(လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ တပည့္ရင္း၊ ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးႏု၊
ဦးသန္ ့ႏွင့္ ဆရာၾကီးဂိုအင္ကာ ၏ ဆရာ ဦးဘခင္ ၏ ဆရာ)
ဆရာသက္ေခၚ ဦးဖိုးသက္မွာ ရန္ကုန္ျမိဳ႔တဖက္ကမ္း ဒလေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာသားျဖစ္္ ၏။ ေပ်ာ္ဘြယ္ၾကီးရြာေန ဦးေက်ာ္တုတ္-ေဒၚေငြဥတို႔႔မ ွ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၃၅ ခုႏွစ္ ဝါေခါင္လဆန္း ၃ ရက္၊ ေသာႀကာေန႔႔တြင္ ေမာင္ဖိုးသက္ကို ဖြားျမင္ခဲ့ေလသည္။ေမြးခ်င္း ေလး ေယာက္တို႔႔တြင္ ေမာင္ဖိုးသက္မွာ အႀကီးဆံုး ျဖစ္၏။
ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာမွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔၏ ေတာင္ဖက္၇-မုိင္မ်ွသာကြာ၍ အိမ္ေျခတစ္ေထာင္ေက်ာ္ရွိေသာ ရြာႀကီး ျဖစ္၏။ ရြာသူရြာသားတို႔႔မွာလည္း မ်ားေသာအားျဖင့္ သမၼာအာဇီဝျဖစ္ေသာ လယ္ယာအလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြး ႀကသူမ်ားျဖစ္သည္။ေမာင္ဖိုးသ က္
အသက္(၁၁)ႏွစ္အရြယ္တြင္ ဖခင္ဦးေက်ာ္တုတ္ ကြယ္လြန္သြားသျဖင့့့့့္ မိခင္
မုဆုိးမႀကီး ေဒၚေငြဥက သားသမီးေလးေယာက္အား အေႀကာ္ေရာင္း၍ လုပ္ေကၽြးခဲ့ရသည္။
သားႀကီးေမာင္ဖုိးသက္ကိုလည္း
ျမန္မာစာေျခာက္တန္းအထိ ပညာသင္ေပးခဲ့သည္။ ေမာင္ဖိုးသက္ကား ေက်ာင္း
ေနဆဲမွာပင္ ေက်ာင္းအားရက္မ်ား၌ လွည္းဦးစီး၊ သမၺာန္ဦးစီးအျဖစ္ျဖင္႔
စပါးသယ္ပို႔ေသာလုပ္ငန္း၌ ၀င္ေရာက္ လုပ္ကိုင္လ်က္ မိခင္ၾကီး၏ စီးပြားေရးကို
ကူညီပံ့ပိုးေပးခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ရိုးသားႀကိဳးစားေသာ ေမာင္ဖိုးသက္ကို
ဆန္စက္ပိုင္တစ္ဦးက သေဘာက်၍ သူ ့ ဆန္စက္၌ တာလီစာေရးခန္႔႔ထားခဲ့သည္။တစ ္လ ၆ - က်ပ္စားမွ ၂၅ - က်ပ္အထိ လခတိုးေပးခဲ့သည္။ ထိုအခါ ေမာင္ဖိုးသက္တုိ႔မိသားစု စားဝတ္ေနေရး ေခ်ာင္လည္လာခဲ့သည္။
ေမာင္ဖိုးသက္ အသက္(၁၆) အရြယ္တြင္ ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာမွ
လယ္ပိုင္ရွင္တစ္ဦးျဖစ္ေသာ ဦးသိန္း ေဒၚသူဇာ တို႔႔၏သမီးေထြး မမ်ွင္ႏွင့္
