''ကိုယ္ပိုင္
ဂစ္တာ ရျပီဆိုေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုး တီးခ်င္ေနတာ--ထမင္းေတာင္ မစားခ်င္ဘူး၊၊
ကိုယ့္ဂစ္တာလည္းျဖစ္ေနေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ ျမတ္ျမတ္နိုးနိုးနဲ႕
တန္ဖိုးလည္းရိွတယ္"
ခုခ်ိန္ခုခါမွာ ဂစ္တာေတြ အလက္ေပါင္းမ်ားစြာဝယ္ယူစုေဆာင္းေနတဲ့ ဆရာခ်စ္က သူရွစ္တန္းေက်ာင္းသားကေလးဘဝမွာ မ်က္မျမင္ ေက်ာင္းသားကေလးေတြကို ဂစ္တာတီးသင္ေပးလို႕ရတဲ့ေငြနဲ႕ ေဟာ္လိုဂစ္...တာေလး တစ္လက္ဝယ္နိုင္တုန္းက ခံစားမူကို ျပန္ေျပာျပတာပါ။
ကိုခ်စ္စန္းေမာင္က ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးးရဲ႕တပည့္ရင္း။သူဂစ္တာကိုစြဲလိုက္ပံုက 'သူမ်ားနားျငီးလိမ့္မယ္၊
နည္းနည္းအသံေလး ေလွ်ာ့တီး'တဲ့။တစ္ေန႕လံုး တစ္ညလံုး ဂစ္တာပဲ တီးေနတာ၊ေလ့က်င့္ေနတာကိုး။
ဟသၤာတျမိဳ႕နယ္ ဓမၻီရြာကေလးမွာ ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က
ဂစ္တာကို ဝါသနာၾကီးလြန္းတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္မွာအလုပ္လုပ္ေနတဲ့
အစ္မဆီလိုက္ေနတယ္။ဒီမွာ ဦးဘြဲ႕ကိုသူစေတြ႕တာပါပဲ။ဆရ
ာေစာဘြဲ႕မွဴးး M.Y.C မွာေဆးလာျဖတ္တယ္၊ဆရာၾကီးဦးေဒးဗစ္ရံုးမိုက ေဆးျဖတ္ေပးတာ။''ဦးဘြဲ႕ကိုကြ်န္ေတာ္ ပထမဆံုးေတြ႕ေတာ့ လံုးဝမယံုဘူး။သူဘယ္လိုေျပာေျပာပါ။ဒါကြ်န္ေတာ္သိတဲ့ ေစာဘြဲ႕မွဴးးလို႕မထင္ဘူး။
ကြ်န္ေတာ္က ကိုင္ဇာ သီခ်င္းေတြ တီးတာ အစ္ကိုလားဆိုေတာ့ ဟုတ္တာေပါ့တဲ့။ဒါလည္းကြ်န္ေတာ္ကမယံုေသးဘူး။ေစာဘြဲ႕မွဴးးႏွစ္ေယာက္ရိွတယ္ထင္ေနတာ။ေနာက္ သူအေပၚတက္တီးေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ္ၾကားေနက် လက္သံ မဟုတ္ဘူး။ကေခ်ာ္ကခြ်တ္နဲ႕။မျဖစ္နိုင္ဘူးေပါ့။အမွန္ကေတာ့ သူကေဆးျဖတ္ေနတုန္း weak ျဖစ္ေနတုန္း တက္တီးလို႕" ဆိုျပီး ဆရာခ်စ္ က သူ႕ဆရာအေပၚပထမ အျမင္ကို ေျပာျပတယ္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕အစ္ကိုေတြကလည္း ဂစ္တာ ဝါသနာရိွတယ္။သူတို႕ကဂစ္တာတီးျပီးလို႕ခ်ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ေလးႏွစ္သားကေလး ခ်စ္စမ္းေမာင္က ေကာက္ေကာက္တီးတယ္။သူမသိတာကို အစ္ကို ေတြက ရွင္းျပတယ္။လက္ဦးဆရာေတြေပါ့။
လူအမ်ားေရွ႕မွာ သူပထမဆံုးတီးခတ္တာက ေက်ာင္းဆုေပးပြဲမွာပါ။ငါးႏွစ္သားခ်စ္စမ္းေမာင္က ဂစ္တာတီးျပီး ေက်ာင္းသူကေလးေတြက စုေပါင္းသီဆိုၾကတယ္။
သံုးတန္းေလးတန္းေရာက္ေတာ့ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က နယ္လွည့္ဂစ္တာတီးခတ္သူျဖစ္ေနျပီ။
