Followers
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မေသ
သခင္မ်ိဳး
(၁)
‘ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက တကယ္မေသဘူးကြ’ ဘ ေျပာစကားေၾကာင့္
ကၽြန္ေတာ္ ထိတ္လန္႔အံ့ၾသ သြားသည္။ ‘ဗ်ာ….ဟုတ္ရဲ႕လား’
‘ေအးကြတကယ္ေသတာမဟုတ္ဘူး’ ဘကအတည္ျပဳသည္။ ဘ အမည္က ဘေက်ာ္ေရး။ ထိုင္လိုက္
လွ်င္ ဒူးႏွစ္လံုးၾကား ေခါင္းဝင္သြားေအာင္ခါးက ကိုင္းေနရာ ေခါင္း
(၃)လံုးႏွင့္ အဘိုးအိုဟု ေျပာရေပမည္။ ဘေနရပ္က နတ္ေမာက္ၿမဳိ႕၊
ေတာင္ရြာႀကီး ယခုေသာ္ ေအာင္ဆန္းရပ္။ ဘအသက္က အေမစု (ဗိုလ္ခ်ဳပ္မိခင္)
တို႔ႏွင့္ မတိမ္းမယိမ္း ျဖစ္မည္။ ကၽြန္ေတာ္က ‘ဦး’ ဟုေခၚေသာ
ဦးေတာ္ေအာင္၏ဖခင္။ ဦးေတာ္ေအာင္ ဇနီးက ေဒၚေရႊဆင္ ကၽြန္ေတာ္ကအမ ဟုေခၚသည္။
သူတို႔အိမ္ က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းဝိုင္း (ယခုျပတိုက္)
၏ေတာင္ဘက္ကပ္လ်က္မွာေနေသာ ေတာင္သူႀကီး မ်ား။ အမ၏အကိုကဦးႀကီးဟံဟု ေခၚေသာ
ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး ဦးဟံသ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ေက်ာင္းေနဘက္ သူငယ္ခ်င္း။
ဘေက်ာ္ေရးထိုစကားေျပာေတာ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က်ဆံုးၿပီးအႏွစ္၂ဝခန္႔အၾကာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေက်ာင္းသားေပါက္စ။ ဘ
ေျပာစကားကိုကၽြန္ေတာ္နားမလည္။ လက္မခံပါ။ ျပန္ၿပီး ေစာဒနာသည္။
‘ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဘ ရာ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္
တို႔က်ဆံုးသြားတဲ့အေၾကာင္း ေက်ာင္းမွာလဲသင္ရတာပဲ ဘ ရဲ႕။ ေနာက္ၿပီး
အေမႀကီး (အေမ၏အေမ။အဖြား) ကလဲေျပာတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔အသုဘကို အေမစုေခၚလို႔
အေမႀကီးေတာင္ ရန္ကုန္ လိုက္သြားရေသးတယ္။ ဂ်ဴဗလီေဟာမွာတဲ့ ဘ ရဲ႕။’
ကၽြန္ေတာ့္စကားကုိ ဘ ကပယ္ခ်သည္။
‘မင္းနားမလည္ႏိုင္ေသးပါဘူးကြာ။ ကဲ….ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ဂူသြင္းၿပီး ဘယ္သူ
ျပန္ဖြင့္ၾကည့္လို႔လဲ။ ေအး ဘယ္သူမွမသိႏိုင္ဘူး။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္က
ထြက္သြားၿပီကြ။ အဲဒါပဲ။’
ဘကို ဆက္ၿပီးမေမးျဖစ္ေတာ့ပါ။ ထိုညက ဘ အိမ္အေပၚထပ္
ေရနံဆီမီးခြက္ အလင္းေရာင္မွိန္မွိန္ ေအာက္တြင္ ဘေျပာေသာ စကားကို
မႈံဝါးဝါး ကၽြန္ေတာ္နားမရွင္းခဲ့။ ေခါင္းသံုးလံုးႏွင့္ အဘိုးအိုက မူလတန္း
ေက်ာင္းသားႏွင့္မတန္ေသာ စကားေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကိုဘယ္လို
ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္မ်ား ေျပာခဲ့တာပါလိမ့္။ ‘ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တကယ္မေသ’ တဲ့။
