ေက်ာင္းသား ဘဝ
ကၽြန္ေတာ္၏
မိခင္ ဘခင္ ႏွစ္ဦးစလံုးမွာ ဥာဏ္ေကာင္းေသာ အမ်ိဳးျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏
ဘခင္သည္ ေရွ႔ေန စာေမးပြဲတြင္ ဗမာတျပည္လံုး တတိယ စြဲခဲ့ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ညီအကို အားလံုးလည္း ဥာဏ္ေကာင္းၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒုတိယ အကို ႀကီးကား စာသင္
အထူး ပ်င္းလွ၍ အျခားညီအကိုမ်ား ကဲ့သို႔ ေပါက္ေပါက္ ေရာက္ေရာက္ ပညာ မတတ္ေပ။
ကၽြန္ေတာ္၏ အစ္ကိုမ်ား ဝမ္းကြဲညီ၊ အစ္ကိုမ်ား ဦးေလးမ်ားမွာ မိမိတို႔
ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းစာေမးပြဲမ်ားတြင္ ထိပ္တန္းကင်က် ေအာင္ျမင္ၾကသူခ်ည္း
ျဖစ္ေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘမ်ားသည္ ပညာကိုလည္းအထူးလိုလားသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏
အစ္ကိုမ်ားကို ငါးႏွစ္သား အရြယ္မွစ၍ ေက်ာင္းထားခဲ့ေလသည္၊ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္သာ
အငယ္ဆံုးျဖစ္၍ အလိုလိုက္ကာ ထားသျဖင့္ အသက္ ဂ - ႏွစ္ေရာက္မွသာလွ်င္ ေက်င္း စ
ေနရေပသည္၊ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းေနလာရင္း ေျပားျပရဦးမည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ အထက္
အစ္ကို ကိုေအာင္သန္းအား အသက္ ၁၁-ႏွစ္ခန္႔တြင္ ႐ွင္ျပဳေလသည္၊ ထိုအခါ
ကိုေအာင္သန္းမွာ ျမန္မာ ၆-တန္းတြင္႐ွိသည္၊ ကၽြန္ေတာ္မွာ အသက္ ဂ-ႏွစ္ထဲ
ေရာက္ေသာ္လည္း ေက်ာင္းတြင္ မေနရေသးေခ်။ ႐ွင္ျပဳ အခမ္းနားအနားျဖင့္
ကိုေအာင္သန္းကို ႐ွင္ေလာင္းဆင္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း
႐ွင္ေလာင္းျဖစ္ခ်င္သျဖင့္ မိခင္အား အပူဆာေသးသည္၊ ထိုအခါ မိခင္က
႐ွင္ေလာင္းလုပ္တ့ဲလူသည္ စာတတ္မွျထစ္သည္ဟု ေျပားသျဖင့္ ေက်ာင္းေနပါေတာ့မည္ဟု
ဂတိေပးကာ၊ ထိုတြင္မွေက်ာင္းစေန ျဖစ္ေလသည္၊၊ တန္းေက်ာ္ တက္ခဲ့ရသျဖင့္၊
ေလးႏွစ္ႏွင္႔ ၁၀-တန္းေအာင္ျမင္သည္၊ အဂၤလိပ္ ျမန္မာ သတၱမတန္း စာေမးပြဲတြင္
ဗမာတျပည္လံုးတြင္ နဝမစြဲခဲ့၍ အထက္တန္း စေကာလား ႐ွစ္ရခဲ့သည္၊
ဗုဒၶဘာသာေက်ာင္းႏွင့္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းမ်ားတြင္ ပဌမ စြဲခဲ့၍ ဦးေ႐ႊခိုဆုကို
ရ႐ွိခဲ့သည္ေနာက္၊ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တြင္
၆-ႏွစ္ခြဲမွ်ေနခဲ့သည္။ႏိုင္ငံေရးစိတ္သန္မႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းစာမ်ားကို