အိမ္ေထာင္က်ေလသည္။ ထိုအခါသူသည္ ေယာကၡမမိသားစုႏွင္႔အတူေနထို င္လ်က္ လယ္ယာအလုပ္ကို လုပ္ကိုင္ခဲ့သည္။ စီးပြားေရးေျပလည္၍ မိသားစုအသိုင္းအဝိုင္းမွာလည ္း ျပည့္စံုသျဖင့္ ကာလအတန္ႀကာမွ် ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေနခဲ့ရသည္။
ထုိအခ်ိန္ကာလအတြင္း ဘာသာေရးႏွင္႔ပတ္သက္၍လည္း အလွဴဒါနၿပဳၿခင္း
ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ျခင္း စေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈတ႔ို႔ကို
ျပဳလုပ္ဆည္းပူးႏိုင္ခဲ့သည္။
အထူးအားျဖင္႔့ ထိုေခတ္က ရဟႏၱာဟု ေက်ာ္ႀကား ေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဦးသီလႏွင့္
ပညာေနတၱိ ဝိပႆ နာက်မ္းျပဳ ဖိုဝန္းေတာင္ဆရာညြန႔္႔တို႔ ေဟာေျပာေသာ တရားမ်ားကို
ႀကားနာခြင့္ရရွိခဲ့ျခင္း၊ လယ္တီဆရာေတာ္၏ ဒီပနီက်မ္းအခ်ဳိ႔႔ကို
ဖတ္ရႈခဲ့ရျခင္းတို႔႔ေႀကာင့္ ေမာင္ဖိုး သက္မွာ ဘာသာေရးအေျခခံ အေတာ္အသင့္ ျပည့္စံုေလသည္။
သို႔ေသာ္လည္း ထိုသို႔အစစေခ်ာေမြ႔ေနေသာအခ် ိန္တြင္ မေမ်ွာ္လင့္ေသာ ႀကမၼာဆုိးတစ္ခုက ေမာင္ဖိုးသက္တို႔ မိသားစုႏွင့္တကြ ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာတစ္ရြာလံုး ကို ဝင္ေရာက္ေမႊေႏွာက္ခဲ့သည္။ထိ ုႀကမၼာဆိုးမွာ အျခားမဟုတ္။ ကာလဝမ္းေရာဂါပင္ျဖစ္၏။ ကာလဝမ္းေရာဂါက်ေရာက္လာသျဖင္ ့ ရြာသူရြာသား အေျမာက္အမ်ား ေသေႀက ပ်က္စီးႀကရာတြင္ ေမာင္ဖိုးသက္တုိ႔မိသားစုမွာ
အထိအနာဆံုးျဖစ္ခဲ့သည္။ မမွ်င္၏ အစ္မ မခင္တို႔႔လင္မယားႏွင့္ အတူ တူမေလး
မခ်စ္ျမိဳင္၊ ကိုဖိုးသက္၏ သမီးေလး မလွညြန္ ့ပါ ဝမ္းေရာဂါ ထဲသို ့
ပါသြားခဲ့ႀကရရွာသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္ႏွင့္ ဆရာသက္
အသက္သံုးဆယ္ေက်ာ္မွ်သာရွိေသ းေသာ
ကိုဖိုးသက္မွာ မိမိလက္တြင္း၌ မခ်ိမဆန႔္႔ အသက္ေပ်ာက္သြားခဲ့ရ သည့္
တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးေလးမလွညြန္႔အတြက္ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ထိခိုက္သြားသည္။
လအေတာ္ႀကာမ်ွ ေသာက ေဝဒနာကို မေျဖႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ရက္လ ေညာင္း၍
မိမိစိတ္ကို အသင့္အတင့္ ေျဖႏိုင္ေသာအခါတြင္မူ ကိုဖိုးသက္မွာ
ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာ၌ေနလိုစိတ္ မရွိေတာ့ေခ်။ ထို႔ေႀကာင့္ ဇနီးမမ်ွင္ႏွင့့္က်န္မိသားစ ုမ်ားအား အႏူး အညြတ္ေတာင္းပန္ျပီး ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာမွ ထြက္လာခဲ့ေလသည္။
ေမာင္ညိဳေခၚ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကို အေဖာ္ျပဳလ်က္ ရြာမွထြက္လာေသာ
ကိုဖုိးသက္သည္ ျမန္မာျပည္ ေတာ ေတာင္ေဒသ အႏွံအျပားသို့လွည့္လည္လ်က္
ေသာကျငိမ္းေအးေႀကာင္းတရားကိ ု ရွာေဖြသည္။
ေရွးဦးစြာ ဖိုဝန္းေတာင္ ဆရာညြန္႔ထံသို႔ေရာက္၍ အာနာပါနရႈွဳမွတ္နည္းကိုရရွိ ခဲ့သည္။ ထိုေနာက္ ေညာင္လြန္႔ ဆရာေတာ္၊ အင္းမၾကီးေတာရဆရာေတာ္၊
ေရႊၿမိဳ႔ဥေဒါင္းေတာင္ဆရာေတာ ္၊
ေသကၡ်ေတာင္ဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကစသည့္ ပ႗ိပတၱိအေက်ာ္ ဆရာေတာ္မ်ားထံသ႔ို႔လည္း
ခိုဝင္ဆည္းကပ္ခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုးကား လယ္တီဆရာေတာ္ ျဖစ္ေလသည္။
ကိုဖိုးသက္သည္ လယ္တီဆရာေတာ္ထံ၌(၇)ႏွစ္မ်ွ အနီးကပ္ဆည္းကပ္ေနထုိင္လ်က္
ပ႗ိပတၱိအလုပ္ကို အား ထုတ္ခဲ့သည္။ဆရာေတာ္၏ ဆံုးမႀသဝါဒမ်ားကို အေလးအနက္
နာယူမွတ္သား ခဲ့သည္။
ဤသ႔ို႔လ်ွင္ အုိးပစ္အိမ္ပစ္ဘဝျဖင့့္ ကိုဖုိးသက္တရားရွာခဲ့သည္မွာ (၁၃)ႏွစ္မ်ွႀကာၿမင့္သြားခဲ့ သည္။ ထုိအခ်ိန္ ကာလအတြင္း ဆရာသမား သူေတာ္ေကာင္းပညာရွိုတို႔၏ ဆံုးမႀသဝါဒမ်ားကိုမျပတ္မလပ္ ႀကားနာခဲ့ရျခင္း ေႀကာင့္လည္းေကာင္း၊ တရားအသိ ထုိက္သင့္သေလာက္ တုိးပြားလာျခင္းေႀကာင့္လည္း ေကာင္း
၊ကိုဖိုးသက္၏ ေသာက ေဝဒနာမွာ သိသိသာသာႀကီး ေလ်ာ့ပါးသြားခဲ့ေလသည္။
ထို့ေႀကာင့္ ကိုဖုိးသက္သည္ အေဖာ္ျဖစ္သူ ေမာင္ညိုဳႏွင့္အတူ
လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးအား ဖူးေျမာ္ကန္ေတာ့ျပီး ဇာတိခ်က္ေႀကြ ေမြးရပ္ေျမျဖစ္ေသာ
ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာသို ့ျပန္ခဲ့ေလသည္။
ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာသ႔ို႔ေရာက္ ေသာအခါ အိမ္သို႔႔သြားလုိစိတ္မရွိေသ းသျဖင့္
ကိုဖုိးသက္ႏွင့့္ ေမာင္ညဳိတို႔႔သည္ ရြာထိပ္္ရွိ ဓမၼာရံုဇရပ္၌
ယာယီသေဘာျဖင့္ စတည္းခ်ေနႀကသည္။ ထုိဓမၼာရံုမွာ တစ္ခ်ိန္က ကိုဖိုးသက္တုိ႔
