လာလည္သူအေပါင္း မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံု၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာက်ပါေစ မေကြးတိုင္း၊ နတ္ေမာက္ၿမဳိ႕နယ္၊ ေအးျမသာစည္ရြာမွ ႀကဳိဆိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ
http://www.burmeseclassic.mobi/dammaQA.php

Followers

ရန္ကုန္ကို ကယ္ၾကစို႔





Yangon Heritage Trust က ဒီဇိုင္းေရးဆြဲသည့္ အနာဂတ္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕
 

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးၿပီး ရန္ကုန္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္ခဲ့သူ တဦးအေနျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း၏ အေျပာင္း အလဲ အေျမာက္အျမားကို ဦးေမာ္လင္း ျမင္ေတြ႔ခဲ့ဖူးပါသည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္၏ အခ်က္အခ်ာ ျဖစ္ေသာ ဆူးေလဘုရားကို လွမ္း ျမင္ေနရသည့္ တိုက္ခန္းတြင္ သူ ႀကီးျပင္းခဲ့သည္။ လမ္းတဖက္ရွိ မဟာဗႏၶဳလ ပန္းၿခံ အတြင္းတြင္ သူငယ္ငယ္က ေဘာလံုး ကစားဖူးသည္။
သူႏွင့္ သူ႔သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရန္ကုန္ အေနာက္ပိုင္းရွိ တ႐ုတ္တန္းသို႔ ဆူးေလမွ လမ္းေလွ်ာက္သြားၿပီး ေခါက္ဆြဲ စားၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ဖို႔ အတြက္ ရန္ကုန္အေရွ႕ပိုင္းသို႔ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ပလက္ေဖာင္းမ်ား ေပၚကေန ေအးေအးလူလူ ေလွ်ာက္သြားၾကသည္။ ဒါေတြက သူ၏ လူငယ္ဘဝမွာ အမွတ္တရျဖစ္စရာ အေကာင္းဆံုး အေတြ႔အႀကံဳ ေတြထဲက တခ်ိဳ႕ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္လည္း အသက္ ၅၆ ႏွစ္အရြယ္ရွိၿပီ ျဖစ္သည့္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ ဗိသုကာ ပညာရွင္ တေယာက္ ျဖစ္ေသာ ဦးေမာ္လင္း အတြက္ အဆိုပါ ေန႔ရက္မ်ားသည္ ယခုအခ်ိန္တြင္
အလွမ္းေဝးခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ စည္းကမ္း ဥပေဒပိုင္းတြင္ အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနသည့္ ၿမိဳ႕ျပ အေကာင္ထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ားက သူေမြးဖြားခဲ့ရာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၿခိမ္းေျခာက္ေနသည္ဟု ဦးေမာ္လင္းက ေျပာသည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား စတင္ခဲ့သည့္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ျဖစ္သည္။
“အဲဒီလို ငယ္ငယ္က လမ္းေလွ်ာက္ခဲ့တာမ်ိဳး ေလွ်ာက္ႏိုင္ဖို႔ အခုအခ်ိန္မွာ စိတ္ကူးၾကည့္လို႔ေတာင္ မရေတာ့ဘူး။ ၿမိဳ႕က အမ်ားႀကီး ေျပာင္းလဲ သြားၿပီ။ ဒီေန႔ ရန္ကုန္က မြန္းက်ပ္ေနတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ထဲ၌ ရွိသည့္ သူ႔႐ံုးခန္း အျပင္ဘက္တြင္ ရန္ကုန္၏ တခ်ိန္ကထင္ရွားခဲ့ေသာ ပလက္ေဖာင္း က်ယ္မ်ားသည္ အခုအခ်ိန္တြင္ လမ္းေတြ ပိတ္ဆို႔ေအာင္ အေရအတြက္ မ်ားလာေနသည့္ ကားမ်ား အတြက္ လမ္းေပးဖို႔ ၃ ပံု ၂ ပံုေလာက္ က်ဥ္းေျမာင္း သြားခဲ့ရၿပီ ျဖစ္သည္။ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔မႈေၾကာင္႔ ခရီးစဥ္အခ်ိန္ ၾကာျမင္႔ လာသည့္ အတြက္ ယာဥ္ေမာင္းမ်ားဘက္က ေဝဖန္ေစာဒက တက္မႈမ်ားလည္း သိသိသာသာ မ်ားျပားလာသည္။
တခ်ိန္က ျပည္သူ႔ အခမ္းအနားမ်ားႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ အမ်ားျပည္သူႏွင့္ ဆိုင္သည့္ ေနရာမ်ားမွာလည္း ေခတ္မီဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရး ဆိုေသာ ေခါင္းစဥ္ေအာက္တြင္ ေပ်ာက္ကြယ္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္၏ တခ်ိဳ႕ၿမိဳ႕နယ္မ်ားတြင္ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈက ၁ ဟက္တာ (၂ ဒသမ ၅ ဧကခန္႔) တြင္ လူ ၁၀ဝ၀ ေက်ာ္ ျဖစ္ေနသည္။ အဆိုပါႏႈန္းထားသည္ ကမၻာေပၚတြင္ လူေန အထူထပ္ဆံုးၿမိဳ႕မ်ားတြင္ တခု အပါအဝင္ျဖစ္ ေသာ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ႏိုင္ငံ၊ ဒကၠာၿမိဳ႕၏ လူဦးေရသိပ္သည္းမႈ ႏႈန္းထက္ ၂ ဆနီးပါး ပိုမ်ားေနသည္။ ဒကၠာၿမိဳ႕တြင္ လူဦးေရ သိပ္သည္းမႈက ၁ ဟက္တာတြင္ ပ်မ္းမွ် လူ ၅၅၅ ေယာက္ျဖစ္သည္။
“တကယ္လို႔ ဒီလိုျပႆနာေတြကို အခု မကိုင္တြယ္ဘူး ဆိုရင္ ေျဖရွင္းဖို႔ အလြန္ခက္ခဲ လာလိမ့္မယ္” ဟု ဦးေမာ္လင္းက ဆိုသည္။