(၂)
‘ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကအဘတို႔နယ္ကို လာၿပီးတရားေဟာတယ္။
ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအေပၚထပ္စႀကၤန္မွာ ရပ္ၿပီး တရားေဟာတယ္။ ေက်ာင္းေအာက္မွာ
ပရိတ္သက္က ညိဳ႕ေနတာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေလ ယာဥ္ပ်ံ ကလာၿပီး စက္ေသနတ္နဲ႔
လာပစ္တယ္။ ဘုန္းႀကီးေတြေရာ လူေတြေရာ ေျပးလိုက္ဝပ္လိုက္ၾက တာမေျပာနဲ႔။
လူအေသအ ေပ်ာက္မရွိေပမဲ့၊ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းႀကီး တစ္ေက်ာင္းလံုးက်ည္ထိလို႔
ရစရာမရွိ ေအာင္ဖြာလံက်ဲသြားတာပဲ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ေလယာဥ္ပ်ံက စက္ေသနတ္နဲ႔
ပစ္တာဂ႐ုေတာင္မစိုက္ဘူး။ သူ႔ေနရာမွာသူရပ္လ်က္ပဲတဲ့။ သိပ္သတၱိ ေကာင္းတာ။’
လြန္ခဲ့ေသာ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္က အဘျမေျပာျပခဲ့ေသာစကားျဖစ္သည္။
အဘျမက ဟသၤတနယ္မွဟုထင္သည္။ အဂၢိရတ္ႏွင့္ တိုင္းရင္းဓါတ္ေဆးပညာတြင္
ဗဟုသုတအလြန္မ်ားေသာ ဆရာအိုႀကီး။ အသက္က(၇ဝ)ေက်ာ္။ အဘစကား ကို နားေထာင္ရင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏သတၱိကိုေလးစား႐ုိေသစိတ္တဖြားဖြားျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း
အျဖစ္အပ်က္ကို ဂဃဏန မေမးမိ။ ယခုမွ သိခ်င္ေနသည္။ ဆရာျမႀကီးကေတာ့
ဆံုးပါးသြားရွာၿပီ။ ဆရာျမႀကီး ႏွင့္ ဆရာဒကာျဖစ္ေသာ
ေဘာက္ေထာ္က်ဳိက္လတ္ပစိၦမာ႐ုံ ဆရာေတာ္ႀကီးကေတာ့ က်န္းက်န္းမာမာရွိေသးသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကေတာ္ ေဒၚခင္ၾကည္ တို႔ လက္ထက္က
စကိုးကြယ္ခဲ့ေသာေက်ာင္းျဖစ္သည္။ ဆရာျမႀကီးေျပာခဲ့ေသာ
စကားအတြက္သဲလြန္စရတန္ေကာင္း ပါရဲ႕။
အဘျမကၽြန္ေတာ့္ကိုေျပာျပစဥ္က စကားကုန္ဟုတ္ဟန္မတူပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ဥာဏ္ႏုေသးသျဖင့္ ခ်န္ထားခဲ့ေသာ စကားမ်ားရွိခဲ့ပံုရပါသည္။
အဘျမခ်န္ထားခဲ့ပံုရေသာစကားကိုမဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္ထံမွၾကားသိရသည္။
လြန္ခဲ့ေသာ (၁၅)ႏွစ္ ေက်ာ္က ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက
ကၽြန္ေတာ့္ကိုမိန္႔ဘူးပါသည္။ “ဒကာႀကီးတို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကုိ ရာေက်ာ္ဆရာေတာ္
ႀကီးက ဓါတ္လံုး(၁)လံုးခ်ီးျမွင့္ထား တာဗ်ာ…။ အဲဒီေန႔ (က်ဆံုးသည့္ေန႔)က
ရံုးသြားတာယူမသြားမိဘူးတဲ့ဗ်… လက္ကိုင္ ပု၀ါေလးနဲ႔ထုတ္ၿပီး ဘုရား
စင္ေပၚမွာ က်န္ခဲ့တယ္လို႔ တို႔ဆရာ ကေျပာဘူး တယ္ဗ်”…
ဆရာေတာ္သည္ ေဝဘူဆရာေတာ္၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္၊
ေရႊေတာင္ကုန္းဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားထံမွ နိႆရည္း ခံယူ၍ ေတာေတာင္မ်ားတြင္