မိသားစု ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းခဲ့ေသာ ဇရပ္ပင္ျဖစ္၏။
ကိုဖုိးသက္သည္
ေရာက္မဆုိက္မွာပင္ ဓမၼာရံုအတြင္းရွိ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္အား
သြားေရာက္ဦးတုိက္သည္။ ထုိအခါ ရုပ္ပြားေတာ္ ကိန္းဝပ္ရာပလႅင္မွ - “၁၂၆၉ - ခု ၊ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ (၃) ရက္ ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာေန အဖ
ဦးသိန္း ၊အမိ ေဒၚသူဇာ၊ သား ဘုရားဒါယကာ ကိုဖိုးသက္၊ ဘုရားအမ မမ်ွင္ ၊ သမီး
မလွညြန္႔တို ့ေကာင္းမွဳႈ။သာဓု ေခၚေစေသာဝ္ ”
ဟူေသာ ကမၺည္းစာတန္းကို ခပ္မႊားမႊားေတြ ့ျမင္ရေလသည္။
ထုိအခါ ကိုဖုိးသက္မွာ ေဝဒနာေဟာင္းျပန္ထလာသည္။ သမီးေလး မလွညြန္႔၏
မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္လ်က္ မ်က္ရည္မ်ားပင္ စီးက်လာသည္။သို႔ေသာ္
ကိုဖိုးသက္သည္ ခ်က္ခ်င္းဆိုသလို မိမိစိတ္ကုိ ျပန္၍ ထိန္းလုိက္သည္။ “၁၃ - ႏွစ္တိုင္တိုင္ တရားရွာခဲ့ျပီးမွ ခုလိုမ်က္ရည္က်ရတာ မသင့္ေတာ္ေခ်တကား” ဟု မိမိကိုယ္ကို မိမိ ဆံုးမ လုိက္သည္။
ဆရာသက္ တရားျပျခင္း
ထို႔ေနာက္ ကိုဖိုးသက္သည္ ရုပ္ပြားေတာ္၏ေရွ့၌ပင္ တင္ပ်ဥ္ေခြထုိင္လ်က္
အာနာပါနကို စူးစုိက္စြာရႈွဳမွတ္ေန သည္။ ယင္းသုိ႔႔ရွဳႈမွတ္ေသာအခါ
တျဖည္းျဖည္း သမာဓိအားေကာင္းလာျပီး ေစာေစာက ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ စိတ္ေသာကမွာလည္း
တဒဂၤအားျဖင့္ ေလ်ာ့ပါးသြားသည္။ သို႔႔ေသာ္ ကိုဖိုးသက္ကား ဤမ်ွျဖင့္
မေက်နပ္ေခ်။
“ဤေသာက ေဝဒနာမ်ဳိး ေနာက္ထပ္မေပၚလာေအာင္ ငါအားထုတ္မွၿဖစ္ေတာ့မည္။”
ဟု သႏၵိဌာန္ခ်လိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ ဇနီးမမ်ွင္တို႔ အိမ္သုိ႔ႏွဳႈတ္ဆက္ရံုမ်ွပင္ မသြားေတာ့ဘဲ ေမာင္ညိဳႏွင့္အတူ ဇရပ္မွာပင္ ျဖစ္သလို ေနထိုင္လ်က္ တရားကို ဆက္လက္အားထုတ္သည္။
အာနာပါနျဖင့္ သမာဓိခိုင္ျမဲေအာင္ထူေထာင္ျ ပီး
မိမိခႏၶာကိုယ္မွ ရုပ္နာမ္ဓမၼတို႔၏ ျဖစ္ပ်က္မွဳႈမ်ားကို ဝိပႆ နာ ဥာဏ္ျဖင့္
ထင္ျမင္ေအာင္ ရွဳႈမွတ္သည္။ သို႔႔အားျဖင့္ မႀကာမီကာလအတြင္း၌ပင္
ကိုဖိုးသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ေတြ ့ တရားကို လင္းလင္းခ်င္းခ်င္း ထိုးထြင္း