စိုးရိမ္စရာမ်ား

ဇန္နဝါရီလ အတြင္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အႀကီးဆံုး ၿမိဳ႕ႀကီး ရင္ဆိုင္ေနရသည့္ စိန္ေခၚမႈမ်ားကို တံု႔ျပန္သည့္ အေနျဖင့္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးတြင္ ၿမိဳ႕ျပ အေမြအႏွစ္တို႔၏ အခန္းက႑ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ႏိုင္ငံတကာ ဖိုရမ္တခု က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
အဆိုပါ ဖိုရမ္တြင္ ၿမိဳ႕ျပအေမြအႏွစ္ ထိန္းသိမ္းေရးသည္ အစိုးရ၏ မူဝါဒ တရပ္အေနႏွင့္ ယခု အခ်ိန္အထိ မရွိေသးေၾကာင္း ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေထာက္ျပခဲ့ၾကသည္။ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရဌာနမ်ားၾကား ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈ အားနည္းျခင္းႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္း ေဘးကင္းလံုၿခံဳမႈမွသည္ ဇုန္ခြဲျခား သတ္မွတ္ေရး၊ ေျမအသံုးခ်မႈ၊ ၿမိဳ႕ျပပံုစံ ဒီဇိုင္းႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပတိုးတက္မႈဆိုင္ရာ အစီအစဥ္ ေဆာင္ရြက္မႈမ်ား အထိ လမ္းၫႊန္ၾကပ္မတ္ မႈ မရွိျခင္းတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ား ဖိုရမ္တြင္ ထည့္သြင္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကသည္။
အဆိုပါ ဖိုရမ္တြင္ ေဆြးေႏြးေထာက္ျပမႈ မ်ားသည္ ဦးေမာ္လင္း အပါအဝင္ ၿမိဳ႕ျပ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ား ပါဝင္သည့္ အဖြဲ႔တခုမွ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ထံ ေပးပို႔ခဲ့ေသာ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ တေစာင္တြင္ ေတာင္းဆို ထားသည့္ အခ်က္မ်ားႏွင့္ တူညီမႈ ရွိပါသည္။ အိတ္ဖြင့္ေပးစာတြင္ နည္းလမ္း မက်သည့္ ၿမိဳ႕ျပ စီမံကိန္းမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းမ်ားကို စနစ္တက် ထိန္းေက်ာင္းမႈ ကင္းမဲ့ေနျခင္းကို အလ်င္အျမန္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ရန္ ၎တို႔က ေမတၱာ ရပ္ခံခဲ့သည္။
ထိန္းေက်ာင္းမႈမ်ား အင္အား ေကာင္းေစရန္ ကြ်မ္းက်င္သူမ်ားက ေဆာက္လုပ္ေရး လုပ္ငန္းခြင္ ေဘးကင္းလံုၿခံဳ မႈႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ား အတြက္ ေျမအသံုးခ်မႈ၊ အေဆာက္အဦ အျမင့္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကန္႔သတ္မႈမ်ား ခ်မွတ္ရန္ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေဆာက္အဦဆိုင္ရာ ကိုဓဥပေဒ (Myanmar National Building Code) ျပ႒ာန္းျခင္းႏွင့္ ဇုန္ သတ္မွတ္သည့္  အစီအစဥ္ (Zoning Plan) မ်ား ျပဳလုပ္ရန္ သမၼတကို  တိုက္တြန္းခဲ့ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေဆာက္အဦဆိုင္ရာ ကိုဓဥပေဒႏွင့္ ဇုန္သတ္မွတ္သည့္ အစီအစဥ္ ႏွစ္ခုစလံုးသည္ မူၾကမ္း အဆင့္တြင္သာ ရွိေနေသးသည္မွာ ၁ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ စည္ပင္သာယာေရး ေကာ္မတီ၏ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ တဦးျဖစ္ေသာ ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ဥပေဒႏွင့္ လုပ္ထံုးလုပ္နည္းမ်ားသည္ အေဆာက္အဦ သိပ္သည္းမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေရး အတြက္ အလြန္ အေရးႀကီးသည္ ဟု ေျပာသည္။ ျပည္သူလူထု၏ ပူးေပါင္းပါဝင္မႈ ကိုလည္း သူက ေတာင္းဆိုခဲ့သည္။
“ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္နဲ႔  အလုပ္လုပ္ေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ က်ေနာ္ေပးတဲ့ အႀကံဉာဏ္ေတြကို သူတို႔ သေဘာ မက်ရင္ ပယ္ခ်ႏိုင္တယ္။ ရန္ကုန္တိုင္း ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ရဲ႕ အထက္မွာ ရွိတယ္။ သူက အားလံုးကို ဆံုးျဖတ္တယ္။ အခုအခ်ိန္အထိ နယ္ေျမသတ္မွတ္ေရး အစီအစဥ္ကို ရန္ကုန္တိုင္း အစိုးရက အသိအမွတ္ မျပဳေသးဘူး” ဟု ေဒါက္တာ ေက်ာ္လတ္က ေျပာသည္။
ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္း ဥပေဒမ်ား မျပ႒ာန္းႏိုင္ေသးျခင္း ေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ကာကြယ္ရန္ အားထုတ္မႈမ်ားကို ထိခိုက္နစ္နာေစၿပီး အေဆာက္အဦ ေဆာက္လုပ္မႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ ရာတြင္လည္း မေသခ်ာ မေရရာမႈမ်ား ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
အထင္ရွားဆံုး ဥပမာတခုမွာ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္အနီးမွ ႏိုင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ပါဝင္သည့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္း ျဖစ္သည္။ ေရႊတိဂံုဘုရား၏ ပတ္လည္ ၁ မိုင္ အတြင္း အေဆာက္အဦ မ်ားသည္ အျမင့္ ၆၂ ေပထက္ မေက်ာ္ေစရန္ ကန္႔ သတ္ထားမႈမ်ား ရွိေသာ္လည္း ထိုကန္႔သတ္အျမင့္ ထက္ပိုသည့္ အေဆာက္အဦမ်ား ပါဝင္ေသာ အဆိုပါ စီမံကိန္း အဆိုျပဳလႊာကို အစိုးရက ခြင့္ျပဳေပးခဲ့သည္ဟု သိရသည္။
“ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အေမြအႏွစ္ေတြကို ကာကြယ္ ထိန္းသိမ္းတဲ့ ေနရာမွာ ေရႊတိဂံုေစတီနဲ႔ ေစတီေတာ္ ျမင္ကြင္းကို ကာကြယ္တာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အေရးႀကီးတာ ရွိမယ္လို႔ က်ေနာ္ မထင္ပါဘူး” ဟု Yangon Heritage Trust (YHT) ကို တည္ေထာင္သူ ေဒါက္တာ သန္႔ျမင့္ဦးက ေျပာသည္။ Yangon Heritage Trust သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၏ ဗိသုကာ အေမြအႏွစ္မ်ား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ အေမြအႏွစ္ ကာကြယ္ထိန္းသိမ္းသည့္ မူဝါဒမ်ား ေပၚေပါက္ လာေရး ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ အစိုးရ မဟုတ္ေသာ အဖြဲ႔ အစည္းတခု ျဖစ္သည္။
“ဒီေနရာဟာ မၾကာမီမွာ ကမၻာ့အေမြအႏွစ္ စာရင္းဝင္ ေနရာတခု ျဖစ္လာေတာ့မွာ သံသယရွိစရာ မလိုပါဘူး။ ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ တဝိုက္ကို မွန္ကန္တဲ့ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေတြ လုပ္ေပးျခင္း အားျဖင့္ အနာဂတ္မွာ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္ေတြ ဆီက ေဒၚလာ ဘီလီယံနဲ႔ခ်ီၿပီး ရရွိေအာင္ အေထာက္အကူ ေပးပါလိမ့္မယ္။ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္မိမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီအခြင့္အေရးေတြ အကုန္ဆံုး႐ံႈး သြားပါလိမ့္မယ္” ဟု သူက ေျပာသည္။

ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း လုပ္ေဆာင္ဖို႔ လိုၿပီ

၂၀၁၂ ခုႏွစ္တြင္ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ Yangon Heritage Trust သည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ ၁၉၆၀ မတိုင္မီက အေဆာက္အဦမ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ျခင္း မျပဳရန္ ေတာင္းဆိုလႈပ္ရွားေနၿပီး တျခားေသာ မသင့္ေလ်ာ္သည့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းမ်ားကို ရပ္တန္႔ ေပးေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ား ျပဳလုပ္လ်က္ရွိသည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ အစိုးရက ေတာင္းဆိုသည့္ အတြက္ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အေမြအႏွစ္မ်ားကို ကာကြယ္ရာတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ၿမိဳ႕ျပ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ေရး ဥပေဒၾကမ္းတခုကို YHT က ေရးဆြဲေပးခဲ့သည္။
ယခု ၂ ႏွစ္ၾကာခဲ့သည့္တိုင္ ဥပေဒက မူၾကမ္း အဆင့္မွာသာ ရွိေနေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အစိုးရက အေၾကာင္းအရာ တခုခ်င္းအလိုက္ ဆံုးျဖတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနသည္ဟု ေဒါက္တာ သန္႔ျမင့္ဦးက ေျပာသည္။
“ရွင္းလင္းေသခ်ာတဲ့ ဥပေဒမူေဘာင္ေတြက ဘာေတြ ခြင့္ျပဳထားတယ္၊ ဘယ္လို လုပ္ငန္းစဥ္ေတြ အတိုင္း လိုက္နာ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတာကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျဖစ္ေစတဲ့ အတြက္ အဲဒီလို ဥပေဒမ်ိဳး ရွိရင္ စီးပြားေရး အတြက္ေရာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရး အတြက္ပါ အေကာင္းဆံုးျဖစ္မယ္ လို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္မွ ၿမိဳ႕ျပစီမံကိန္းဌာန ဌာနမႉး ဦးတိုးေအာင္က ဥပေဒၾကမ္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရာတြင္ အခ်ိန္ယူ ရသည္ဟု ေျပာဆိုခဲ့သည္။ သက္ဆိုင္ေသာ အဖြဲ႔အစည္း အသီးသီးမွ ကြဲျပားျခားနားသည့္ အျမင္ သေဘာထားမ်ား ရယူရန္ လိုအပ္သည့္အတြက္ ဇုန္သတ္မွတ္ျခင္း ဥပေဒအတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းရန္ ေႏွာင့္ေႏွးခဲ့ရသည္ ဟု သူက ေျပာသည္။
“ဥပေဒတခုဟာ တည္ဆဲ ဥပေဒမူေဘာင္ေတြနဲ႔ ေလ်ာ္ညီရပါမယ္။ ပိုမိုအားေကာင္း လာေအာင္ ျပဳလုပ္ဖို႔ အတြက္ ေထာင့္တိုင္းကေနၿပီး ျပန္လည္ သံုးသပ္ရပါမယ္။ တကယ္လို႔ တဖက္သတ္ ျဖစ္ေနမယ္ ဆိုရင္ အဆင္ မေျပပါဘူး” ဟု ဦးတိုးေအာင္က ဆိုသည္။