မေလ့က်က္သျဖင့္ (ဘီ-ေအ) အတန္းထိ ေအာင္႐ုံသာ ေအာင္ခဲသည္။ (ဘီ-ေအ)
ထက္တန္းႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းသား သပိတ္ေမာက္ ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္၍
အလုပ္႐ႈပ္သျဖင့္ (ဘီ-ေအ) စာေမးပြဲကို တႏွစ္မေျဖဘဲ ေနခဲ့ရသည္။ ေနာက္
(ဘီ-အယ္လ္္)အတန္းကိုတက္ခဲ့သည္၊ အတန္လည္း မွန္မွန္ မတက္ စာအုပ္လည္း အ႐ွိ
မွတ္စုလည္း မထား စာလည္း မၾကည့္ မိမိစိတ္သန္ရာ ႏိုင္ငံေရးကိုသာ
လိုက္စားသျဖင့္ (ဘီ-အယ္လ္) ပဌမ ႏွစ့္တြြင္ စာေမးပြဲ က်႐ႈံးေလသည္။ ဤကား
ကၽြန္ေတာ့ တသက္တြင္ စာေမးပဲြ ပဌမဆံုးႏွင့္ ေနာက္ဆံုး က်႐ႈံျခင္းေပတည္း။
က်႐ႈံေသာ္လည္း ဥပေဒရာဇဝင္ျဖစ္ေသား ပဌမ ေမးခြန္းစာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ပဌမ
ရခဲ့သည္။ ဒုတိယ (ဘီ-အယ္လ္) ႏွစ့္တြင္ႏွစ့္ေစ့ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္မေနေတာ့ေပ။
ဥေရာပတိုက္ ျမဴးနစ္ စာခ်ဳပ္မခ်ဳပ္ဆိုမီ စစ္ျဖစ္မတတ္ အေျခအေနႏွင့္
ဗမာျပည္တြင္ အဓိက႐ုဏ္း အေျခအေနမ်ားကို ေထာက္ဆ၍ တိုင္းျပည္အတြက္ ကိုယ္ထိ
လက္ေရာက္ လုပ္ကိုင္ရန္ ေက်ာင္းမွ ႏွစ္ဝက္တြင္ ထြက္၍ သခင္
ဘဝသို႔ေျပာင္းခဲ့သည္၊ ျမန္မာစာသင္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္ ေနရစဥ္က ကၽြန္ေတာ္ အထူး
မေပ်ာ္ပိုက္သည့္ အခ်က္တခ်က္ ႐ွိေလသည္။ ထိုအခ်က္မွာ ကစား ခုန္စားျခင္း
ကေလးဘာဝ သစ္ပင္တက္ ေရကူး အလုပ္မ်ဳိး ပိတ္ပင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ဤ
အခ်က္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မိဘမ်ားလည္း တ သ ေဘာ တည္း ေလာက္ပင္ ရွိေလသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သစ္ပင္တက္ျခင္း ေရကူးျခင္း စေသာ ကိုယ္လက္ က်န္းမာ
က်င္လည္မႈကို ေလ့လာခြင့္မ႐၊ သစ္ပင္တက္သည္ကိုျမင္လွ်င္ အဆို အျမည္ခံရသည္၊၊
ေရကူး သည္ကို သိလွ်င္ အ႐ိုက္ခံရသည္၊ ထိုေၾကာင့္ ယေနအထိ ကၽြန္ေတာ္မွာဥာဏ္
ပညာဘက္မွ အခြင့္ အလမ္း ရခဲ့၍ ေပါက္ေျမာက္ခဲ့သေလာက္၊ ကိုယ္လက္ က်န္းမာ
က်င္လည္ေရးတြင္ အခြင္ အလမ္း မရခဲ့၍၊ မ်ားစြာ ခ်ဳိ႕ယြင္း ေနေပသည္။
ေရနံေခ်ာင္း အမ်ဳိးသားေက်ာင္း ေနစဥ္ကလည္း အခြင့္ အလမ္း မရခဲ့၊ မရခဲ့သည္မွာ
အမ်ဳိးသားေက်ာင္းျဖစ္သည္အတိုင္း၊ ဆင္းရဲသျဖင့္ ကစားခုန္စား ေလ့က်င့္ရာ ေနရာ
ကိရိယာ တန္ဆာပလာမ်ား မထားႏိုင္၍ပင္ျဖစ္သည္။ ဗမာျပည္ထြင္ ဘုန္ၾကီးမ်ားႏွင့္