ဧကစာက်င့္သံုးေနေသာ ပုဂၢိဳလ္ထူးတစ္ပါးျဖစ္ေၾကာင္း ပရိသတ္အမ်ား သိၾကပါသည္။
ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္ျဖင့္ ေထာက္ဆလွ်င္
အေျခအျမစ္မဲ့စကား မဆိုရာပါ။ လြန္ခဲ့ေသာလက ဆရာေတာ္၏တပည့္
သကၤန္းကၽြန္းေက်ာင္းဆရာႀကီး ဦးခ်စ္လိႈင္က ဆရာေတာ္မွတ္တမ္းမ်ား
ေကာ္ပီကူးထားရာ ကၽြန္ေတာ္ကိုလည္းေပးခဲ့ပါသည္။
ထိုမွတ္တမ္းဆရာေတာ့္လက္ေရးမူတြင္ ရာေက်ာ္ဆရာေတာ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို
ဓါတ္လံုးေပးခဲ့ပံုကိုလည္း ေတြ႔ရွိရပါသည္။ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ဆရာေတာ္က
“အဲဒီတုန္းက ရာေက်ာ္ဆရာေတာ္ ဆိုတာ ဘိုးဘိုးေအာင္ဝင္ေဆာင္ထားတာဗ်”…
ဟုလည္းေျပာခဲ့ဘူးပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ ဘုရားတရားကို ႐ိုေသ ကိုင္း႐ိႈင္းေသာ
မိဘမ်ိဳး႐ိုးမွဆင္းသက္ခဲ့သည္။ ဒီပကၤရာဆရာေတာ္ႀကီး ဦးေသာဘိတ၏ေက်ာင္းတြင္
ဗုဒၶစာေပကိုလည္း အေျခခံေကာင္းမ်ားရေအာင္တတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ငယ္စဥ္ကမူ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေရးရယူရန္ နည္းလမ္းအမ်ိဳး မ်ိဳးကို
ႀကံဆခဲ့ရာ “ျပဒါးရွင္လံုး” ရရင္ေကာင္းမွာပဲဟူေသာ အေတြးမ်ိဳးရခဲ့ေၾကာင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုင္တိုင္ေရးသားသည္ကိုလည္း သတိထားမွတ္သားမိပါသည္။
ဘုရားသိၾကားမလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ဘိုးဘိုးေအာင္ကယ္သြားပါေစ။
(၃)
ဗိုလ္ခ်ဳပ္အကို ဦးေအာင္သန္းေရးသားေသာ ရေသ့ထူး ဦးစံသိန္းက အေမစုကို
ကန္ေတာ့ပံု၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ဦးႀကီး ဘုန္းႀကီး မႏၲေလးအာဇာနည္ရဟန္းေတာ္
ဆီမီးထြန္း တိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ မွတ္တမ္း၌ ဘိုးဘြားစဥ္ဆက္ ကိုင္ေဆာင္ခဲ့ေသာ
“ရန္ႀကီးေအာင္ဓါး” ကို ရွာေဖြတူးေဖာ္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္အားေပးခဲ့ပံုမ်ားကို
ဖတ္႐ႈရေသာအခါ စဥ္းစား စရာေတြ တိုးလာပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏မိဘႏွစ္ပါးအနက္ ေဒၚစုသည္အေနာ္ရထာမင္း၏အဆက္
ပုဂံမင္း႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာသူျဖစ္သည္။ အေနာ္ ရထာမင္းႀကီး ပုဂံထီးနန္း
ကိုျပန္လည္ရယူစဥ္က ပုပၸါးနယ္တြင္ လူသူစုေဆာင္းခဲ့ေၾကာင္း
ရာဇ၀င္ႀကီးမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ထိုေခတ္ပုပၸါးေတာင္ရိပ္မွ
အေနာ္ရထာ၏တပ္မေတာ္ကို စတင္ဖြဲ႔စည္းရာတြင္ ပင္းနတ္ေမာက္ နယ္သား စစ္သည္ေတာ္
မ်ားေရွ႕ဆံုးက ဗိုလ္ဝင္ခံ၍ သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္းတိုက္ပြဲဝင္ခဲ့သည္။