ၿမိဳ႕ျပ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ေရးႏွင့္ အေမြအႏွစ္မ်ား ကာကြယ္ေရး အျပင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ ေဟာင္းႏြမ္းအိုမင္း ေနသည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ားကို ျပင္ဆင္ ထိန္းသိမ္းေရးကလည္း အေရးတႀကီး လိုအပ္ေနသည္။
“အားလံုးက ျပန္လည္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ေရေပးေဝမႈ စနစ္၊ လမ္းကြန္ရက္ အစရွိသျဖင့္ ပါ။ ေရပိုက္ေတြက ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတယ္။ ေရပိုက္ေတြ အားလံုးကို လဲပစ္ရမယ္” ဟု ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ေရး ေအဂ်င္စီ (JICA) ၏ မဟာရန္ကုန္ ၿမိဳ႕ျပဖြံ႔ၿဖိဳးေရး မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း (Great Yangon Strategic Urban Development Plan) မွ အႀကံေပးတဦး ျဖစ္ေသာ ဆူဇူကီးမာဆာဟီကို (Suzuki Masahiko) က ေျပာသည္။ အဆိုပါစီမံကိန္းသည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ၂၀၄၀ ခုႏွစ္တြင္ ပိုမိုေနေပ်ာ္သည့္ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ ျဖစ္လာေစရန္ လိုအပ္သည့္ အေျခခံ အေဆာက္အဦႏွင့္ ဆိုင္ေသာ မဟာစီမံကိန္းတခု ျဖစ္သည္။
ယေန႔ အခ်ိန္အထိ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္တြင္ JICA က တင္ျပခဲ့ေသာ က်ယ္ျပန္႔သည့္ အစီအစဥ္ကို ျမန္မာအစိုးရ၏ အေကာင္အထည္ ေဖာ္မႈက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ပင္မရွိဟု ဆူဇူကီးမာဆာဟီကိုက ေျပာသည္။ အဆိုပါ အစီအစဥ္က ေရေပးေဝမႈ စနစ္တခု၊ ယာဥ္ေၾကာ အခ်က္ျပမႈ စနစ္အတြက္ စမ္းသပ္စီမံကိန္းမ်ားႏွင့္ Bus Rapid Transit (BRT) စနစ္ တခုကဲ့သို႔ေသာ စတင္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ အခ်က္မ်ားကို အႀကံျပဳခဲ့သည္။
သို႔ရာတြင္ အစိုးရ၏ ေရတိုအက်ိဳး ရလဒ္ အေပၚ၌သာ အာ႐ံုစိုက္ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အခ်က္က စိုးရိမ္စရာ တခု ျဖစ္ေနျပန္သည္။
“သူတို႔က BRT ပံုစံ အေသးစိတ္ တင္ဖို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းကို ၁ ႏွစ္အတြင္း စလုပ္ခိုင္း တယ္။ ဘ႑ာေရး၊ ဒီဇိုင္းပံုစံနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ေရး ကိစၥေတြပါ ထည့္စဥ္းစားရင္ အဲဒါက က်ေနာ္တို႔ အတြက္ လံုးဝကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူး” ဟု ဆူဇူကီးမာဆာဟီကိုက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီး အစိုးရက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈ ကဲ့သို႔ေသာ ျပႆနာမ်ားကို လမ္းေပၚတြင္ ကြန္ကရစ္တံုးမ်ား ခ်ထားၿပီး ခရီးသည္တင္ ကားမ်ားႏွင့္ ကိုယ္ပိုင္ယာဥ္မ်ားကို သီးျခား သြားလာေစျခင္း ကဲ့သို႔ေသာ ေဆးၿမီးတိုမ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း ေအာင္ျမင္ျခင္း မရွိပါ။
“ဒီႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာ ေရြးေကာက္ပြဲ ျပဳလုပ္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဗဟိုနဲ႔ ျပည္နယ္တိုင္း အစိုးရေတြက ျပည္သူလူထုရဲ႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို တံု႔ျပန္ေဆာင္ ရြက္ေပးႏိုင္ဖို႔ အလ်င္စလို ျဖစ္ေနၾကတယ္” ဟု ဆူဇူကီးမာဆာဟီကိုက အစိုးရ အေနႏွင့္ အေလာသံုးဆယ္ ျဖစ္ေနရသည့္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ အတြက္ စိန္ေခၚမႈေတြက အလြန္မ်ားပါသည္။ လုပ္ကိုင္ရမည့္ အလုပ္မ်ားက လြယ္ကူမည္ဟု မည္သူမွ် မယူဆပါ။ ထို႔အတူ အလ်င္စလို အေကာင္အထည္ ေဖာ္သင့္သည္ ဟုလည္း ယံုၾကည္သူ ရွိမည္ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္လည္း အလ်င္အျမန္ လုပ္ေဆာင္ရမည့္ ကိစၥတခ်ိဳ႕ ရွိေနေၾကာင္း ကေတာ့ ထင္ရွားပါသည္။ ဇုန္ခြဲျခား သတ္မွတ္ေရး ဥပေဒ ျပ႒ာန္းေပးရန္ ေႏွာင့္ေႏွးေနျခင္းက ၿမိဳ႕ေတာ္၏ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေသာ အေမြအႏွစ္မ်ားကို အမွန္တကယ္ ဆံုး႐ံႈးပ်က္စီး သြားေစလိမ့္မည္။
အာရွမွ ႀကီးက်ယ္ေသာ သမိုင္းေၾကာင္းရွိသည့္ ၿမိဳ႕မ်ားထဲတြင္ တခုအပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္ ၿမိဳ႕ခံမ်ား၊ ဧည့္သည္မ်ားႏွင့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားအတြက္ အနာဂတ္တြင္ ႀကီးမားေသာ အလားအလာေကာင္း မ်ား ရွိေနပါသည္။ ရန္ကုန္ အေနျဖင့္ ထို အခြင့္အလမ္းမ်ား ဆံုး႐ံႈးသြားႏိုင္သလို တျခားႏိုင္ငံမ်ားမွ  အသက္႐ႈ ၾကပ္စရာ ၿမိဳ႕ေတာ္မ်ား ကဲ့သို႔လည္း ျဖစ္လာႏိုင္ပါသည္။ မည္သို႔ျဖစ္လာေလမည္နည္း။

(၂၀၁၅ ခုႏွစ္ မတ္လထုတ္ The Irrawaddy မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ေက်ာ္ၿဖိဳးသာ၏ “Saving Yangon: Heritage on the Line” ေဆာင္းပါးကို ဘာသာျပန္ဆိုေဖာ္ျပျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

\from - http://burma.irrawaddy.org/

No comments:

Post a Comment

http://www.myanmarcelebrity.com/http://singforyou.net/http://www.shwedream.com/



ေအးျမသာစည္ ရြာ မွ သင့္ကို အထူးပင္ ႀကိဳဆိုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ
လာလည္သူအေပါင္း မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စံု၍ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာ၊ ခ်မ္းသာက်ပါေစ=>=>=>=>