔ ျငင္းခုံရင္ ဒီျပႆနာဟာ ႏိုင္ငံတကာမွာလည္း အေတာ္ေျပလည္မယ္၊ ႏိုင္ငံတကာ နားလည္မႈပုံစံလည္း ရွင္းသြားမယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံ အတြက္လည္း အေတာ္အက်ပ္႐ိုက္ေနတဲ့ ျပႆနာႀကီးတစ္ခု ေျပလည္သြားမွာျဖစ္လို႔ ေဖ့စ္ဘုတ္ႀကိမ္း မႀကိမ္းဘဲ လက္ေတြ႕ လုပ္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။
စံႏႈန္းလား၊ အက်ိဳးစီးပြားလား
အကယ္၍မ်ား ျမန္မာအစိုးရဘက္ကေန ရခိုင္ျပည္နယ္ျပႆနာကို ႏိုင္ငံတကာ၊ အထူးသျဖင့္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားနဲ႔ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္ခဲ့ ရာမွာ ေအာင္ျမင္မႈ မရတဲ့အျပင္ နားလည္မႈေတြ ပိုမိုဆိုးဝါးၿပီး ျပည္တြင္းမွာပါ ဘာသာေရးေဆာင္တဲ့ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ေပၚလာတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ႕ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေရး၊ လူသားခ်င္းစာနာ ေထာက္ထားေရး၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး၊ နယ္စပ္နဲ႔ ပင္လယ္ျပင္လုံၿခဳံေရး အတြက္ တ႐ုတ္ျပည္သူ႔လြတ္ေျမာက္ေရး တပ္မေတာ္နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္႐ြက္ဖို႔ စဥ္းစားေနပါတယ္။ ျပည္ပ လက္နက္ကိုင္တပ္ေတြ အေျခစိုက္ခြင့္ မျပဳဘူးဆိုတဲ့ ဖြဲ႕စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ အခ်က္ကိုလည္း ျပင္သင့္ မျပင္သင့္ ေဆြးေႏြးေနပါတယ္
လို႔မ်ား ေလသံပစ္လိုက္ရင္ အေမရိကန္နဲ႔ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား အေနနဲ႔ စံႏႈန္း (Value) ကိုပဲ ေျပာမလား၊ အက်ိဳးစီးပြား (Interest) ကိုပဲ ေျပာေတာ့မလားဆိုတာ စဥ္းစားစရာပါ။
ေယာက္ဖေခၚတိုင္း ႏွမေပးစရာမလို
လူတစ္ေယာက္နာမည္က ေယာက္ဖျဖစ္ေနတိုင္း ႏွမေပးစရာ မလိုပါဘူး။ သူ႔နာမည္ သူႀကိဳက္သလို ေခၚခြင့္ရွိပါတယ္။ ႏွမေပးျခင္း၊ မေပးျခင္းဟာ ကိုယ့္လက္ထဲမွာပါ။ တိုင္းရင္းသား
ေပးဖို႔၊ ႏိုင္ငံသား မျဖစ္သင့္တဲ့သူကို ႏိုင္ငံသားေပးဖို႔ ဘယ္ႏိုင္ငံကမွ ဘယ္ႏိုင္ငံကို ဖိအားေပးလို႔ မရပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလုံး အေနနဲ႔ ကမၻာကို တစ္သံတည္း သတင္းစကားပါးဖို႔ လိုပါတယ္။ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ႐ိုဟင္ဂ်ာနာမည္ကို တရားဝင္ လက္မခံႏိုင္တာ ျဖစ္တယ္။ အေမရိကန္ေတြ လုပ္သလိုေပါ့။ အေမရိကန္ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံးက အၾကမ္းဖက္ ကိုသာ ဆန္႔က်င္တယ္၊ မြတ္စလင္ကို ဆန္႔က်င္တာမဟုတ္ဘူးလို႔ တညီ တၫြတ္တည္း အသံထြက္ၾကပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီကိစၥကို စကားလုံးေလာက္နဲ႔ ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ျဖစ္ေနတာမ်ိဳး၊ ဆဲဆိုေနတာမ်ိဳး မလုပ္ဘဲ လူမ်ိဳးမေ႐ြး ဘာသာမေ႐ြးေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအားလုံး အေနနဲ႔ ႐ိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို ဘာေၾကာင့္ လက္မခံႏိုင္ရတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူ႔အခြင့္အေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံသားဥပေဒအရ ႏိုင္ငံသား ျဖစ္သင့္သူမ်ား
ကို ျငင္းပယ္ေနတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ မရွိတဲ့လူမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားဝင္ လက္မခံသာတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ကမၻာႀကီးကို တစ္သံတည္း သတင္းစကား ပါးလိုက္ၾကရင္ျဖင့္ ပိတ္မိေနတာေတြကို ေရွာင္ရွားၿပီး ေရွ႕ကို တစ္ဆင့္တက္ႏိုင္မယ့္ နည္းလမ္းေလးမ်ား ရွာေဖြႏိုင္ၾကရင္ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပိုးျဖစ္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတကာျပႆနာ တစ္ရပ္ကို ေျဖရွင္းႏိုင္မွာ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
ခ်စ္ဦးကိုကို
No comments:
Post a Comment