ေ႐ွးလူႀကီးမ်ား၏ အခ်ဳိး အယူ အဆ မ်ားကိုေခတ္ႏွင့္ေလ်ာ္ေအာင္
ျပဳျပင္သင္ေလသည္။ သို႔မဟုတ္လွ်င္ ဗမာျပည္ႏွင့္ ဗမာလူမ်ိဳးတို႔ အေျခအေနသည္
တိုးသင့္ သေလာက္တိုးတက္မည္မဟုတ္ေခ်။
ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္စာတန္းဘတ္၍ စာသိမွုကို ပညာဟု မဆိုေပ၊ ပညာသည္ အတိုင္းအဆမထင္ အလြန္က်ယ္ေျပာ နက္နဲလွေပသည္၊ ကမၻာရွိ စာအုပ္အားလံုး ပင္လွ်င္ ပညာ အားလံုးကို ေလာကျပင္က်ယ္ တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းႀကီး ၌ ကၽြႏုပ္တို႔သည္ ပုခက္တြင္္းမွသည္ ေျမႀကီးထဲ ေရာက္သည္အထိ ပညာ သင္သားမ်ား ျဖစ္ေန ၾကေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာ သင္ၾကားမွုသည္ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ သူ၏ တသက္ပန္တြင္ ကုန္ဆံုးသည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ၊ ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရွိအရာရာကို အခြင့္ အလမ္းလိုက္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္နိုင္စြမ္းေသာ ဥာဏ္အားကို၄င္း မိမိဥာဏ္ အျမင္အရ စိတ္ေန စိတ္ထား စိတ္ဓါတ္ တို႔ကို၄င္း (Emotion of the Education) ျပဳျပင္ ျပဳစု စီမံ ထားခဲ့သူသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဘီေအ- ပင္ ေအာင္ေစကာမူ ပါရဂူဘြဲ႔ႀကီးပင္ ရေစကာမူ ပ႒မေက်ာ္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အသက္အရြယ္ မည္မွ်ပင္ ႀကီးရင့္ေစကာမူ၊ ပညာဆိုေသာ သဘာဝ အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းစြာ သံုးသပ္ နားလည္ျခင္း မရွိခဲ့ေသာ္ တကယ္ အရာမေရာက္ အသံုးမဝင္ႏိုင္ေပ။ ပညာသည္ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္သာ ရွိသည္မဟုတ္ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာ္၍ ျမင္စြမ္းႏိုင္ျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။ ပညာသည္ လူ၏ ဥာဏ္ကိုသာ ျပဳျပင္ တိုးခ်ဲ႔ရံုသာမဟုတ္ လူ၏ စိတ္ေန စိတ္ထား အယူ အဆမ်ား ကိုလည္း တိုးတက္ေစရမည္။ လူ၏ ဆႏၵအား လုပ္အားကို ႏူးညြတ္ ေစရမည္၊ ရာဇဝင္သိရံုသာ မဟုတ္ ရာဇဝင္ကို ဖန္တီး ႏိုင္ေစရမည္။ ေလာကဓါတ္ ပညာကို သိရံုသာ မဟုတ္၊ ေလာကဓါတ္ ပညာကို တိုးခ်ဲ႔ႏိုင္ေစရမည္။ ပ႒မ ပညာကို သိရံုမွ်သာ မဟုတ္၊ ေျမသစ္ ေရသစ္ ေတာ ေတာင္ တို႔ကို ရွာေဖြ စံုစမ္းႏိုင္ေစရမည္။ ဤကား ပညာ၏ သရုပ္ အက်ဥ္းမွ်ပင္တည္း။ ပညာသည္ ကာလ ေဒသ ပေရာဂ ႏွင့္ ယွဥ္ရမည္။ ေလာက၌ လက္ေတြ႔ အသံုးလည္းက်ရမည့္ ပညာတြင္ သညာ လည္း ပါသည္။ ဥာဏ္ႏွင့္လည္း ယွဥ္ရမည္၊ ဥာဏ္ခ်ည္းသာ တိုးတက္၍ သညာ မရွိပါမူလည္း ဤမွ် ပိုမို ဆန္းၾကယ္ အေျပာက်ယ္ လွေသာ ေခတ္သစ္ အေၾကာင္းကို နားမလည္ႏိုင္ေပ၊ ေလာကဓါတ္ ပညာကို မတတ္ မသိဘဲ ေလာကဓါတ္ ပညာဥာဏ္ ကိုသာရလွ်င္ ေလာကဓါတ္ ပညာ၏ တန္ဘိုးကို ဒင္ျပည့္ မသံုးႏိုင္ေပ။ တိုင္ျပည္ အေျခအေန ျပႆနာ၊ ေခတ္၏ အေျခအေနႏွင့္ မယွဥ္ပါမူ တိုင္းျပည္ ေထာင္ျခင္း ေခတ္ျပင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေပ။ ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အယူဝါဒ အေျပာင္းအလဲ မရွိသူသည္ ပညာတတ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ လူတေယာက္၏ သက္တမ္းတြင္ အစ ပ႒မက သိျမင္လာေသာ စိတ္ေန စိတ္ထား ဝါဒ တို႔သည္ အမွန္ခ်ည္း မဟုတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ရမည္သာတည္း။
ယေန႔ အယူအဆႏွင့္ နက္ျဖန္ အယူအဆတို႔မွာ တူခ်င္မွ တူေပမည္။ အမွန္ကား လူတဦး၏ တဘဝတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အယူဝါဒ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ ထိုလူသည္ သမာဓိမတည္၊ ေရွ႔ေနာက္မညီဟု ထင္မွတ္မွားေလသည္။ သမာဓိ မတည္ျခင္းမွာ ကိုယ္က်င့္တရား ေဖါက္လြဲ ေဖါက္ျပန္ ျဖစ္ျခင္းေပတည္း။ ဝါဒ ေျပာင္းလဲ မွုမွာ ဥာဏ္အျမင္၏ ေျပာင္းလဲမွုေၾကာင့္ သမာဓိမတည္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ တနည္း တိုးတက္ျခင္းေပတည္း။
အမွန္အားျဖင့္ သမာဓိဆိုေသာ စကားကို နက္နက္နဲနဲ ဆင္ျခင္လွ်င္ ေလာကရွိ လူအေပါင္းတို႔မွာ သမာဓိ လက္ကိုင္ရၾကသူ ရွားေပသည္။ သမာဓိဆိုသည္မွာ ေလာက၏ အေကာင္း အဆိုး အက်ိဳးအျပသ္ သနစ္စံုကို ပိုင္းျခား ထင္ထင္ သိျမင္၍ ဆင္း႐ဲလည္း ဝမ္းမနည္း ခ်မ္းသာလည္း ဝမ္းမသာ ပကတိ စိတ္ထား ဥာဏ္ အျမင္အရ လူခ်ီးမြမ္း လူကဲ့ရဲ႔မွု ေဘးဒုကၡ အႏၱရာယ္ကို မထိတ္ မလန္႔ တသမတ္တည္း တည္ညိမ္စြာ ရွိျခင္းကို ဆိုေလသည္။ ဘုရားအစ႐ွိေသာသူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏စိတ္္တည္ ေနပံုမ်ိဳးတည္။ သို႔ျဖစ္ရာ-သာမန္ ကိုယ္က်င့္ အမူအရာ အေျပာအဆို ဘမ္းျပတည္ျငိမ္မႈကို လူအေပါင္း တို႔က သမာဓိဟု သာမညေျပာစမွတ္ျပဳၾကေလသည္။ အမွန္စင္စစ္ကား ထိုဘမ္းျပတည္ၿငိမ္မႈေနာက္တြင္ မည္မွ်အတြင္း ေဖါက္လႊဲ ေဖါက္ျပန္မႈမ်ား တိုးပြား မ်ားသည္ကို လူအေပါင္းတို႔ မစဥ္းစားမိၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဣေျႏၵႀကီး၍ မ်က္ႏွာထား