ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္ း
--------------- -----
---------------
ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာ၀တၳိ ျပည္အနီး ၀ိသာခါေက်ာင္းအမ ႀကီး လွဴဒါန္းထားေသာ ပုဗၺာ႐ံုေက်ာင္း ေတာ္ႀကီး၌ သီတင္း သံုးေတာ္မူစဥ္ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔တ ြင္ ၀ါသာခါေက်ာင္းအမ ႀကီးသည္ ပန္းမ်ားႏွင့္ အျခားလွဴဖြယ္ပစၥ ည္းမ်ားကို ယူေဆာင္၍ ျမတ္စြာဘုရား ထံေတာ္သို႔ လာေရာက္ကာ ႐ိုေသစြာ ရွိခုိးလ်က္ထိုင ္ေန၏။
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ေနျမင့္မွ ဘာကိစၥလာသလဲ” ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ ၀ိသာခါက “ယေန႔ဥပုသ္ေန႔ျဖ စ္၍ တပည့္ေတာ္မ ဥပုသ္ေစာင့္လာပါ သည္ဘုရား” ဟုေလွ်ာက္ထား၏။
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ဥပုသ္သံုးမ်ိဳး ရွိသည္” ဟု အစခ်ီကာ ဥပုသ္အမ်ိဳးမ်ိဳ းကို ရွင္းျပေဟာၾကားေ တာ္မူ၏။
၁။ နိဂဏၭဥပုသ္ (တိတၳိတကၠတြန္းတ ို႔ ေစာင့္ေသာသပုသ္)
၂။ ေဂါပါလဥပုသ္ (ႏြားေက်ာင္းသား ဥပုသ္)
၃။ အရိယဥပုသ္ (ျမတ္ေသာဥပုသ္)
နိဂဏၭဥပုသ္ - တိတၳိတို႔ ညႊန္ၾကားဆံုးမသည ့္အတိုင္း ေစာင့္ထိန္းေသာ ဥပုသ္သည္ နိဂဏၭဥပုသ္ မည္၏။ေဂါပါလဥပုသ ္ - ႏြားေက်ာင္းသားမ ်ားသည္ ညအခါ၌ “ဒီေန႔ ဘယ္စားက်က္မွာ ႏြားမ်ား အစာစားခဲ့ၾကတယ္။ ဘယ္ကန္၊ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေရေသာက္ခဲ့ၾကတယ္ ။ မနက္ျဖန္ ဘယ္စားက်က္မွာ ေက်ာင္းမွ၊
ဘယ္ကန္၊ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေရေသာက္ေစမွျဖစ္ မယ္” ဟု ႏြားတို႔အတြက္ အစာႏွင့္ ေရကို ေၾကာင့္ၾကခိုက္ စဥ္းစားသက့ဲသို႔ ဥပုသ္သည္လည္း “ဒီေန႔ဘာဟင္းနဲ႔ ထမင္းစားခဲ့ၾကတယ ္။ မနက္ျဖန္ ဘာဟင္းနဲ႔ထမင္းစ ားၾကမယ္” စသည့္ျဖင့္ စားေရး၊ ေသာက္ေရး၊ ၀တ္ေရး၊ ဆင္ေရး၊ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး
အစရွိေသာ ေလာကီေရးေတြကိုသ ာ စဥ္းစားစိတ္ကူးရ င္း ဥပုသ္ေစာင့္လွ်င ္ ထိုသူ၏ ဥပုသ္သည္ ႏြားေက်ာင္းသားဥ ပုသ္ ေဂါပါလဥပုသ္ မည္၏။
အရိယဥပုသ္ - ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း ရတနာသံုးပါး၏ ဂုဏ္ေတာ္ကို ဆင္ျခင္ေအာက္ေမ့ ျခင္း၊ ေမတၱာပြားမ်ားျခ င္း၊ ၀ိပႆနာပြားျခင္း စသည့္ျဖင့္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာစိတ္အညစ္အေၾ ကးမ်ား စင္ၾကယ္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ေနလွ်င္ ထိုသူ၏ ဥပုသ္သည္ ျမတ္ေသာဥပုသ္ အရိယဥပုသ္ မည္၏။ ဤအရိ
ယဥပုသ္သည္ ျဗဟၼာ့ဥပုသ္၊ ဓမၼဥပုသ္၊ သံဃဥပုသ္၊ သီလဥပုသ္၊ ေဒ၀တာဥပုသ္၊ အ႒ဂႌကဥပုသ္ ဟူ၍(၆) မ်ိဳးရွိ၏။