သိျမင္ခဲ့ေလသည္။
ထို ့ေနာက္ ကိုဖိုးသက္သည္ ရြာဦးဇရပ္မွာပင္
ဆက္လက္ေနထိုင္လ်က္ မရီး ေဒၚရင္ အပါအဝင္ ရင္းႏွီးသူ (၁၅) ဦးခန္႔အား
အာနာပါန အားထုတ္နည္းကို စတင္သင္ျပေပးသည္။ ေယာဂီမ်ားအားတေန႔ႏွစ္ၾကိမ္
တရားစစ္ၿပီး ေန႔စဥ္တရားေဟာသည္။ ကိုဖုိးသက္မွာ စာတတ္ေပတတ္တစ္ဦး
မဟုတ္ေသာ္လည္း သူေဟာေျပာေသာ တရား ကား ရွင္းလင္းျပတ္သားသည္။ေယာဂီမ ်ားသာမက ေယာဂီမဟုတ္သူမ်ားလည္း လာေရာက္နာယူၾကသည္။ တရားထိုင္ေသာေယာဂီမ်ားမွာလည ္း တိုးတက္မႈရရိွ၍ မ်ားစြာေက်နပ္ႏွစ္သက္ႀကသည္။
ကိုဖုိးသက္သည္ သီတင္းဝါလကၽြတ္ေသာအခါ ေယာဂီအခ်ဳိ႔႔ႏွင့္အတူ လယ္တီဆရာေတာ္ထံ
သြားေရာက္ဖူးျမင္ သည္။ မိမိတရားျပပံုမ်ားကိုလည္း ဆရာေတာ္အားေလ်ွာက္ၾကားသည္။
လယ္တီဆရာေတာ္က အႀကိမ္ႀကိမ္ သာဓုေခၚေတာ္မူျပီး ဆက္လက္တရားျပရန္္
တိုက္တြန္းေတာ္မူသည္၊ မိမိအျမဲသံုးေနေသာ လက္ကိုင္ေတာင္ေဝွး ကိုလည္း
ဒကာသက္အား ခ်ီးျမွင့္ေတာ္မူလိုက္္ေလသည ္။
ကိုဖိုးသက္သည္ လယ္တီဆရာေတာ္ထံမွ ျပန္လာျပီးေနာက္ ဆရာေတာ္၏ အားေပးတုိက္တြန္းခ်က္ႏွင့္အ ညီ
တရားျပမွဳႈကို တုိး၍ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ အနီးပတ္ဝန္းက်င္ ရြာမ်ားႏွင့္တကြ
ရပ္နီးရပ္ေဝးမွ လူမ်ားအဆက္မျပတ္ လာေရာက္၍ ကိုဖုိးသက္ထံ၌ တရားအားထုတ္ႀကသည္။
“ဆရာသက္ႀကီး ”ဟူ၍ ေလးေလးစားစား အသိအမွတ္ ၿပဳလာႀကသည္။
ဆရာသက္ ကြယ္လြန္ျခင္း
ဆရာသက္ႀကီးသည္ ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာ၌သာမက ရန္ကုန္ - ေျမာင္းျမ - ေရႊက်င္စေသာ
အျခားျမိဳ ့ရြာမ်ား၌လည္း တရားျပခဲ့သည္။ ေပ်ာ္ဘြယ္ႀကီးရြာမွာ
ရန္ကုန္ျမိဳ့ႏွင့္နီးသျဖင္ ့ ရန္ကုန္ျမိဳ႔့မွ အစိုးရအမႈွဳထမ္းမ်ားႏွင့့္ အျခားသူမ်ား လည္း ဆရာသက္ထံ မႀကာခဏ လာေရာက္ႀကသည္။ ေနာင္အခါ၌ ေငြစာရင္းမင္းႀကီးျဖစ္လာမည္ ႔ ဦးဘခင္ သည္လည္း တစ္ဦးအပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ဆရာသက္ႀကီး၏ တပည့္အခ်ဳိ့သည္ ဆရာႀကီးအသက္ထင္ရွားရွိေနစဥ္ ကပင္
အာဇာနည္ကုန္း၌ ဟံသာဝတီ ကမၼဌာန္းဌာနကို ဖြင့္လွစ္ခဲ့ႀကသည္။
ထိုကမၼဌာန္းဌာနသ႔ို႔ လာေရာက္၍ တရားျပခဲ့သည္။ ဆရာႀကီးသည္ ျမန္မာ သကၠရာဇ္
၁၃၀၇ - ခုႏွစ္ နတ္ေတာ္လဆန္း ၁၄ ရက္ေန႔႔ညတြင္ ဗဟန္းေရတာရွည္ လမ္းေဟာင္းမွ