အေနာ္ရထာေအာင္ပြဲရသည့္အခါ နတ္ေမာက္ကိုျပန္၍ ေက်းဇူးျပဳခဲ့သည္။
ပိဋကတ္(၃)ပံုကို သထံုမွပင့္ေဆာင္လာၿပီးေနာက္တြင္ နတ္ေမာက္ကိုျပန္လည္၍
ၿမိဳ႕ျပအသစ္တည္ေထာင္သည္။
“သီဟဗာေဟာ္၊ လင္းၾကက္ေဆာ္၊ ၿမိဳ႕ေတာ္နတ္ေမာက္တည္သတည္း”ဟု
ေရွးသမိုင္းေပစာမ်ားတြင္ ေမာ္ကြန္း ထုိးခဲ့သည္။ (လင္းၾကက္ေဆာ္ ၄၂၃။
ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားပင့္သည္က ၄၂၁) နတ္ေမာက္ၿမိဳ႕တြင္ အေနာ္ရထာမင္း
ေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီပုထိုးမ်ားရွိသည္။ ရွင္အရဟံသိမ္ရွိသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ဘႀကီး၊ ဦႀကီးမ်ားေက်ာင္း ထိုင္ခဲ့သည္။
ရွင္အရဟံပင့္ေဆာင္ခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္ကို နတ္ေမာက္နယ္ပင္းတြင္
စိုက္ပ်ိဳးခဲ့သည္။ မင္းတုန္းမင္း လက္ထက္ မႏၲေလးေရႊနန္းေတာ္ႀကီးတည္သည့္အခါ
“မန္းၿမိဳ႕ေတာင္ေညာင္ပင္ႀကီး” ဟူေသာ ကိန္းခမ္းတေဘာင္အရ ေဗာဓိပင္
စိုက္ရာတြင္ ပင္းနတ္ေမာက္မွ ရွင္အရဟံေဗာဓိကိုင္းကို
ပင့္ေဆာင္စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ပါသည္။ စၾကာေဒ၀ီမိဘုရားေခါင္ႀကီး ကိုးကြယ္ေသာ
ပင္းဆရာေတာ္ႀကီးတိပိဋကဓရအာစာရာဘိဝံသကို အရဟံေဗာဓိသမိုင္းက်မ္း
ျပဳစုရန္ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ ထားသျဖင့္ က်မ္းထင္ရွား ရွိခဲ့ပါသည္။
ပုဂံအပ်က္တြင္ မင္းသမီး(၂)ပါးထြက္ေျပးလာရာ ပင္းနတ္ေမာက္နယ္သို႔ေရာက္သည္။
သာကီဝင္ ပင္းၿမဳိ႕စား၊ နတ္ေမာက္ၿမဳိ႕စား တို႔ႏွင့္ လက္ဆက္ၾကသည္။
ထိုမ်ဳိးႏြယ္စုမွ အေလာင္းဘုရားေခတ္ ပင္းမင္းႀကီးဦးျမတ္၊ ထုိမွ
သားဦးမင္းေအာင္၊ ၎သားဦးျခင္၊ ၎သားဦးေ႐ႊနီ၊ ၎သမီး မယ္သူဇာ၊ ၎သမီး မယ္စု
တို႔မွ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုေမြး ဖြားသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သက္ရွိထင္ရွားရွိစဥ္က ဦးႀကီး ဘႀကီးမ်ား
ေဆြေတာ္မ်ဳိးေတာ္မ်ားအေၾကာင္းေျပာဆိုၾကရာ ကြ်န္ေတာ္ တို႔က
ဘုရင့္မ်ဳိးႏြယ္ေတြပဲဟု ရယ္ေမာေျပာဆိုခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏
ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိတြင္မူ ကြ်န္ေတာ္တို႔က ေဆြႀကီး မ်ဳိးႀကီး
ဟုသာေဖာ္ျပခဲ့သည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကဂုဏ္ေဖာ္လိုဟန္မရွိေပ။ ေနာင္ေသာ္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ေဆြမ်ဳိးမ်ားျဖစ္ေသာ မႏၱေလး ဆီမီးထြန္းတိုက္အုပ္ဆရာေတာ္ႏွင့္
တကၠသိုလ္ ဆုၿမဳိင္တို႔က ထုတ္ေဖာ္ေရးသားခဲ့သည္။ (စာညႊန္း
ဆရာႀကီးသခင္ကိုယ္ ေတာ္မႈိင္း တည္းျဖတ္ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအထုပၸတၱိ။