အလြန္တည္သူတေယာက္ဟု အသိမွတ္ျပဳခံရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္အမူရာ စိတ္ထား သရုပ္တို႔သည္ ေဖါက္လႊဲေဖါက္ျပန္ သေဘာကို မျပေပ။ သို႔ေသာ္-အကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သမာဓိ႐ွိ၏။မည္မွ် သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ေပသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္႐ွားမႈတို႔ကို ဤစာအုပ္ကို ဘတ္ရင္းဘတ္ရင္း ေတြ႔ျမင္ရေပလိမ့္မည္။
အသိဆံုးျဖစ္ေပသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္း လွုပ္ရွားမွုမ်ားကား သမာဓိတရား ကို လံုးဝ မပိုင္ဆိုင္ေသးျခင္း၏ အမွတ္ လကၡဏာ ပင္တည္း။ ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ၿပီေလာ၊ လံုးဝ မပိုင္ဆိုင္ေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္း ပိုင္ဆိုင္ျခင္းမရွိေသးေသာ သမာဓိတရာကို စကားလုပ္၍ မဆိုၾကပါႏွင့္ဦး။ လူတေယာက္၏ ဥာဏ္အျမင္ လွုပ္ရွားေျပာင္းလဲမွု ဝါဒေျပာင္းလဲမွုကို သမာဓိမတည္ဟု တံဆိပ္အရိုက္ မေစာသင့္ၾကေပ။ ဥပမာအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားက အရွင္ အာဒိစၥဝံသ ဆိုေသာ ကိုယ္ေတာ္အား သာသနာေတာ္တြင္ ဘိကၡဴနီမမ်ား ရွိသင့္သည္ဟု စာအုပ္ တအုပ္ ေရးသားမွုေၾကာင့္ ဝိုင္းပယ္ၾက၏၊ သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ အမွန္ကား သူ၏ ေျပာင္းလဲမွုသည္ မွားျခင္လည္း မွားေပမည္။ သို႔ေသာလည္း ပုထုဇန္ တို႔၏ ဂတိအလားျဖင့္ အမွားမရွိသူသူ မရွိ။ အမွားသိမွ အမွန္ျမင္ေလသည္။ အမွားတခါ လုပ္မိလွ်င္ အမွားႏွစ္ခါ လုပ္မိေသာအခါ မွန္လာေပလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္လည္း မွားပင္မွားေစကာမူ။ မိမိဥာဏ္ အျမင္ေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲမႈမွာ႐ွိအပ္သည္သာတည္။ ေလွနံဓါးထစ္ဆိုေသာ အလုပ္ အေျပား အေတြးတို႔မွာ ပညာ၏အဓိပၸါယ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပတည္း။
ဗုဒၶေဂါတမသည္ သဗၺညုတေ႐ႊဥာဏ္ေတာ္ကို ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမွား အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေက်ာ္ကာ ႐ွာေဖြ ေတြ႔႐ွိေလသည္။ ထို ဥာဏ္ေတာ္ ႐ွာေဖြရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာအစ၌ သိဒၶတၴ မင္းသားသည္ မိမိဥာဏ္ အျမင္အရ၊ အႏုမာန မ်က္ရန္းဆ၍ ေမာင္းမမိႆံ ေျခြ႐ံ ပရိတ္သတ္တို႔ႏွင့္ တကြ၊ နန္းသံုးေဆာင္ဝယ္ မင္စည္းစိမ္ကိုစြန္႔ပယ္၍ ေသာင္မျမင္ ကမ္းမျမင္ ရေသ့ ရဟန္း အသြင္၊ ေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဝတ္ဆင္၍ ဘိကၡဴန သီေလာ ယာစန သိေလာတိ ဘိကၡဴ ဟူသည္ႏွင့္ အညီ၊ သူေတာင္းစားဘဝမ်ိဳးသို႔ ေျပာင္းလဲမႈသည္ သာမန္ပဂတိ မ်က္စိအားျဖင့္ ၾကည္လွ်င္ ႐ူးသည္ မိုက္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ မိမိ၏ မင္းစိတ္ မင္းဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေသာ ေလာကစိတ္ ေလာကဝါဒအား ဤသို႔ ေျပာင္းလႊဲခဲ့ေလသည္။
ပညာဆိုသည္မွာ စာအုပ္စာတန္းဘတ္၍ စာသိမွုကို ပညာဟု မဆိုေပ၊ ပညာသည္ အတိုင္းအဆမထင္ အလြန္က်ယ္ေျပာ နက္နဲလွေပသည္၊ ကမၻာရွိ စာအုပ္အားလံုး ပင္လွ်င္ ပညာ အားလံုးကို ေလာကျပင္က်ယ္ တည္းဟူေသာ ေက်ာင္းႀကီး ၌ ကၽြႏုပ္တို႔သည္ ပုခက္တြင္္းမွသည္ ေျမႀကီးထဲ ေရာက္သည္အထိ ပညာ သင္သားမ်ား ျဖစ္ေန ၾကေစသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ပညာ သင္ၾကားမွုသည္ အမွန္စင္စစ္အားျဖင့္ သူ၏ တသက္ပန္တြင္ ကုန္ဆံုးသည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ၊ ပညာတတ္သူသည္ ေလာကရွိအရာရာကို အခြင့္ အလမ္းလိုက္ ဆင္ျခင္ သံုးသပ္နိုင္စြမ္းေသာ ဥာဏ္အားကို၄င္း မိမိဥာဏ္ အျမင္အရ စိတ္ေန စိတ္ထား စိတ္ဓါတ္ တို႔ကို၄င္း (Emotion of the Education) ျပဳျပင္ ျပဳစု စီမံ ထားခဲ့သူသာလွ်င္ ျဖစ္သည္။ ဘီေအ- ပင္ ေအာင္ေစကာမူ ပါရဂူဘြဲ႔ႀကီးပင္ ရေစကာမူ ပ႒မေက်ာ္ႀကီးပင္ ျဖစ္ေစကာမူ အသက္အရြယ္ မည္မွ်ပင္ ႀကီးရင့္ေစကာမူ၊ ပညာဆိုေသာ သဘာဝ အဓိပၸါယ္ကို ေကာင္းစြာ သံုးသပ္ နားလည္ျခင္း မရွိခဲ့ေသာ္ တကယ္ အရာမေရာက္ အသံုးမဝင္ႏိုင္ေပ။ ပညာသည္ စာအုပ္မ်ားထဲတြင္သာ ရွိသည္မဟုတ္ စာအုပ္မ်ားကို ေက်ာ္၍ ျမင္စြမ္းႏိုင္ျခင္းကို ေဆာင္ႏိုင္ရေပမည္။ ပညာသည္ လူ၏ ဥာဏ္ကိုသာ ျပဳျပင္ တိုးခ်ဲ႔ရံုသာမဟုတ္ လူ၏ စိတ္ေန စိတ္ထား အယူ အဆမ်ား ကိုလည္း တိုးတက္ေစရမည္။ လူ၏ ဆႏၵအား လုပ္အားကို ႏူးညြတ္ ေစရမည္၊ ရာဇဝင္သိရံုသာ မဟုတ္ ရာဇဝင္ကို ဖန္တီး ႏိုင္ေစရမည္။ ေလာကဓါတ္ ပညာကို သိရံုသာ မဟုတ္၊ ေလာကဓါတ္ ပညာကို တိုးခ်ဲ႔ႏိုင္ေစရမည္။ ပ႒မ ပညာကို သိရံုမွ်သာ မဟုတ္၊ ေျမသစ္ ေရသစ္ ေတာ ေတာင္ တို႔ကို ရွာေဖြ စံုစမ္းႏိုင္ေစရမည္။ ဤကား ပညာ၏ သရုပ္ အက်ဥ္းမွ်ပင္တည္း။ ပညာသည္ ကာလ ေဒသ ပေရာဂ ႏွင့္ ယွဥ္ရမည္။ ေလာက၌ လက္ေတြ႔ အသံုးလည္းက်ရမည့္ ပညာတြင္ သညာ လည္း ပါသည္။ ဥာဏ္ႏွင့္လည္း ယွဥ္ရမည္၊ ဥာဏ္ခ်ည္းသာ တိုးတက္၍ သညာ မရွိပါမူလည္း ဤမွ် ပိုမို ဆန္းၾကယ္ အေျပာက်ယ္ လွေသာ ေခတ္သစ္ အေၾကာင္းကို နားမလည္ႏိုင္ေပ၊ ေလာကဓါတ္ ပညာကို မတတ္ မသိဘဲ ေလာကဓါတ္ ပညာဥာဏ္ ကိုသာရလွ်င္ ေလာကဓါတ္ ပညာ၏ တန္ဘိုးကို ဒင္ျပည့္ မသံုးႏိုင္ေပ။ တိုင္ျပည္ အေျခအေန ျပႆနာ၊ ေခတ္၏ အေျခအေနႏွင့္ မယွဥ္ပါမူ တိုင္းျပည္ ေထာင္ျခင္း ေခတ္ျပင္ျခင္း မျပဳႏိုင္ေပ။ ေမြးကတည္းက ေသသည္အထိ အယူဝါဒ အေျပာင္းအလဲ မရွိသူသည္ ပညာတတ္သည္ဟု မဆိုႏိုင္ေပ။ လူတေယာက္၏ သက္တမ္းတြင္ အစ ပ႒မက သိျမင္လာေသာ စိတ္ေန စိတ္ထား ဝါဒ တို႔သည္ အမွန္ခ်ည္း မဟုတ္ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲ ရမည္သာတည္း။
ယေန႔ အယူအဆႏွင့္ နက္ျဖန္ အယူအဆတို႔မွာ တူခ်င္မွ တူေပမည္။ အမွန္ကား လူတဦး၏ တဘဝတြင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ အယူဝါဒ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားကို ေတြ႔ေသာအခါ ထိုလူသည္ သမာဓိမတည္၊ ေရွ႔ေနာက္မညီဟု ထင္မွတ္မွားေလသည္။ သမာဓိ မတည္ျခင္းမွာ ကိုယ္က်င့္တရား ေဖါက္လြဲ ေဖါက္ျပန္ ျဖစ္ျခင္းေပတည္း။ ဝါဒ ေျပာင္းလဲ မွုမွာ ဥာဏ္အျမင္၏ ေျပာင္းလဲမွုေၾကာင့္ သမာဓိမတည္ျခင္း မဟုတ္ေပ။ တနည္း တိုးတက္ျခင္းေပတည္း။
အမွန္အားျဖင့္ သမာဓိဆိုေသာ စကားကို နက္နက္နဲနဲ ဆင္ျခင္လွ်င္ ေလာကရွိ လူအေပါင္းတို႔မွာ သမာဓိ လက္ကိုင္ရၾကသူ ရွားေပသည္။ သမာဓိဆိုသည္မွာ ေလာက၏ အေကာင္း အဆိုး အက်ိဳးအျပသ္ သနစ္စံုကို ပိုင္းျခား ထင္ထင္ သိျမင္၍ ဆင္း႐ဲလည္း ဝမ္းမနည္း ခ်မ္းသာလည္း ဝမ္းမသာ ပကတိ စိတ္ထား ဥာဏ္ အျမင္အရ လူခ်ီးမြမ္း လူကဲ့ရဲ႔မွု ေဘးဒုကၡ အႏၱရာယ္ကို မထိတ္ မလန္႔ တသမတ္တည္း တည္ညိမ္စြာ ရွိျခင္းကို ဆိုေလသည္။ ဘုရားအစ႐ွိေသာသူေတာ္ ေကာင္းတို႔၏စိတ္္တည္ ေနပံုမ်ိဳးတည္။ သို႔ျဖစ္ရာ-သာမန္ ကိုယ္က်င့္ အမူအရာ အေျပာအဆို ဘမ္းျပတည္ျငိမ္မႈကို လူအေပါင္း တို႔က သမာဓိဟု သာမညေျပာစမွတ္ျပဳၾကေလသည္။ အမွန္စင္စစ္ကား ထိုဘမ္းျပတည္ၿငိမ္မႈေနာက္တြင္ မည္မွ်အတြင္း ေဖါက္လႊဲ ေဖါက္ျပန္မႈမ်ား တိုးပြား မ်ားသည္ကို လူအေပါင္းတို႔ မစဥ္းစားမိၾကေခ်။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ဣေျႏၵႀကီး၍ မ်က္ႏွာထား အလြန္တည္သူတေယာက္ဟု အသိမွတ္ျပဳခံရေလသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ ကိုယ္အမူရာ စိတ္ထား သရုပ္တို႔သည္ ေဖါက္လႊဲေဖါက္ျပန္ သေဘာကို မျပေပ။ သို႔ေသာ္-အကယ္ပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ သမာဓိ႐ွိ၏။မည္မွ် သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ေပသနည္း။ ကၽြန္ေတာ္သာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္းလႈပ္႐ွားမႈတို႔ကို ဤစာအုပ္ကို ဘတ္ရင္းဘတ္ရင္း ေတြ႔ျမင္ရေပလိမ့္မည္။