(၁) ျဗဟၼာ့ဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားတည္ းဟူေသာ ျဗဟၼာ၏အရဟံစေသာဂ ုဏ္ေတာ္တို႔ကိုဆ င္ျခင္ႏွလံုးသြင ္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာဥပ ုသ္သည္ ျဗဟၼာ့ဥပုသ္ မည္၏။
(၂) ဓမၼဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားေဟာ ၾကားေတာ္မူေသာ တရားေတာ္တို႔၏ သြာကၡာတ စေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာဥပ ုသ္သည္ ဓမၼဥပုသ္ မည္၏။
(၃) သံဃဥပုသ္ - သံဃာေတာ္တို႔၏ သုပၸဋိပႏၷစေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သည္ သံဃဥပုသ္ မည္၏။
(၄) သီလဥပုသ္ - အကြက္မထင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ ္ေသာ သီလကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္းလ်က္ ေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သည္ သီလဥပုသ္ မည္၏။
(၅) ေဒ၀တာဥပုသ္ - နတ္တို႔သည္ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ၊ ပညာ ဟူေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ ေၾကာင့္ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကရ၏။ မိမိ၌လည္း ထိုသဒၶါစေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔ ရွိေပသည္ဟုဆင္ျခ င္ႏွလံုးသြင္းလ် က္ ေစာင့္သံုးေသာ ဥပုသ္သည္ ေဒ၀တာဥပုသ္ မည္၏။
(၆) အ႒ဂႌကဥပုသ္ - “ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ တို႔သည္ အသက္ထက္ဆံုး သတၱ၀ါတို႔၏ အသက္ကို မသတ္ျဖတ္သကဲ့သို ႔ မိမိလည္း မသတ္ျဖတ္အံ့” စသည္ျဖင့္ ရဟႏၲာတို႔ကို အတုယူ၍ သိကၡာပုဒ္ (၈) ပါးကို ေစာင့္ထိန္းလွ်င ္ အ႒ဂႌကဥပုသ္ မည္၏။ေဖာ္ျပပါအတ ိုင္း ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္း၍ ျဖစ္ေစ၊ အျခားေသာ နည္းမွန္လမ္းမွန ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္း၍ျဖစ္ေစ၊ ဥပုသ္ေစာင့္သံုး လွ်င္ ကိေလသာကို စင္ၾကယ္ေစသျဖင့္ အရိယဥပုသ္ျဖစ္၏။
ဥေပါသထ - ပါ႒ိဘာသာ ဥေပါသထကို ျမန္မာလို ဥပုသ္ဟုေခၚသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ဥေပါသထ = ဥပုသ္ =သီလႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ေနျ ခင္းဟုဆိုလိုသည္ ။ ေဆာက္တည္ထားေသာရ ွစ္ပါးသီလႏွင့္ ျပည့္စံုေအာင္ကိ ုယ္ႏွင့္ ႏႈတ္ကို ေစာင့္စည္းလတက္ ေနျခင္းကို ဥပုသ္ေစာင့္သည္ဟ ု ေခၚသည္။ဤဥပုသ္သီ လကို အခ်ိန္မကန္႔သတ္ဘ ဲျဖစ္ေစ၊ ႏွစ္၊ လ၊ ရက္၊ နာရီ စသည့္ မိမိစြမ္းႏိုင္သ ေလာက္ အခ်ိန္ကန္႔သတ္၍ျ ဖစ္ေစ ေစာင့္ထိန္းႏိုင ္သည္။ အခ်ိန္မကန္႔သတ္ဘ ဲ တစ္သက္လံုးေစာင္ ့ထိန္းလွ်င္ အာပါဏေကာဋိကသီလ ဟုေခၚသည္။ အခ်ိန္ကန္႔သတ္၍ ေစာင့္ထိန္းလွ်င ္ ကာလပရိယႏၲသီလ ဟုေခၚသည္။