တပည့္ျဖစ္သူ ဦးအံုး၏ေနအိမ္၌ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ အသက္(၇၂) ႏွစ္အရြယ္တြင္
ကြယ္လြန္သြားၿခင္းျဖစ္၏။ ဆရာႀကီး၏ ရုပ္ကလာပ္ကို အာဇာနည္ကုန္း၌
တပည့္ႀကီးငယ္တ႔ုိ႔က စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ သျဂၤဳဟ္ခ့ဲႀက ေလသည္။
ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္
ဤမွ်အထိကား ဆရာသက္ၾကီး၏ ဘဝျဖစ္စဥ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ျဖစ္ေလသည္။ ဤဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ
ၾကည့္လွ်င္ ဆရာၾကီးသည္ မိမိ၏ဘဝကုိ ပဋိပတၱိအလုပ္၌ ႏွစ္ေပါင္းသံုးဆယ္ေက်ာ္မွ်
ျမွဳပ္ႏွံခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရမည္ျဖစ္ပါ သည္။
“ငါ့တပည့္ၾကီး လူေပါင္းေျခာက္ေထာင္ထက္မနည္ း တရားသိေအာင္ တရားျပေပးရမယ္”
ဟူေသာ လယ္တီဆရာေတာ္၏ မိန္႔ၾကားခ်က္ႏွင့္အညီ ဆရာသက္ၾကီးထံ၌ နည္းနိႆ ယခံ၍
တရားအားထုတ္ သူေပါင္းမွာ ေထာင္ဂဏန္းမွ်မက ေသာင္းဂဏန္းအထိပင္
ရွိခဲ့လိမ့္မည္ဟု ခန္႔မွန္း ရပါသည္။
ဆရာၾကီး၏ နည္းနိႆ ယႏွင့္အညီ တရားျပေနသည့္ ကမၼ႒ာန္းဌာနမ်ားလည္း ယေန႔အထိ ရွိေနၾကေလသည္။ ယင္းတုိ႔မွာ
၁။ ေပ်ာ္ဘြယ္ၾကီးရြာ ကမၼ႒ာန္းဌာန၊
၂။ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ ဟံသာဝတီ ကမၼ႒ာန္းဌာန၊
(အာဇာနည္ကုန္းမွ ေျပာင္းေရြ႔ခဲ့ေသာ ဌာနျဖစ္၏။)
၃။ အင္းယားျမိဳင္လမ္း အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ပဋိပတၱလုပ္ငန္းဌာန၊
၄။ လယ္တီမူ ကမၼ႒ာန္းဌာန ၊
၅။ သံသရာ ေအးရိပ္သာ (ကမာရြတ္စပယ္ျခံ)
၆။ မႏၱေလးျမိဳ႔ မဟာေဗာဓိ ကမၼ႒ာန္းဌာန၊
၇။ ရန္ကုန္တုိင္း ဗဟန္းျမိဳ႔နယ္ ငါးထပ္ၾကီးဘုရားလမ္း ဓမၼေဇာတိက ဝိပႆ နာရိပ္သာ စသည္တုိ႔ ျဖစ္၏။
ဆရာၾကီးဦးဘခင္ႏွင့္ ဦးဂိုအင္ကာ
အထက္ပါ ကမၼ႒ာန္းဌာနတုိ႔တြင္ အင္းယားျမိဳင္လမ္းမွ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ
ပဋိပတၱိလုပ္ငန္းဌာနကုိ ၁၉၅၃- ခုႏွစ္တြင္ ေငြစာရင္းမင္းၾကီးဦးဘခင္
တည္ေထာင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ေငြစာရင္းမင္းၾကီး ဦးဘခင္မွာ ဆရာသက္ၾကီး၏
နည္းနိႆ ယကုိ အျပည့္အဝခံယူခဲ့ေသာ တပည့္ရင္းတဦး ျဖစ္၏။