ဦးေတဇဝႏၱ၏အရဟံေဗာဓိသမိုင္း)။ မည္သို႔ပင္ဖံုးကြယ္ေစကာ မူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္
ကုန္းေဘာင္ေနေသြးျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔သမိုင္းက ဖြင့္ဆိုျပလ်က္ရွိေပသည္။
(ယခုအခါ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ကိုယ္ရံ ေတာ္ ဗိုလ္ဖုန္းေက်ာ္ (စာေရးဆရာ နတ္ေမာက္
ဘုန္းေက်ာ္) ၏သမီးစာေရးဆရာမ နတ္ေမာက္အနီခ်ဳိ ကေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္
အေၾကာင္းသုေတသနျပဳလုပ္လ်က္ရွိေၾကာင္းသိရပါသည္။ မၾကာမီတိုင္းျပည္က
သိခြင့္ရွိမည္ဟုေမွ်ာ္လင့္ရပါသည္။)
အေမစုသည္ နန္းတြင္းသူတို႔တတ္သည့္ ႀကိဳးေဗဒင္ကို
ေကာင္းစြာတတ္ေျမာက္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ဘုန္းႀကီးမည့္သူဟု
ေဟာကိန္းထုတ္ခဲ့သည္။ နီးစပ္ရာေဆြမ်ိဳးမ်ားက အေမစုထံႀကိဳးေဗဒင္ ေမးခဲ့
ဘူးသည္။ သိမွီေသာသူမ်ား ယေန႔ထိသက္ရွိထင္ရွားရွိၾကပါေသးသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ဖခင္ ဦးဖာ၏ မ်ိဳး႐ိုးစဥ္ဆက္ကို မသိရေသးေသာ္လည္း
မ်ိဳးေကာင္း႐ိုးေကာင္းမွ ေပါက္ဖြားသည္။
အလြန္႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္တည္ၾကည္ၿပီး ဥာဏ္ပညာႀကီးသူျဖစ္သည္။
ငါးပါးသီလစင္ၾကယ္စြာ ေစာင့္ထိမ္းသည္။ ၾကြားဝါပလႊား မႈမရွိ။ ဘုရားတရားကို
လြန္စြာၾကည္ညိဳကိုင္း႐ိႈင္းသူျဖစ္သည္။ အတိတ္နိမိတ္ စနည္းတေဘာင္မ်ားကို
တတ္ကၽြမ္းၿပီးႏိုင္ငံ၏ ေရွ႕ေရးကိုပါႀကိဳတင္ေဟာကိန္းမွန္ကန္ေအာင္
ထုတ္ႏိုင္သူျဖစ္ပါသည္။ ဦးဖာအေၾကာင္းကို သူ႔မိတ္ေဆြစာေရးဆရာႀကီး
စစ္ကိုင္းဦးဖိုးသင္းက ကိုယ္တိုင္ေရးအထုပၸတၱိတြင္ မွတ္တမ္း တင္ထားပါသည္။
(၄)
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေမြးဖြားစဥ္က ပုခက္တင္မဂၤလာပြဲသည္
ထူးျခားဆန္းက်ယ္လွပါသည္။ ယင္းပြဲသို႔ေနာင္ ငယ္ဆရာျဖစ္လာမည့္
ဒီပကၤရာဆရာေတာ္ဘုရားဦးေသာဘိတႏွင့္ သီေပါမင္းႏွင့္ စာသာသင္ဘက္ပ႒မ ေက်ာ္
ဦးေမဃ၀ဏၰစာရီတို႔ ၾကြေရာက္ခ်ီးျမွင့္ခဲ့သည္။ ဦးေမဃသည္
ခန္းပတ္မင္းႀကီးဦးယာ၏ ေျမးျဖစ္သည္။ ဆရာ ေတာ္ႀကီးက “တေကာင္းက
ေဒါင္းၾကြလာမည္”… ဟူေသာ တေဘာင္အရ၊ ငစဥ္းလဲဗ်ိဳင္းဘုရင္(အဂၤလိပ္)ကို
ခြပ္မည့္ ေဒါင္းမွာ စေနသားရွင္ေတဇေခၚ ထိန္လင္းျဖစ္ေၾကာင္း
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကိုတိတိက်က်နိမိတ္ ဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္၏ ပုခက္တင္ မဂၤလာ
အခ်ိန္ကို နိမိတ္ေကာင္းယူၿပီး “ေတာရက်င့္စဥ္ကို စတင္ေဆာက္တည္ၿပီး
ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ ပုဂိၢဳလ္ ထူးတစ္ပါးရွိပါသည္။
နယ္ခ်ဲ႕ေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီး ကင္းတားဗိုလ္ေရႊေဘာ္၏
တပ္မွေတာ္လွန္ေရးတပ္သားႀကီး ဦးၿဖိဳးသာျဖစ္သည္။ မဟိဒၶိဆရာၿဖိဳးဟု