စင္ၾကယ္ေသာဥပုသ္ ဥပုသ္ေစာင့္မည္ဆ ိုလွ်င္ အလ်င္တစ္ေန႔ကပင္ ဥပုသ္ေန႔၌ မလုပ္မျဖစ္သည့္က ိစၥမ်ိဳးမရွိရေအ ာင္ ႀကိဳတင္၍ အၿပီးအစီးေဆာင္ရ ြက္ထားရသည္။ ဥပုသ္ေန႔ေရာက္လာ ၍ ဥပုသ္ခံယူေဆာက္တ ည္ထားေသာအခါ ဘုရားဂုဏ္၊ တရားဂုဏ္၊ သံဃဂုဏ္၊ မိမိေဆာက္တည္ထား ေသာ သီလဂုဏ္စသည္တို႔ ကို ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြ င္းလ်က္ ေနရမည္။ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရး၊ စားေရး၊ ေသာက္ေရး၊ အ၀တ္အထည္ေရးတို႔ ကို ႀကံစည္ေတြးေတာရင ္း ဥပုသ္ေန႔ကို မကုန္လြန္ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရား ဆံုးမညႊန္ၾကားေတ ာ္မူသည္။အခ်ိဳ႕မ ွာ က်က်နန ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင ္ျခယသလ်က္ ဥပုသ္ေစာင့္ရန္ လာတတ္ၾက၏။ ထိုသို႔လာၿပီးလွ ်င္ ဥပုသ္ခံယူေဆာက္တ ည္ ခါနီး၌ မိမိ၏မ်က္ႏွာမွ အလိမ္းအျခယ္မ်ား အား ေျပာင္စင္ေအာင္ေ ဆးေၾကာသုတ္သင္ သန္႔ရွင္းသင့္ပါ သည္။ “မေဆာက္တည္မီက လိမ္းျခယ္ထားျခင ္းသည္ (ေဆာက္တည္ၿပီးမွ လိမ္းျခယ္ျခင္းမ ဟုတ္၍) သီလကို မပ်က္စီးေစပါ” ဟူေသာ အယူအဆသည္ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္ း
ဟူေသာ သေဘာႏွင့္လည္း အံမ၀င္၊ ဘုရားရွင္၏ အဆိုေတာ္ႏွင့္လည ္း ခြင္မက်ပါ။ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္ းရန္မိမိရည္မွန္ း ပိုင္းျခားထားသည ့္ အခ်ိန္ကာလအတြင္း ၌ ပန္းပန္ျခင္း၊ လိမ္းက်ံျခယ္သျခ င္း စသည္တို႔ကိုမျပဳ လုပ္ပါဟု ေဆာက္တည္ထားေသာ သိကၡာပုဒ္၏ သေဘာကို ပင္လွ်င္ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္ းေနဆဲ၌မည္
သည့္အလိမ္းအက်ံ အျခယ္အသမွ် မရွိရ။ ရွိေနလွ်င္လည္း ေဆးေၾကာ သုတ္သင္ပစ္ရမည္ဟ ူေသာ သေဘာကို ေဖာ္ျပလ်က္ရွိ၏။
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂုၤတၳိဳရ္ပါ႒ိေ တာ္ န၀ကနိပါတ္ ေ၀လာမသုတ္၌ ပါရွိသည္မွာ -
(၁) ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ထမင္းရည္ေခ်ာင္း စီး လွဴဒါန္းအပ္ေသာ ေ၀လာမပုဏၰား၏ အလွဴထက္ ေသာတာပန္ တစ္ေယာက္အား တစ္ခုေသာဆြမ္းကိ ု လွဴရျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးႀကီး၏။
(၂) ထိုမွတစ္ဖန္ ေသာတာပန္ဦးေပါင ္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ သကဒါဂါမ္ တစ္ေယာက္အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရာ ေသာ အလွဴက ပို၍အက်ိဳးႀကီး၏ ၊
(၃) ထိုမွတစ္ဖန္ သကဒါဂါမ္ဦးေပါင ္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ အနာဂါမ္ တစ္ေယာက္
အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေ သာ အလွဴက ပို၍ အက်ိဳးႀကီး၏။
(၄) ထိုမွတစ္ဖန္ အနာဂါမ္ဦးေပါင္ း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ ရဟႏၲာ တစ္ပါးအားဆြမ္းလ ွဴဒါန္းရေသာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၅) ထိုမွတစ္ဖန္ ရဟႏၲာေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ တစ္ပါးအား ဆြမ္းလွဴဒါန္း ရေသာအလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၆) ထိုမွတစ္ဖန္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ (၁၀၀) တို႔အား ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ သေဗၺညဳတဘုရားရွင ္ အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေ သာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၇) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္တစ္ပါး တည္းကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ ေသာ အလွဴထက္ ဘုရားအမွဴးရွိေသ ာ သံဃာေတာ္ တို႔အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေ သာ အလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၈) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တ ကြ သံဃာေတာ္တို႔ကို ဆြမ္းလွဴရေသာ အလွဴထက္ သံဃာအမ်ားသံုးစြ ဲႏိုင္ေသာ သံဃိက ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင ္း ကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန ္းရေသာအလွဴက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၉) ထိုမွတစ္ဖန္ သံဃိကေက်ာင္းတစ္ ေက်ာင္းကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန ္းရသည္ထက္ သရဏဂံုသံုးပါးကိ ု ေဆာက္တည္ရ ေသာ ကုသိုလ္က ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၁၀) သရဏဂံုသံုးပါးကိ ု ေဆာက္တည္ရျခင္းထ က္ သရဏဂံုသံုးပါးႏွ င့္တကြ ငါးပါးသီလ ကို ေဆာက္တည္ရျခင္းက ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ း၏။
(၁၁) သရဏဂံုသံုးပါးႏွ င့္တကြ ငါးပါးသီလကို ေဆာက္တည္ရျခင္းထ က္ ႏြားႏို႔တစ္ညႇစ္ ခန္႔ေသာ အခ်ိန္ကာလမွ်ပင္ ေမတၱာဘာ၀နာ ကို ပြားမ်ားရျခင္းက ပိုမိုအက်ိဳး ႀကီး၏။
(၁၂) ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားရသျဖင့္ ရရွိအပ္ေသာအက်ိဳ းထက္ အနိစၥသညာ ၀ိပႆနာ ကို ပြားမ်ားရျခင္းက ုသိုလ္သည္ ပိုမိုအက်ိဳးႀကီ းဟု ဘုရားရွင္က ထင္ရွားစြာ ေဟာခဲ့ေလၿပီ။
အထက္ပါတရားေတာ္က ို စစ္ေဆးေလ့လာသည္ရ ွိေသာ္ ဒါနထက္ သီလက ျမတ္ေၾကာင္း၊ သီလထက္ ဘာ၀နာက ျမတ္ေၾကာင္း ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။၀ိဇၨာ စရဏသမၸေတာ....၊