အဂၤလိပ္စာကုိ ကၽြမ္းက်င္စြာ ေရးသားေျပာဆုိႏိုင္ေသာေၾကာင ့္
ဦးဘခင္၏ ပဋိပတၱိတရားဌာန၌ ႏိုင္ငံျခားသား အမ်ားအျပား
လာေရာက္တရားထုိင္ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာၾကီးဦးဘခင္ ကြယ္လြန္ျပီးေနာက္တြင္ သူ၏
လက္ေထာက္တပည့္မ်ားျဖစ္ေသာ ဆရာမၾကီးေဒၚျမသြင္ႏွင့္ ဆရာဦးခ်စ္တင္တုိ႔က
အဂၤလန္- ၾသစေၾတးလ် စေသာ ႏုိင္ငံမ်ားသို႔ သြားေရာက္၍ တရားျပခဲ့ၾကသည္။
တေန႔တျခား တုိးတက္ေအာင္ျမင္မွဳမ်ား ရရွိေနေၾကာင္း လည္း ၾကားသိရေပသည္။
ဆရာၾကီးဦးဘခင္၏ လက္ေထာက္တပည့္တဦးျဖစ္ေသာ အိႏၵိယအမ်ဳိးသား
ဦးဂုိအင္ကာမွာမူ ယခုအခါ ကမၻာေက်ာ္ ဝိပႆ နာဆရာၾကီး ျဖစ္ေပသည္။ ၁၉၆၉-
ခုႏွစ္တြင္ ဘံုေဘျမိဳ႔၌ စတင္တရားျပခဲ့ရာ ယခုအခါ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္းရွိ
ျမိဳ႔ၾကီးျမိဳ႔ငယ္တုိင္း၌ တရားဌာနႏွင့္ တရားပတ္မ်ား
ဖြင့္လွစ္ေပးလ်က္ရွိသည္။
အဂၤလန္ အေမရိကန္ ၾသစေၾတးလ်စသည့္ အေရွ့အေနာက္ ႏိုင္ငံေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔၌လ ည္း သူ၏တရားဌာနမ်ား ဖြင့္လွစ္ထားျပီး ျဖစ္ေပသည္။
အထူးအားျဖင့္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ အက်ဥ္းေထာင္တုိ႔၌ ဝိပႆ နာတရားပတ္မ်ားဖြင့္၍
ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ အက်ဥ္းသားတုိ႔၏ ဘဝကုိ ျမွင့္တင္ေပးေနသည္မွာ
လြန္စြာေအာင္ျမင္လ်က္ရွိေၾက ာင္း ၾကားသိရေပသည္။
ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာႏွင့္ သူ႔လက္ေထာက္မ်ားထံ၌ တရားထုိင္ခဲ့ျပီးေသာ
ႏိုင္ငံတကာ ေယာဂီေပါင္းမွာ ယေန႔ အထိ (ဤေနရာ၌ စာအုပ္ထုတ္ေဝသည့္
၁၉၉၄ခုႏွစ္ကို သတိျပဳေစလုိပါသည္။) သိန္းဂဏန္းေက်ာ္ေနျပီျဖစ္ ေပသည္။
ဆရာၾကီးဦးဘခင္ႏွင့္ ဦးဂိုအင္ကာတုိ႔သည္ ဆရာသက္ၾကီး၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ
အထူးတလည္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့ၾကေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ျပီး သူတုိ႔ႏွစ္ဦး၏
အားထုတ္မွဳေၾကာင့္ပင္ ယခုအခါ ဆရာသက္ၾကီး၏ ဂုဏ္ ေက်းဇူးမ်ား ကမၻာသုိ႔
ပ်ံ႔ႏွံ႔လ်က္ရွိေပသည္။
Posted by မင္းဒင္
No comments:
Post a Comment