ထင္ရွားသည္။ န႐ြဲေတာ႐ြာမေတာင္ကုန္း (ေရနံေခ်ာင္းႏွင့္ ေခ်ာက္ၾကား)တြင္
သီတင္းသံုးသည္။ မႏၲေလးေတာင္ရေသ့ႀကီး ဦးခႏၲီတို႔ႏွင့္ ဆက္စပ္၍
သာသနာျပဳခဲ့ ေသာ ပုဂိၢဳလ္ႀကီးျဖစ္သည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္သခင္ဘဝ၊ သခင္ေလးတာႏွင့္ အတူစစ္ကိုင္း၊ မံုရြာ၊
ေ႐ႊဘို တြင္ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးထူေထာင္ရန္ တရားေဟာၿပီး အျပန္တြင္
မႏၲေလးဆီမီး ထြန္းေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ရွိသည္။
ဆရာႀကီးဦးၿဖိဳးသာကသခင္ေအာင္ဆန္းကို ခ်ီးေျမွာက္ေသာမတ္ေစ့(၅)ေစ့ ႏွင့္
ေဆးျခေသၤ့ရုပ္ေပးလိုက္ေၾကာင္း ဦးေတဇဝႏၲ၏ မွတ္တမ္းတြင္ ဖတ္႐ႈရပါသည္။
ပဋိပတ္အေက်ာ္ ဇာလီေတာင္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို
“ဘုရားအေလာင္းေတာ္နဲ႔တူတယ္” ဟုသ မုတ္ခဲ့သည္။ ေလာကတၳစရိယံ
ေလာက၏ေကာင္းက်ိဳး၊ ဥာတတၴစရိယံ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ ျမန္မာျပည္ေထာင္စုသား
အားလံုး၏ ေကာင္းက်ိဳးကိုသားမယားႏွင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ အဂၤါေျခလက္၊
ကိုယ့္အသက္ကို မငဲ့ကြက္ပဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးအား ဗုဒၶတၳစရိယံ
မဟုတ္ဟု ျငင္းဆိုရန္ အဘယ္သို႔ေသာ အေၾကာင္းရွိပါမည္နည္း။
(၅)
အမ်ားသိၾကၿပီး ျဖစ္သည့္အတိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္သည္ အင္းအိုင္ခလွည့္
လက္ဖြဲ႔တို႔ကို ယံုၾကည္သူမဟုတ္ပါ။ ေျမာင္းျမသား ဆရာခ်ိဳ
(အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဒီးဒုတ္ဦးဘခ်ိဳ)ကမူ ေလာကီပညာရပ္မ်ားကို
ယံုၾကည္လိုက္စား သူျဖစ္ပါသည္။ “ဆရာခ်ိဳ ကလဲဗ်ာ…ေလာကဓါတ္ ပညာကို
ေလ့လာၿပီးဒါေတြယံုရသလား” ဟုဗိုလ္ခ်ဳပ္က ညည္းခဲ့ သည့္နည္းတူ ဆရာခ်ိဳကလည္း
“ဗိုလ္ခ်ဳပ္က ဒါေတြမယံုေတာ့ ခက္တယ္” ဟု အျပန္အလွန္ညည္းခဲ့ၾကပါသည္။
သို႔ေသာ္ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ရန္ လန္ဒန္သို႔အသြားတြင္
နတ္ေမာက္သားေဗဒင္ပညာရွိ…၏အၾကံေပးခ်က္အရ လန္ဒန္ ႏွင့္ ကက္ကင္းမိေသာ
ဒလကေျမကို ေျခအိပ္တြင္ထည့္ယူသြားေၾကာင္းလည္း မွတ္တမ္းရွိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ျမန္မာ့ေလာကီပညာရပ္မ်ားကို
ႏွံ႔စပ္ကၽြမ္းက်င္သူမဟုတ္ပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ပါတ္သက္သည့္
ထူးဆန္းေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကို ၾကားသိဖတ္႐ႈရ၍ တင္ျပျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။
မည္သို႔ဆိုေစ ဘေက်ာ္ေရး တို႔ကဲ့သို႔ ေရွး႐ိုးစြဲ ျမန္မာႀကီးမ်ားက
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တြင္ ေသနတ္ဒဏ္ရာေတြဗလပြႏွင့္ က်ဆံုးသြားခဲ့သည့္တိုင္ တကယ္မေသဟု