အသိဆံုးျဖစ္ေပသည့္ ကၽြန္ေတာ္၏ အတြင္း လွုပ္ရွားမွုမ်ားကား သမာဓိတရား ကို လံုးဝ မပိုင္ဆိုင္ေသးျခင္း၏ အမွတ္ လကၡဏာ ပင္တည္း။ ယခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သမာဓိတရားကို ပိုင္ဆိုင္ၿပီေလာ၊ လံုးဝ မပိုင္ဆိုင္ေသးေပ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္း ပိုင္ဆိုင္ျခင္းမရွိေသးေသာ သမာဓိတရာကို စကားလုပ္၍ မဆိုၾကပါႏွင့္ဦး။ လူတေယာက္၏ ဥာဏ္အျမင္ လွုပ္ရွားေျပာင္းလဲမွု ဝါဒေျပာင္းလဲမွုကို သမာဓိမတည္ဟု တံဆိပ္အရိုက္ မေစာသင့္ၾကေပ။ ဥပမာအားျဖင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္မ်ားက အရွင္ အာဒိစၥဝံသ ဆိုေသာ ကိုယ္ေတာ္အား သာသနာေတာ္တြင္ ဘိကၡဴနီမမ်ား ရွိသင့္သည္ဟု စာအုပ္ တအုပ္ ေရးသားမွုေၾကာင့္ ဝိုင္းပယ္ၾက၏၊ သပိတ္ေမွာက္ၾက၏။ အမွန္ကား သူ၏ ေျပာင္းလဲမွုသည္ မွားျခင္လည္း မွားေပမည္။ သို႔ေသာလည္း ပုထုဇန္ တို႔၏ ဂတိအလားျဖင့္ အမွားမရွိသူသူ မရွိ။ အမွားသိမွ အမွန္ျမင္ေလသည္။ အမွားတခါ လုပ္မိလွ်င္ အမွားႏွစ္ခါ လုပ္မိေသာအခါ မွန္လာေပလိမ့္မည္။
သို႔ေသာ္လည္း မွားပင္မွားေစကာမူ။ မိမိဥာဏ္ အျမင္ေလ်ာက္ ေျပာင္းလဲမႈမွာ႐ွိအပ္သည္သာတည္။ ေလွနံဓါးထစ္ဆိုေသာ အလုပ္ အေျပား အေတြးတို႔မွာ ပညာ၏အဓိပၸါယ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ေပတည္း။
ဗုဒၶေဂါတမသည္ သဗၺညုတေ႐ႊဥာဏ္ေတာ္ကို ေျခာက္ႏွစ္တိုင္တိုင္ အမွား အမ်ဳိးမ်ဳိးကိုေက်ာ္ကာ ႐ွာေဖြ ေတြ႔႐ွိေလသည္။ ထို ဥာဏ္ေတာ္ ႐ွာေဖြရန္ စိတ္ပိုင္းျဖတ္ေသာအစ၌ သိဒၶတၴ မင္းသားသည္ မိမိဥာဏ္ အျမင္အရ၊ အႏုမာန မ်က္ရန္းဆ၍ ေမာင္းမမိႆံ ေျခြ႐ံ ပရိတ္သတ္တို႔ႏွင့္ တကြ၊ နန္းသံုးေဆာင္ဝယ္ မင္စည္းစိမ္ကိုစြန္႔ပယ္၍ ေသာင္မျမင္ ကမ္းမျမင္ ရေသ့ ရဟန္း အသြင္၊ ေလွ်ာ္ေတသကၤန္းကို ဝတ္ဆင္၍ ဘိကၡဴန သီေလာ ယာစန သိေလာတိ ဘိကၡဴ ဟူသည္ႏွင့္ အညီ၊ သူေတာင္းစားဘဝမ်ိဳးသို႔ ေျပာင္းလဲမႈသည္ သာမန္ပဂတိ မ်က္စိအားျဖင့္ ၾကည္လွ်င္ ႐ူးသည္ မိုက္သည္ဟု ဆိုရေပမည္။ မိမိ၏ မင္းစိတ္ မင္းဝါဒကို ဆန္႔က်င္ေသာ ေလာကစိတ္ ေလာကဝါဒအား ဤသို႔ ေျပာင္းလႊဲခဲ့ေလသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ကိုယ္တိုင္ေရးသည္
@-
No comments:
Post a Comment