ဒံုမင္းဆရာကိုေအာင္သန္းကဓမၻီရြာတစ္ဝိုက္မွာမဂၤလာဧည့္ခံပြဲေတြလွည့္တီးတယ္။သူကခ်ာတိတ္ခ်စ္စမ္းေမာင္ကို တစ္ညတစ္ဆယ္ေပးမယ္ဆိုျပီးေခၚသြားတယ္။ဒံုမင္းတစ္လွည့္ဂစ္တာတစ္လွည့္ေပါ့။ဧည့္ပရိသတ္က ကေလးတစ္ေယာက္ဂစ္တာတီးျပီး သီခ်င္းဆိုတာကို စိတ္ဝင္စားၾကတယ္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က ဂီတာကိုစနစ္တက်တီးခတ္တတ္ခ်င္တယ္။သူမ်ားေယာင္သလိုမေယာင္ခ်င္ဘူး။ဒါေၾကာင့္ရန္ကုန္ကဆည္ေျမာင္းဌာနမွာ အလုပ္လုပ္ေနတဲ့ အစ္မကိုပူဆာေတာ့ အစ္မကလွမ္းေခၚတယ္။သင္တန္းကရက္တိုေလးပါ။ေႏြေက်ာင္းပိတ္ရက္မွာတက္ရတာ။
သင္တန္းျပီးလို႕ရြာျပန္ေရာက္ေတာ့ သူမေနတတ္ေတာ့ဘူး။ရန္ကုန္ဝန္းက်င္က ဂစ္တာအသိုင္းအဝိုင္းကို ခေရစီျဖစ္ေနျပီ။ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ရဲ႕ေသြးထဲမွာ ရန္ကုန္သင္တန္းမွာ စနစ္တက်တီးခတ္ခဲ့ရတာေတြကစီးဝင္သြားျပီ။ရန္ကုန္မွာပဲေက်ာင္းဆက္တက္ပါရေစလို႕အစ္မကိုေတာင္းပန္တယ္။ေက်းလက္မွာ ေတာင္သူလယ္သမားျဖစ္တဲ့အေဖနဲ႕
အေမကလည္းသားကေလးရြာမွာမေပ်ာ္ေတာ့ သြားသာသြားပါ၊ပိုက္ဆံပို႕ေပးပါ့မယ္ေျပာတယ္။အစ္မကလည္းလာခဲ့ပါ။မရိွအတူရိွအတူေပါ့တဲ့။ဒီလိုနဲ႕ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ ဂစ္တာ သမုဒၵရာထဲစီးဆင္းေပ်ာ္ဝင္သြားခဲ့ေတာ့တာပါပဲ။
ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးး၊ကုိစိုင္းတို႕ဆီက ဂစ္တာပညာကို အငမ္းမရ ဆည္းပူးရင္းေလ့က်င့္တီးခတ္တယ္။တစ္ဘက္မွာ ဂစ္တာပညာသင္ယူခ်င္သူေတြကိုပညာျဖန္႕ေဝေပးတယ္။ရွစ္တန္းတက္ေနရင္းၾကည့္ျမင္တိုင္ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းမွာဂစ္တာသင္ေပးတယ္။
ေဆးျဖတ္လိုက္တဲ့ ဥိီးဘြဲ႕ကလည္း ထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္လာတယ္။ဂစ္တာကိုင္တယ္။ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က ဦးဘြဲ႕နဲ႕လိုက္ သြားျပီး ပထမဦးဆံုး တီးတာက 'မာနမ်က္ႏွာ'ပါ။
''မာနမ်က္ႏွာ တီးေတာ့ ေမစတူဒီယိုမွာတီးတာ။ကြ်န္ေတာ္ဂစ္တာကိုင္ေနတာျမင္ေတာ့ ကိုရဲေခါင္က စိတ္ဆိုးျပီးေတာ့ ကေလးကိုဂစ္တာ ကိုင္ခိုင္းရသလား၊မကိုင္ေစနဲ႕ဆိုလို႕ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႕ ဂိတာခ်ထားလိုက္တယ္။ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးးက ဒါက်ေနာ့္တပည့္ သူတီးလိုက္မယ္လို႕ေျပာတယ္ "
မာနမ်က္ႏွာတီးျပီးေတာ့ ကိုရဲေခါင္က ဆရာခ်စ္ကိုၾကိဳက္သြားျပီ၊ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္နဲ႕ သတင္းေျပာတယ္။ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးးကလည္း ဒါက်ေနာ့္တပည့္ေလးဆိုျပီးမိတ္ဆက္ေပးတယ္။ဒီလိုနဲ႕ ဆရာေစာဘြဲ႕မွဴးးတီးတဲ့ စီးရီးတိုင္းမွာ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က တစ္ဝက္တီးလာရတယ္။
''ကိုးတန္းႏွစ္မွာ ကြ်န္ေတာ္အရမ္းအလုပ္ရႈပ္တယ္။ဦးဘြဲ႕နဲ႕ စိုးလြင္လြင္စီးရီးေတြ အရမ္းသြင္းေနရတယ္။ညစီးရီးသြင္း ေန႕ေက်ာင္းတက္၊အိပ္ေရးပ်က္လို႕ အစ္မေတြက စိတ္မေကာင္းဘူး၊ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ ဝါသနာပါေတာ့ ခံနိုင္တယ္ေလ"