ဦးတင္ဟန္(ရွမ္း တဲၾကီး)၏အထက္ေနပ ါအုန္းေအာက္လံုေ အာင္ဖုန္း မွထုတ္ႏႈတ္တင္ျပ သည္။
http:// www.mmcfamily.or g/
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ေနျမင့္မွ ဘာကိစၥလာသလဲ” ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ ၀ိသာခါက “ယေန႔ဥပုသ္ေန႔ျဖ
ျမတ္စြာဘုရားက “၀ိသာခါ - ဥပုသ္သံုးမ်ိဳး ရွိသည္” ဟု အစခ်ီကာ ဥပုသ္အမ်ိဳးမ်ိဳ
၁။ နိဂဏၭဥပုသ္ (တိတၳိတကၠတြန္းတ
၂။ ေဂါပါလဥပုသ္ (ႏြားေက်ာင္းသား
၃။ အရိယဥပုသ္ (ျမတ္ေသာဥပုသ္)
နိဂဏၭဥပုသ္ - တိတၳိတို႔ ညႊန္ၾကားဆံုးမသည
ဘယ္ကန္၊ ဘယ္ေခ်ာင္းမွာ ေရေသာက္ေစမွျဖစ္
အစရွိေသာ ေလာကီေရးေတြကိုသ
အရိယဥပုသ္ - ဥပုသ္ေစာင့္ရင္း
ယဥပုသ္သည္ ျဗဟၼာ့ဥပုသ္၊ ဓမၼဥပုသ္၊ သံဃဥပုသ္၊ သီလဥပုသ္၊ ေဒ၀တာဥပုသ္၊ အ႒ဂႌကဥပုသ္ ဟူ၍(၆) မ်ိဳးရွိ၏။
(၁) ျဗဟၼာ့ဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားတည္
(၂) ဓမၼဥပုသ္ - ျမတ္စြာဘုရားေဟာ
(၃) သံဃဥပုသ္ - သံဃာေတာ္တို႔၏ သုပၸဋိပႏၷစေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ကို
(၄) သီလဥပုသ္ - အကြက္မထင္ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ
(၅) ေဒ၀တာဥပုသ္ - နတ္တို႔သည္ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ၊ ပညာ ဟူေသာ ကုသိုလ္တရားတို႔
(၆) အ႒ဂႌကဥပုသ္ - “ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္
ဥေပါသထ - ပါ႒ိဘာသာ ဥေပါသထကို ျမန္မာလို ဥပုသ္ဟုေခၚသည္။ အဓိပၸာယ္မွာ ဥေပါသထ = ဥပုသ္ =သီလႏွင့္ ျပည့္စံုလ်က္ေနျ
စင္ၾကယ္ေသာဥပုသ္
ဟူေသာ သေဘာႏွင့္လည္း အံမ၀င္၊ ဘုရားရွင္၏ အဆိုေတာ္ႏွင့္လည
သည့္အလိမ္းအက်ံ အျခယ္အသမွ် မရွိရ။ ရွိေနလွ်င္လည္း ေဆးေၾကာ သုတ္သင္ပစ္ရမည္ဟ
ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အဂုၤတၳိဳရ္ပါ႒ိေ
(၁) ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း
(၂) ထိုမွတစ္ဖန္ ေသာတာပန္ဦးေပါင
(၃) ထိုမွတစ္ဖန္ သကဒါဂါမ္ဦးေပါင
အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းရေ
(၄) ထိုမွတစ္ဖန္ အနာဂါမ္ဦးေပါင္
(၅) ထိုမွတစ္ဖန္ ရဟႏၲာေပါင္း (၁၀၀) ကို ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးရ
(၆) ထိုမွတစ္ဖန္ အရွင္ပေစၥကဗုဒၶါ
(၇) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္တစ္ပါး
(၈) ထိုမွတစ္ဖန္ ဘုရားရွင္ႏွင့္တ
(၉) ထိုမွတစ္ဖန္ သံဃိကေက်ာင္းတစ္
(၁၀) သရဏဂံုသံုးပါးကိ
(၁၁) သရဏဂံုသံုးပါးႏွ
(၁၂) ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားရသျဖင့္
အထက္ပါတရားေတာ္က
ဦးတင္ဟန္(ရွမ္း
http://
No comments:
Post a Comment