ယူဆစြဲလန္းမႈေတြရွိေနေၾကာင္းကို အသိအမွတ္ျပဳရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏
ေခတ္သိပၸံပညာရပ္မ်ားႏွင့္ လက္လွမ္းမမွီေသး သည့္တိုင္ မတူကြဲျပားသည့္
အယူအဆတစ္ခုရွိေနေသးသည္ကို ဒီမိုကေရစီက်င့္စဥ္အရ အသိအမွတ္ျပဳရပါမည္။
အျငင္းပြားဖြယ္အနည္းဆံုး ေကာက္ခ်က္တစ္ခုကို ဆြဲၾကည့္ရလွ်င္ေတာ့
ေရွး႐ိုးျမန္မာတို႔သည္ သူတို႔ခ်စ္ေသာ ေခါင္းေဆာင္ ကိုတကယ္မေသေစခ်င္ၾက။
အၿမဲတန္းေမွ်ာ္လင့္ေနၾကသည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါမည္။
(၆)
ျမန္မာတို႔သည္ ကိုယ့္ေခါင္းေဆာင္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးတတ္ေသာ
ဓေလ့ရွိသည္။ လူထုအခ်စ္ေတာ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေသသြားလွ်င္ေတာင္မွ
အသက္ရွင္ေနေသးသည္ဟု ယံုၾကည္တတ္ေသာသမိုင္းေၾကာင္းလည္းရွိသည္။
ကုန္းေဘာင္ ေခတ္ေႏွာင္း သာယာ၀တီမင္း လက္ထက္က ဘႀကီးေတာ္ စစ္ကိုင္းမင္း၏သား
လုထုက စၾကာမင္း ဟုယံုၾကည္သူ ေညာင္ရမ္းၿမိဳ႕စားမင္းသားကို ကုန္းေဘာင္
၅(ည)ျဖင့္ ေရမွာေဖ်ာက္ခဲ့သည္။ ကတီၱပါ အိပ္စြပ္ၿပီးေရႏွစ္ သတ္ခဲ့ျခင္း
ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ လူထုက ေသသည္ဟုမယံု။ “ကတီၱပါေရႊအိတ္ႏွင့္
ေရဆိပ္မွာေသဟန္ေဆာင္” ခဲ့ၿပီး ဘုိးဘုိး ေအာင္ကလာကယ္သြားသည္။
စၾကာမင္းကေလးသည္ ေရႊလ ေရာင္ျမင္းႀကီးကိုစီးၿပီး ဘိုးဘိုးေအာင္ေနာက္သို႔
လုိက္သြားသည္။ တစ္ေန႔ေတာ့ျပန္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကပါသည္။ အထူးသျဖင့္
အဂၤလိပ္လက္ေအာက္ ျမန္မာတို႔ေရာက္ခဲ့သည့္ေခတ္တြင္ ဗုဒၶရာဇာ
စၾကာမင္းကေလးကို ပို၍ေမွ်ာ္ၾကသည္။ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္ ၏
“မင္းေလာင္းေမွ်ာ္” ေရႊတိုင္ညြန္႔၏ (စၾကာသိုက္) ေတးသံမ်ား
တစ္ႏုိင္ငံလံုးျပန္႔လြင့္ခဲ့သည္။ “စၾကာေရခ်ဇာတ္”ကို ၾကည့္၍ မ်က္ရည္မစဲၾက။
ယေန႔အထိ ျမစ္ဝကၽြန္းေပၚ ေဒသတြင္ ကရင္ဇာတ္ပြဲမ်ားက စၾကာဇာတ္ကို ကရင္
ဘာသာျဖင့္ ကျပေန ၾကဆဲျဖစ္သည္။ စၾကာမင္းေလး၏ မိခင္ ဘႀကီးေတာ္
(စစ္ကိုင္းမင္း)၏ မိဖုရား ဆင္ျဖဴမယ္သည္ ေျမာင္းျမေရတြင္းေရကန္သူ ကရင္မေလး
နန္႔ဂီးသိမ္ဟု အစဥ္အလာမွတ္သားခ်က္ေၾကာင့္လည္း ပို၍စြဲလန္းႏွစ္သက္
ပံုရပါသည္။
ကုန္းေဘာင္ေခတ္(၁၁)ဆက္ေျမာက္ သီေပါဘုရင္ေလးကို နယ္ခ်ဲ႕တို႔
ဖမ္းဆီး၍ အိႏိၵယသို႔ ပါေတာ္မူခဲ့ေသာ သီေပါဘုရင္သည္ သီေပါမင္းႏွင့္
ရုပ္ျခင္းဆင္သူ ေမာင္ခ်ိဳကို ဘုရင္လုပ္၍ထည့္လိုက္သည္။ သီေပါဘုရင္သည္
ပတၱျမား ငေမာက္ အပါအ၀င္ နန္းစဥ္ရတနာမ်ား သယ္ေဆာင္ၿပီးနန္းေတာ္မွ
တိတ္တဆိတ္ထြက္ခြာသြားခဲ့သည္ဟု ဆုိသည္။ ျမန္မာမ်ားသာမက ထားဝယ္မွ
ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားကလည္း ပါေတာ္မူေသာ သီေပါဘုရင္မွာအတုဟုေျပာေလ့
ရွိေၾကာင္း ေဒါက္တာဦးေဖဥာဏ္ ေျပာသည္ကိုလည္း မွတ္သားမိပါသည္။
သီေပါဘုရင္သည္ ေနာင္ေတာ့ ရေသ့ႀကီး ဦးခႏီ ၱ အျဖစ္ျပည္ေတာ္ဝင္ကာ သာသနာ
ျပဳခဲ့သည္ဟုဆုိသည္။ အဂၤလိပ္စံုေထာက္မ်ား ဦးခႏီၱေနာက္ တေကာက္ေကာက္
လိုက္ခဲ့သည္မွာ ဤေကာလဟလေၾကာင့္မ်ားလားဟု ေတြးစရာျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ထက္ပို၍
အေတြးနက္စရာေကာင္းသည္မွာ ဦးခႏီၱႏွင့္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းေတြ႕ဆံုခဲ့ျခင္းပင္။ ဦးခႏီၱ ႏွင့္
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ တဲြရုိက္ထားေသာ ဓါတ္ပံုကို
ျမန္မာသမုိင္းအဖြဲ႕၀င္ ဆရာႀကီးဦးေမာင္ေမာင္တင္ (မဟာ၀ိဇၨာ) ကျပသဘူးပါသည္။
ျပန္ရွာ၍လည္းရႏုိင္မည္ထင္ပါသည္။
(၇)
ေရွးရုိးျမန္မာတို႔က ေရွးရိုးစဥ္လာအတုိင္း
စၾကာမင္းေလးမေသဆိုသကဲ့သို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တကယ္ မေသဟု ယူဆ စြဲလန္း ေနၾကပါသည္။
စၾကာမင္းကေလးကို ဘုိးဘိုးေအာင္ ကယ္သျဖင့္ ေရႊလေရာင္ျမင္းႀကီးစီးၿပီး
တစ္ေန႔ေသာ အခါျပန္လာမည္ဟု ဆိုၾကသလို ဗိုလ္ခ်ဳပ္လည္း စီးေတာ္ျမင္း
ေရႊလံုး(တပ္ၾကပ္ေမာင္ထူး၊ ဗိုလ္ျမင့္ဦးႏွင့္ ျမင္းစီးရာဝယ္
ေရႊလံုးပယ္ေလာ့ဟု စာခ်ိဳးရ သည့္ျမင္းႀကီး) ကုိ
စီးၿပီးျပန္လာေစခ်င္ၾကပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ယခုလို ေခတ္အခါသမယမ်ိဳး….တရားမွ်တျခင္း၊
လြတ္လပ္ျခင္း၊ ခြင့္တူညီမွ်ျခင္းတို႔ျဖင့္ တုိင္းသစ္ျပည္
သစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္ေနသည့္အခ်ိန္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ညီညြတ္ျခင္းတို႔
လိုအပ္ေနသည့္အခ်ိန္၊ သည္လုိအခ်ိန္မ်ိဳးမွာမို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို လူထုက
ပိုေမွ်ာ္ၾကပါသည္။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္တကယ္မေသပါ။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ျပန္လာဖို႔ တိုင္းျပည္က ေမွ်ာ္ေနၾကပါသည္။
ျပန္လာပါဗိုလ္ခ်ဳပ္…။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္မလာအားေတာင္မွ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ့လႊတ္ေပးဖို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။
လူထုကေစာင့္ႀကိဳေနပါသည္။
(နတ္ေမာက္ၿမဳိ႕၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းအထိမ္းအမွတ္
အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းသို႔အမွတ္တရစာစု။)
သခင္မိ်ဳး
လာလည္သူအေပါင္း မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံု၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာက်ပါေစ