မနက္ေက်ာင္းသြား၊ညတစ္ညလံုးတီးရတာဆိုေတာ့ ခ်စ္စမ္းေမာင္ေရာ ဘာသားနဲ႕ထုတာမို႕လဲ။ေက်ာင္းမွာ အိပ္ငိုက္ေတာ့တာေပါ့။စာသင္ခန္းထဲမွာထိုင္တာကေရွ႕ဆံုးပိုင္းမွာ။ငုတ္တုတ္ၾကီး အိပ္ငိုက္ေနတာကအခ်ိန္ျပည့္။တစ္ပတ္လံုးလိုလို ထိပ္က ထိုင္ငိုက္ေနေတာ့ဆရာေတြကစိတ္ဆိုးတယ္။ ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကလည္း ၾကြားရာက်မွာစိုးေတာ့ သူပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ဂစ္တာသမား ျဖစ္ေနျပီဆိုတာ ဆရာေတြကို ေျပာျပမထားဘူး။
ကိုးတန္းေအာင္ျပီး ၁၀ တန္းႏွစ္မွာ ေက်ာင္းတစ္ရက္ပဲ တက္ရတယ္။အလုပ္ေတြကသိပ္ရေနေတာ့ ပညာေရးဘက္မလွည့္အားဘူး။ဒီေတာ့ ၁၀ တန္းကို (ခ) အဆင့္နဲ႕ပဲ ေအာင္လိုက္တယ္။
ကိုခ်စ္စမ္းေမာင္က အတီးဘက္ကိုပုိျပီး အားသန္တယ္။အတီးသမားေတြကို အထင္ၾကီးျပီး အဆိုသမားျဖစ္ဖို႕စိတ္မဝင္စားဘူး။ဒါေၾကာင့္လည္း အတီးသမားဘဝကိုေရြးခ်ယ္ခဲ့တာပါ။
ပထမဆံုးစင္ေပၚမွာလက္စြမ္းျပခဲ့ရတဲ့ ရိႈးက သံုးဆယ္မွာ။
''သံုးဆယ္သြားတုန္းက ေၾကာက္စိတ္လည္းမရိွဘူး။ေပ်ာ္တယ္။ဟိုေရာက္ေတာ့လည္း စက္ခ်ိန္ တီးမယ္ ခတ္မယ္ေပါ့။ေပါ့ေပါ့ပဲေလ။ဦးဘြဲ႕ကလည္း လႊတ္ထားတယ္။"
ေနာက္ပိုင္းမွာ ဦးဘြဲ႕ကကိုခ်စ္စမ္းေမာင္ကိုေနရာေပးေပးလာတယ္။ဦးဘြဲ႕ကေနာက္ကေန ျဖည့္ပဲေပးတယ္။ဝိုင္းကလည္း သူ႕ကိုယံုၾကည္လာတယ္။
ဒီလိုနဲ႕ ျပည္ပခရီးေတြအျဖစ္ စင္ကာပူ၊ဂ်ပန္နုိင္ငံေတြကိုသြားျပီး လက္စြမ္းျပရတယ္၊
''ဂ်ပန္ခရီးက်ေတာ့ နည္းနည္းေၾကာက္တယ္ေပါ့၊ဝိုင္းေတြအမ်ားၾကီးတီးၾကမွာ၊တရုတ္ေတြက ကြ်န္ေတာ္တို႕ကိုသိပ္ အထင္ေသးတာ။ကြ်န္ေတာ္တို႕ စက္ခ်ိန္ေတာ့ တဟီးဟီး တဟားဟားနဲ႕ေနာက္ ေျပာင္ေနတာ။သူတို႕ကိုယ္သူတို႕ေတာ့ တကယ့္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ေပါ့။တကယ္တီးၾကေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စတီးတာနဲ႕ တျခားနိုင္ငံျခားသားေတြက တစ္ခဲနက္ လက္ခုပ္ေတြ တီးေတာ့ သူတို႕က မ်က္ႏွာအေဟာင္းသားျဖစ္သြားတယ္။တီးျပီး သြားေတာ့ ညဒင္နာစားတဲ့ အခ်ိန္ တရုတ္ေတြက လာျပီး လက္ဆြဲႏူတ္ဆက္တယ္ "
ဂ်ပန္ခရီးစဥ္မွာ သူတို႕မ်က္ႏွာပန္းလွခဲ့ၾကတယ္။
တစ္ခ်ိန္က ေတာမဂၤလာေဆာင္ေတြမွာ ဒံုမင္းဆရာေနာက္က အျဖည့္သေဘာ
ဂစ္တာလိုက္တီးခဲ့ဖူးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ ၾကိဳးစားအားထုတ္မႈ ဆရာေကာင္း
သမားေကာင္းဆီမွာ ပညာ ဆည္းပူးခြင့္ ရရိွမႈေတြေၾကာင့္ နုိင္ငံတကာမွာ
မ်က္ႏွာလွ လက္စြမ္းျပနိုင္ခဲ့ပါျပီ။
အလကၤာ ဂီတဂ်ာနယ္ စာအုပ္မွ---
ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါတယ္-
We Love IC
No comments:
Post a Comment